Samsung ze specjalną funkcją "bezpiecznego" przechowywania kluczy prywatnych.

in #polish5 years ago

Samsung Galaxy S10 będzie posiadać specjalną funkcję przechowywania kluczy prywatnych, która będzie dedykowana dla użytkowników kryptowalut. Czy to rozsądne?

Wiele osób bardzo mocno wierzy w technologię i zapewnienia producentów. W zdecydowanej większości przypadków, z czasem dociera do nas, że prawda jest zupełnie inna niż zapowiadał producent. Wystarczy przypomnieć sobie afery producentów samochodów VW, rewelacje o jakich donosił Snowden i wiele innych. W większości przypadków teorie spiskowe okazywały się prawdziwe, a rzeczywistość nas zaskakiwała.

Do nowych form przechowywania kluczy prywatnych należy podchodzić w wielką ostrożnością. Będąc szczerym, to nie wiemy czy ktoś ma do nich dostęp czy też nie. W szczególności z wielką rezerwą należy podchodzić do urządzeń mobilnych. Wiemy przecież, że ekstrakcja danych z telefonu jest realtywanie prosta. Służby nie widzą w tym żadnego problemu, a i dla hakerów nie jest to jakiś wielki kłopot. Nie wyobrażam sobie, że mógłbym zaufać firmie Samsung, że mój klucz będzie w ich urządzeniu bezpieczny i dostępny tylko dla mnie. Bardzo stanowczo odradzam również Wam zaufanie do tej funkcji. Pamiętajmy, że jeżeli ktoś ma dostęp do klucza prywatnego, to ma dostęp do tego co ten klucz zabezpiecza. Wielkie "halo" o nową funkcję Samsunga jest dla mnie marketingową ściemą i nie zdziwi mnie, kiedy okaże się, że Samsung będzie miał dostęp do tych przechowalni kluczy.

Pamiętajmy, że klucze prywatne i ich bezpieczeństwo to nasza odpowiedzialność. To właściciel klucz ma go zabezpieczyć, a najlepszą formą zabezpieczenia jest taka, która uniemożliwia zdalny dostęp do klucza. Nie dajmy się oszukać. Tylko przechowywanie offline jest bezpieczne i to właściciel klucza odpowiada za jego bezpieczeństwo. Istnieją dziesiątki sposobów przechowywania klucza offline. Osobiście jestem zwolennikiem używania portfela offline i podpisywania transakcji na sprzęcie niepodłączonym do Internetu. Szczególnie spodobała mi się transmisja satelitarna, którą w chwili obecnej uważam za jedną z najbardziej bezpiecznych.

Sort:  

🏆 Hi @psychebtc! You have received 0.3 STEEM reward for this post from the following subscribers: @cardboard
Subscribe and increase the reward for @psychebtc :) | For investors.

. Szczególnie spodobała mi się transmisja satelitarna, którą w chwili obecnej uważam za jedną z najbardziej bezpiecznych.

A radiowa? :D

!tipuvote 0.1 hide

Radiowej nie testowałem :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 61232.75
ETH 2977.74
USDT 1.00
SBD 3.60