Fujj czyli flaczki z boczniaków !

in #polish5 years ago

100_0141.JPG

Hej

Dzisiaj postawiłam na treściwą zupę. Kto pamięta flaczki z PRL-u ten wie z czego się je robi. Ja wiem i wiem też że nie dam rady przyrządzić tego dania w oryginale. Boczniaki są dla mnie wybawieniem. Treściwe, zdrowe a co najważniejsze smaczne. Zupa wychodzi rewelacja. ZAPRASZAM

  1. Zaczynam od rosołu. 2 ćwiartki z kurczaka zalewam zimną wodą. Po zagotowaniu zbieram szumowiny i dodaję liście selera, pora, cebulę, 3 ziarenka ziela angielskiego, 3 listki laurowe i łyżkę soli. I zostawiam na 2 godziny na małym ogniu.

100_0130.JPG

  1. 1,5 marchewki, 1 pietruszka, 0,5 selera ścieram na tarce i podsmażam na patelni na łyżeczce masła.

100_0131.JPG

  1. Gdy rosół jest gotowy wyciągam wszystkie farfocle i udka żeby ostygły.

100_0132.JPG

  1. Podsmażone warzywa przekładam do czystego rosołu. Gotuję 30 minut.

100_0137.JPG

  1. Teraz czas na boczniaki. Rozrywam je palcami na paseczki i podsmażam partiami na patelni. Duża temperatura i krótki czas to podstawa smacznych grzybów.

100_0136.JPG

100_0139.JPG

  1. Patelnię po smażeniu boczniaków zalewam chochlą rosołu i z powrotem wlewam do zupy.

100_0138.JPG

  1. I gotowe. Prawie. Teraz doprawiamy. 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego, majeranek, gałka muszkatołowa, sól i pieprz. Całość przykrywam pokrywką i zostawiam na godzinę, żeby smaki się przegryzły. SMACZNEGO

100_0140.JPG

Sort:  

och, już miałam nadzieje żeby wege :D
czekam na więcej bezmięsnych przepisów, bo bardzo lubię Twój rozmach i pasje do gotowania

Mówisz i masz ;-) jutro piątek więc będzie bez mięsnie!

czyli załatwiłam wegetariańskie piątki?
ja to jestem! 😜
jupi! dzięki!

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRIAL" o łącznej mocy ~0.27$. Zasady otrzymywania głosu z triala @sp-group-up znajdują się tutaj, w zakładce PROJEKTY.

@wadera

Chcesz nas bliżej poznać? Porozmawiać? A może chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy na nasz czat: https://discord.gg/rcvWrAD

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62772.18
ETH 3032.07
USDT 1.00
SBD 3.67