Jak tworzę muzykę - małe omówienie kawałka Oszir - House at the End of the Street

in #polish6 years ago (edited)

dsound malstrom.JPG

Hello!

Wielu nowych producentów czuje się z początku nieco zagubiona lub po upływie jakiegoś czasu wypalona.
Mam nadzieję że poprzez tego typu blog choć niektórym pomogę odnaleźć drogę lub nowe źródło inspiracji.
Będę omawiał moje produkcje z grubsza a nie szczegółowo bo nie chodzi tutaj o kopiowanie kogoś np. mnie.
Ja inspiracje czerpie dosłownie zewsząd, słucham różnogatunkowej muzyki od trancu - house do d,n,b - dubstepu i rock.
Moim największym bólem dupy jest brak wolnego czasu.
Pomysłów mam bardzo dużo i setki niedokończonych projektów.

Przejdźmy do utworu Oszir - House at the End of the Street

Nie lubię szufladkować swojej muzyki bo przy tworzeniu nie kieruję się jakimś konkretnym gatunkiem.
Wydaje mi się że "House at the End of the Street" to... najbliżej mu do House - jeśli uważacie inaczej możecie napisać w komentarzu, jestem ciekawy waszej sugestii.

Tworząc ten konkretny utwór najpierw zrobiłem krótką melodię i na bazie tej melodii rozbudowywałem cały projekt.
syth g.JPG

Linie melodyczną wyraźnie słychać w ok 3.08
Ścieżkę audio zbudowałem na Thor Polysonic Synthesizer
thor do synth g.JPG

Żeby urozmaicić i dodać tego czegoś nałożyłem drugą prawie identyczną linie melodyczną zrobioną na Malstrom Graintable Synthesizer podbijając najbardziej kalimbe.malstrom kalimba.JPG
Jak każdy zapewne wie PRAWIE robi DUŻĄ różnice tym bardziej że dodałem kilka nut które zaznaczyłem strzałką na grafice - strałka fiolet.JPG
synth 2 Mal kalimba.JPG

A gra to tak (przy okazji możecie sobie ściągnąć jako dzwonek na swojego smartfona):

Edit: Zapomniałem jeszcze o ważnym elemencie tej układanki czyli o delikatnym ale dynamicznym bass line który pojawia się na początku i trwa prawie przez cały utwór (zaczyna się on 0:50) Jest on stworzony na bazie pierwszego przykładu z góry a wygląda to tak: ![bass 2 drobny.JPG]()

Stworzyłem też wersje dużo szybszą taki speed my style
Zachęcam do odsłuchu i komentowania!

Linki do Dsound
https://dsound.audio/oszir-house-at-the-end-of-the-street
https://dsound.audio/oszir-house-at-the-end-of-the-street-speed-my-style

Sort:  

Dobry kawałek. Polecam używać tagu #pl-muzyka i #originalmusic. Pierwszy "należy" do polskiej społeczności. Drugi do zagranicznej. Oba są przeglądane i dają większe szanse na upvote'a.

Dobrze wiedzieć, na pewno się przyda.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 70434.55
ETH 3761.18
USDT 1.00
SBD 3.84