Bananowy napój orzeźwiający na lato. Post konkursowy #15 pl-kuchniakonkurs oraganizowany przez @grecki-bazar-ewy.

in #polish6 years ago (edited)

Na zewnątrz upał, niebo bez żadnej chmurki - godz. 12 na razie 30 stopni w cieniu.
Jest to idealny czas aby posilić się i orzeźwić chłodnym napojem.
Nasz organizm jest bardzo podatny na wysokie temperatury i szybko się odwodniamy, więc uzupełnianie płynów to podstawa aby w zdrowiu przetrwać upały.
Aktualnie jestem na działce i w środku mam 22 stopnie, wręcz idealna temperatura aby zrobić chłodny napój i napisać post konkursowy.
Z uwagi na to, że jestem uczulony na większość naszych owoców, postanowiłem zrobić napój o smaku bananowym - jest to mój ulubiony egzotyczny owoc i często wybieram ten smak zamawiając sorbety bądź shake.

1.jpg

Potrzebne składniki

  • dwa banany
  • mleko kokosowe 400 gram
  • szklanka wody
  • około 10 kostek lodu
  • jedna duża stołowa łyżka miodu

2.jpg

Banany miksujemy blenderem na gęsty mus - idzie to bardzo ładnie i powstaje gęsty słodziutki i pachnący musik. Łączymy powstały mus z mlekiem kokosowym, wodą i miodem.

3.jpg

Teraz należy dodać kostki lodu. Do rozbicia lodu używam tłuczka do mięsa i czyściutkiej ściereczki, w którą zawijam kostki i traktuje to tłuczkiem.
Następnie wrzucamy rozkruszony lód do miski z masą i blenderem rozkruszamy lód na drobne cząstki.

4.jpg

Kostki lodu najpierw rozbijam, ponieważ obawiam się o uszkodzenie noży blendera o twardy lód - przezorny zawsze ubezpieczony.

Gotowy napój wlewamy do dużej szklanki, dodajemy rurkę i delektujemy się przepysznym i prostym napojem (prawie shake). Do takiego napoju posiadam akurat moje ulubione ciasteczka. Są dwie rzeczy, które małżonka ma mi nie kupować i jest to ptasie mleczko oraz właśnie te ciasteczka. Gdy są w pobliżu nie mogę się opanować i zjadam całe opakowanie za jednym podejściem.
Zakazy nic nie pomagają - chyba za bardzo mnie kocha i chce sprawić mi radość, albo chce abym utył.

Czy próbuje mnie wykończyć?

5.jpg

Sort:  

banany + mleko kokosowe! UWIELBIAM! :)

Niewielką porcję wsadziłem do zamrażalnika - będę miał na później bananowego loda. Pozdrawiam.

@shogunma bananowe lody to sweitna mysl, bardzo czesto robie. takie proste szybkie a jakie zdrowe i pyszne a przy tym tanie :)

Brzmi pysznie :D a w dodatku bez nabiału, zatem do wypróbowania i u mnie ;)

To i dobrze. W sumie to mój pierwszy w tym roku taki napój, ale latem robię je często.
Robi się gorąco idzie pełnia lata i będziemy się delektować własnymi napojami chłodzącymi. Pozdrawiam.

Pyszny i zdrowy pomysł na letnie orzeźwienie :) Brawo!

Super przepis, już sobie wyobrażam ten smak :) no i dobry pomysł na zrobienie kruszonego lodu, to na pewno wykorzystam!
Ale masz fajnie, jak ja proszę męża żeby mi jakichś słodkości nie kupował to nie mam szans dostać czegokolwiek do momentu, aż nie zacznę chodzić obrażona, że nic słodkiego mi nie kupuje ;) :D

u Ciebie zawsze coś ciekawego @shogunma.

często tak eksperymentuję z nowymi smakami, że tych najprostszych nie próbuję. banan-kefir próbowałam, ale nie z mlekiem kokosowym, to musi być pyszne. chyba spróbuję w kolejny upalny dzień :)

ps uśmiechnełam się na zakończenie artykułu. to jest prawdziwa miłość! 😊

Dziękuje. Mleko kokosowe daje taki specyficzny smak. Całkiem inaczej niż ze zwykłym mlekiem, czy kefirkiem. Pozdrawiam.

@shogunma faktycznie. ja uwielbiam mleko kokosowe, zwlaszcza w zupach czy roznego rodzaju 'drugich daniach'. szkoda ze kokosy nie rosna w Polsce czy na Wyspach :)

Na taki koktajl to trochę drogo wychodzi. Puszka mleka przeszło 5 złotych, ale nie warto czasami przeliczać, ponieważ nigdy byśmy nie spróbowali czegoś nowego. Mleko kokosowe to u mnie nowość.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63642.15
ETH 3126.93
USDT 1.00
SBD 3.87