Witaj, Steemit!

in #polish6 years ago (edited)

Cześć! Nazywam się Oskar, w social media i grach znany jako Oschły. Od września 2018 roku będę uczęszczał do technikum informatycznego, więc mogę się nazwać młodym człowiekiem, ale nie dzieckiem. Mieszkam na bardzo małej wsi, ale to nie oznacza, że nie mam wielkich celów, ambicji, hobby czy pasji, posiadam je, ale większość z nich jest skupiona na ścisłych dziedzinach, szczególnie informatyki.


Już od dziecka, gdy zasiadłem przed pierwszym komputerem, który był częściowo mój (należał do rodziców, ale mogłem z niego korzystać ile chciałem, to jest również powodem, dlaczego z myszki korzystam lewą ręką, ale to może rozwinę w innym wpisie) byłem oczarowany tym, co się działo przed moimi oczami. Naciskając klawisze na klawiaturze, pojawiały się znaki na monitorze, a kursor zmieniał swoją pozycję o wartość proporcjonalną do moich ruchów myszką. Pierwsze co zrobiłem, to zacząłem studiować czym jest komputer, zaczynając od kursów dla najmłodszych na płytach CD, a kończąc na dokumentacji ACPI, którą aktualnie czytam. Zawsze lubiłem grzebać w systemie, szczególnie, gdy dostałem na komunię swój w stu procentach własny komputer. Szukałem jak największych modyfikacji, od Rainmeter zaczynając, kończąc na modyfikacjach systemów dostępnych w internecie, czy przeszukiwaniu rejestru w celu usunięcia zbędnych rzeczy. Jednak po jakimś czasie poszedłem krok dalej, a mianowicie zacząłem rozkręcać swój komputer, studiować jego podzespoły w całym zakresie, i tak dalej.


Wtedy zorientowałem się, że muszę pracować w firmie związanej z IT, bo ta tematyka stała się moim życiem jeszcze jak byłem dzieckiem. Zrozumiałem również, że samo naprawianie, czy modyfikowanie komputera lub jego oprogramowania to nie jest dla mnie coś, co mógłbym robić całymi dniami. Po jakimś czasie znalazłem to, co kocham - programowanie. Od razu zacząłem się zastanawiać, jaki język programowania mam wybrać, co chcę tworzyć. Spojrzałem na mój smartfon z systemem iOS, po chwili na Hackintosha, a potem na mojego Maca. Moja myśl była natychmiastowa i pewna - chcę tworzyć oprogramowanie, z którego ja będę mógł również korzystać na codzień, więc wybrałem Swift. Toteż na tym skupi się mój blog, na firmie Apple, ich produktach oraz innych związanych z nimi tematów, o ile będę w stanie napisać o nich coś ciekawego i dłuższego niż dwa akapity. Oprócz tego, będę starał się recenzować, porównywać i wskazywać aplikacje, które będę uważał za warte zainteresowania


Oczywiście byłbym nudnym człowiekiem gdybym tylko tym się interesował. Staram się być na bieżąco z takimi tematami jak technologia Blockchain, Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML), cyberbezpieczeństwo, Hackintosh. Będę starał się na ten temat również wypowiadać, lecz nie będzie tego dużo.


Oprócz świata IT jestem zapalonym graczem. Kiedyś grałem we wszystko co wpadnie mi w ręce, gry FPS, RPG, MMORPG, strategiczne, MOBA oraz akcji były dla mnie najlepszymi pochłaniaczami czasu. Dziś, zostało ich w moim sercu niewiele, a mianowicie - World of Warcraft (gram kiedy tylko mam czas i pieniądze), Rocket League, Rainbow Six Siege oraz Grand Theft Auto 5. Oczywiście czekam na wiele nowych gier (m.in. The Division 2, Forza Horizon 4), ale czas pewnie nie pozwoli na cieszenie się nimi poprzez granie w nie samemu, a jedynie na oglądanie streamów czy czytanie artykułów o nich.



Spokojnie, jestem (jeszcze?) człowiekiem i lubię też tematy niezwiązane z komputerem. Uwielbiam koszykówkę, bardziej grać niż oglądać, ale to drugie też jest w porządku. Słucham niewielu rodzajów muzyki - rap, pop oraz muzykę klasyczną. Oprócz muzyki jestem również prawie regularnym słuchaczem podcastów. Często też przyjemnością jest dla mnie pisanie tekstów takich jak ten, pozwala mi to na uspokojenie się, odprężenie i skupienie. 


Już nadchodzi koniec tego wpisu, który sprawiał mi wielką przyjemność podczas jego pisania. Jeśli przeczytałeś/przeczytałaś wszystko, to gratuluję, a każdej osobie, która weszła tutaj, chciałbym podziękować za zainteresowanie. Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej. Zapraszam do sekcji komentarzy, chętnie odpowiem na frasujące was pytania dotyczące tego wpisu.

Sort:  

Hello you are welcome to steem

Hi! I am so happy that I found this great community :D

Welcome to Steem! Partiko is a fast and beautiful mobile app for Steem and we upvote our users to help them grow! Please feel free to download the Android app here and the iOS app here.

To get more upvotes, please join our Discord server here: https://discord.gg/N7Et97G

Congratulations @oschly! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - The results, the winners and the prizes

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @oschly! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

New japanese speaking community Steem Meetup badge

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61035.98
ETH 2886.89
USDT 1.00
SBD 3.67