Drukowanie 3D zdalne. Mocowanie do kamery Tracer HD720P do drukarki Anycubic i3 Mega.

in #polish5 years ago


Od ostatniego mojego posta chwilę minęło. Związane to jest z przygotowaniami do opisania na łamach mojego forum oraz za pomocą vloga projektu dość dużej maszyny. Maszyny dzięki której moje majsterkowanie wejdzie na inny poziom. W ruch pójdzie maszyna CNC - czyli czeka nas - wycinanie, grawerowanie i wypalanie laserem :).

Aby to było możliwe muszę drukarkę 3d wyprowadzić w miejsce gdzie nie będzie mi przeszkadzała. Dla nie wtajemniczonych - drukarka 3d jest dość głośnym urządzeniem a wydruki zazwyczaj nie trwają sekund tylko nawet po kilkanaście godzin. Padło na piwnicę... niestety ma to swoje wady. Drukarka nie jest urządzeniem które można zostawić działające bez dozoru. Zdarzają się rożne rzeczy - model się odklei i całość się za ciapie materiałem, może się drukarka przegrzać i znane są przypadki, że może się zapalić.

Plan był prosty. Wykonanie trochę trudniejsze.

Moja drukarka (Anycubic i3 Mega) drukuje z karty pamięci - niby może z portu USB ale tu trzeba przemyśleć długość kabla nie zawsze chce to działać. Jak zrobić aby nie latać z kartą SD do piwnicy? Jest rozwiązanie - nazywa się Octoprint postanowiłem to wykorzystać. Potrzebujemy jakiego PCta bądz mikrokomputer (może być RaspberryPI) który to obsłuży. Ja mam ten komfort bo mam w piwnicy serwer multimedialny który jest na linuxie - idealnie do tego pasuje.

Instalacja jest prosta czego efektem jest to:


Octoprint ma masę dodatków i możliwości konfiguracyjnych a po dodaniu wtyczki to Cura (oprogramowanie do przygotowania finalnego modelu do druku) można zlecać druk poprzez sieć od razu do drukarki!. Drukowanie jest tak proste jak na zwykłej kartce papieru :)... no prawie proste. Trzeba pamiętać o sprawdzeniu kalibracji stołu :)

Problemem jest podgląd (video) co drukarka robi (jak na screenie wyżej). Tu z pomocą przyszedł mi zestaw kamerka internetowa na USB i pakiet mjpg-streamer.

Finalnie pozostało tylko dorobić mocowanie do kamery i tu zaprojektowałem odpowiednie :) linka macie tu

I tak to mam zdalnie zarządzaną drukarkę 3d z podglądem video + pełne sterowanie zdalne za pomocą strony web!

Efekt końcowy:


no i obraz w VLC:


Teraz mogę zacząć robić to:




Posted from my blog with : https://mycave.pl/drukowanie-3d-zdalne-mocowanie-do-kamery-tracer-hd720p-do-drukarki-anycubic-i3-mega/

Sort:  

Super rozwiązanie. Choć mam z pracy 15 kilometrów i nie odważyłbym się zdalnie uruchomić wydruku ;)

Ps. Co z gimbalem? Projekt zawieszony, czy brak czasu napisania postu podsumowującego?

!tipuvote 0.5 hide

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62513.70
ETH 2949.39
USDT 1.00
SBD 3.60