Czy Ty też jesteś myślicielem? Chyba tak!

in #polish6 years ago (edited)

Ostatnimi tygodniami, a nawet latami myślę bardzo dużo o życiu, czasami tęsknie za tą dziecięcą bestroską kiedy to miało się dziecięce problemy i myślało idąc do szkoły jakoś to będzie. Oczywiście są ludzie którzy do tej pory mają takie podejście, lecz czy to wychodzi im na dobre?



Nazwałam się na Steemit rozpisana-ana i miałam zasypywać Was artykułami, tylko jakoś ostatnio mi z tym nie po drodze.  Jak już wcześniej napisałam myślę nad życiem, głównie swoim i bliskich.



W artykule o sobie jak dobrze pamiętam pisałam, że szukam w życiu spełnienia. Mówiąc szczerze wydaje mi się, że spełnienie ciężko znaleźć siedząc na obczyźnie. Zdala od przyjaciół, od rodziny, z problemami swoimi i ich na głowie. Może potrzeba czasu, ale jestem tutaj (w Norwegii) rok i przechodzę już kryzys. Przez ostatni tydzień ze względu na zdrowie przebywam w domu i już sama z natłoku myśli nie wiem co myśleć, nie nadążam za swoimi myślami. Tyle wątków co przechodzi dziennie przez moją głowę, o życiu, o decyzjach, planach, mam ochotę krzyknąć "Mamo, ratuj!".



Nie wiem czy wiecie ile razy będąc poza krajem człowiek ma ochotę wrócić, jeśli pracuje całymi dniami to może co kilka dni, a jeśli ma wolne to myśli o tym prawie bez przerwy. Ja tak mam, moi znajomi też tak mają.  Nie umiemy się tych myśli pozbyć. Cały czas mamy, mam w sobie wewnętrzną wojnę, serece kontra rozum. Co wygra? Co wybrać? Nigdy nie ma dobrej odpowiedzi. Każdy odpowie inaczej. Ciekawa jestem ile z Was drodzy polscy steemitowi przyjaciele jest gdzieś w świecie, zamiast w swoim kraju? Chociaż może nie powinnam pisać "zamiast w swoim kraju" w końcu każdy z Nas gdzie indziej odnajduje swoje miejsce na Ziemi. Czy kiedyś powrócicie? Ja raczej na pewno, ale czy będę żałować? Jak zdecydować? Pytania można by rzec retoryczne.



Każdy z Nas dziennie zadaje sobie setki różnych pytań. Co dzień dokonujemy wyborów, większych bądź też mniejszych, ale równie ważnych. Przecież np to co jemy niby jest prostym wyborem, a jakże dla Nas ważnym? Skaczę w tym tekście z tematu na temat, ale jak zdecydować, jak wybrać? Powinna być puenta, lecz myślę że puenty nie trzeba, chyba każdy z Nas tutaj jest myślicielem i wielu rzeczy nie wie. Jesteśmy myślicielami, ponieważ w końcu piszemy, czytamy, tworzymy, żyjemy.



Tak sobie myślę:



Nasze życie jest lepsze kiedy nad Nim myślimy, dążymy do czegoś i doceniamy sens istnienia.



Mimo tęsknoty za beztroską, wolę rozmyślać i działać niż trzymać się tylko myśli "Jakoś to będzie", jeśli mam coś myśleć to wolę trzymać się myśli "Będzie dobrze" i działać ku temu.



Życzę Wam samych dobrych wyborów, chociaż tak się chyba nie da, i w chwilach zwątpienia pomyślcie "Będzie dobrze", a nie "Jakoś to będzie" . Podobno grunt to pozytywne nastawienie i działanie. Czasami jednak poza rozmyślaniem nad samymi poważnymi sprawami, pozwólmy sobie pobujać w obłokach!



Zdjęcie mojego autorstwa:

Sort:  

Moj chłopak narzeka właśnie na moje rozmyślanie o wszystkim. Bo nawet jak nie jest najlepiej, ale stabilnie to ja wciąż się martwię "a co jak się pogorszy?" nie dopuszczając wręcz do siebie myśli, że może być lepiej- choćby wszystkie znaki na niebie i ziemi mówiły, że będzie lepiej. Moim zdaniem myślenie i rozmyślanie jest bardzo dobre, o ile twoje myśli cię nie przytłaczają i nie tworzą drugiej- gorszej rzeczywistości.
Co do życia "na obczyźnie" też coś o tym wiem, gdyż wiele osób z mojej rodziny żyje za granicą i nie ma rozmowy w której by nie wspomnieli, że chcieli by wrócić ALE...
Nie wiem co czuje osoba, która jest daleko od swojej rodziny, bo ja do takiego życia bym się nie nadała... choć wiem, że wyprowadzka za granice nie oznacza odejścia od rodziny.

Ze wszystkim się zgadzam, a co do martwienia się o wszystko czasami ciężko nad tym zapanować, mam nadzieję że kiedyś jednak znajdziesz spokój i odpoczniesz od natłoku negatywnych myśli :) mi zazwyczaj pomaga w takich chwilach jakaś dobra książka, np autorstwa Reginy Brett :)

Witaj @rozpisana-ana
Z tej strony @sp-group. Jesteśmy zamkniętą niemal 50 osobową grupą (lista członków grupy: https://busy.org/@sp-group/followed ), której jednym z głównych celów jest wpieranie polskojęzycznych autorów publikujących wysokiej jakości wpisy. Więcej informacji o nas możesz przeczytać w naszych cotygodniowych raportach na koncie @sp-group. Członkowie naszej grupy zaproponowali Twoją kandydaturę dlatego pragniemy Cię do nas zaprosić. Gromadzimy się wokół zamkniętego czatu na DISCORD na który to właśnie chcemy wręczyć Ci zaproszenie. Prosimy o podanie jakiegoś bezpośredniego kontaktu w celu przekazania zaproszenia, lub o skontaktowanie się z nami mailowo [email protected] .

Pozdrawiamy @sp-group

Congratulations @rozpisana-ana! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62780.02
ETH 2945.54
USDT 1.00
SBD 3.62