You are viewing a single comment's thread from:

RE: „Ona” Spika Jonze - jakie mogą być uczuciowe konsekwencje, gdy zakochasz się w maszynie?

in #polish6 years ago

ten film mnie bardzo poruszył.
do dzisiaj mam go w głowie.
zatrwożył majaczącą wizja możliwości obliczenia algorytmów, czegoś tak nieuchwytnego, metafizycznego i spontanicznego jak miłość.
(obliczone na efekt , z całym wyrachowaniem)

PS
czy znacie (wiem, ze znacie:) więcej tytułów (filmów,seriali) tego gatunku?
mam na myśli tematykę stapiania sie, "spawania z technologią"? :)
gdy elektronika imituje nam (zastępuje, wypiera, jest lepsza) niż rzeczywistość?

pięknie i trafnie opisana recenzja

Sort:  

Jest ich naprawdę dużo. "Czar e lustro", ExMachina, Matrix, Blade Runner, chappie, AI sztuczna inteligencja. Jest tego dużo, ale musisz pamiętać, że nie każdy reżyser ma coś do powiedzenia sensownego :)

..no raczej.. :)
no raczej ze chodziło mi o te sensowniejsze.. ;)
..
był taki film,
(akcja sie dzieje w przyszłości, gdzie każda rodzina -każda, którą na to stać- ma w domu takie "powłoczki - imitacje siebie, skórę?",
nawet nie wiem jak to nazwać..
taką lepszą, ładniejszą, młodszą, idealną wersje siebie.
wychodząc "do ludzi" zakłada się tę "skórę",
wracając do domu, ściąga i zawiesza, niczym płaszcz w przedpokoju.

oczywiscie był mega problem z akceptacją swojej prawdziwej ale starzejącej sie, brzydkiej powierzchowności,
i realne ryzyko i chęć zamieszkania na zawsze w tej upiększonej wersji;

natomiast w świecie zewnętrznym były inne pułapki..
miało sie wieczne wątpliwości, z kim ma sie do czynienia: czy z kimś prawdziwym?, czy z osobą "poprawioną", mistyfikacją w updejtowanej skórze?.

ktoś/coś?

wizja ta dotykała tylu kwestii..
etycznych, psychologicznych moralnych, biologicznych..
bardzo ciekawa produkcja.

Jeśli nie oglądałaś Czarnego Lustra, to bardzo, bardzo polecam! Część odcinków faktycznie jest w podobnym klimacie który opisujesz. To niby jest serial, ale każdy epizod tworzy osobną historię, więc można oglądać w dowolnej kolejności.

dzięki Ania!,
faktycznie słyszałam dużo dobrego o tej serii!
(a chodzi o tę polską wersję, czy o tę oryginalną? ("the black mirror"?)

wiesz, ten film, (o którym wspominam, a ktorego tytułu nie mogę sobie przypomnieć),
to Nie był jakiś mega s-f,
nazwałabym go "prawie obyczajowym" :)
efekty specjalne niemal minimalistyczne (albo tak zapamiętałam:)

ale za to baardzoo dawał do myślenia!

Zdecydowanie zagraniczna! te polskie ok, ale jako dodatek jak już się zapozna z całą ideą. Można zobaczyć co tam nasi youtuberzy wymyślili 😀 Ja nie jestem jakąś fanką sci-fi, nawet bym powiedziała że nie przepadam za tym gatunkiem, ale w tej obyczajowej wersji o której mówisz mi szczególnie odpowiada. Jak sobie przypomnisz nazwe tego filmu to daj znać koniecznie!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63878.79
ETH 3133.72
USDT 1.00
SBD 3.85