Wielkanoc na Korfu.

in #polish5 years ago

W Grecji Wielkanoc obchodzi się tydzień później niż w Polsce, więc ja teraz przygotowuję się do Świąt.

Przed świętami, jak co roku, robię ozdoby razem z moimi chłopakami. Zobaczcie jakie wielkanocne stroiki będą zdobiły nasz dom podczas tegorocznej Wielkanocy.

Ten stroik zrobiłam na kawałku drzewa, który obciął mi mój mąż. "Koszyczki" na pisanki zrobiłam z połówek łupiny kokosa wyłożonych słomą.

Te ozdoby są wykonane przez mojego syna Spyroska. Robił je w przedszkolu i jak zawsze są na honorowym miejscu w domu.





Ta kurka również jest zrobiona przez mojego syna a w środku, zamiast małych kurczaczków, mieszka baranek i pilnuje jajeczka.

A rodzinka zajączków to mój pomysł, oczywiście to moja rodzinka - ja i moje chłopaki.

W Grecji jest tradycja, że w Wielką Sobotę w nocy, podczas mszy z okazji Zmartwychwstania Pana Jezusa, wszyscy, ale głównie dzieci mają świece. Te świece mają przeróżne ozdoby, od stonowanych do wręcz krzykliwych (lalki, autka i co tylko) i dzieciom kupują je rodzice chrzestni jako wielkanocny podarek.
A takie świece dostali moi synowie w tym roku od rodziców chrzestnych :)

Świece dla siebie i męża zawsze ozdabiam sama. Co roku mam inny pomysł, w tym roku postanowiłam że zrobię coś prostego. Dodałam wstążeczkę, krzyżyk i guziczki.

Tego roku mam też piękne ozdoby prosto z Polski, zrobiła je moja Babcia.

A najważniejsza dla mnie wielkanocna ozdoba co roku gości w pokoju moich dzieci. Jest to drewniana kurka, którą mam od dziecka.

Oprócz ozdobnych świec, dzieci w Grecji dostają na Wielkanoc wielkie czekoladowe jajka z niespodzianką w środku.
Nie kupuje się dzieciom zabawek tylko właśnie te czekoladowe jajka, których w okresie świątecznym jest mnóstwo w każdym sklepie.

Jajka które już dostali moi synowie kuszą ich bardzo ;) Patrzą na nie cały czas i co chwilę pytają kiedy będą mogli je zjeść.
A otwiera się jajka w niedzielę Wielkanocną więc trochę jeszcze muszą poczekać...

WESOŁYCH ŚWIĄT! KALO PASCHA!

Sort:  

!tipuvote 0.4 hide

Congratulations @punia! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 66214.90
ETH 2997.95
USDT 1.00
SBD 3.73