Włoski Tydzień - Piza, Florencja, Rzym [cz. 1]

in #polish6 years ago (edited)

Cześć,
zapraszam wszystkich zainteresowanych do mojej pierwszej części foto-relacji z podróży po trzech włoskich miastach: Pizie, Florencji i Rzymie.

Dzień 1:

Wycieczkę rozpocząłem z Leeds gdzie z centrum miasta złapałem autobus linii 757, którym dojechałem na lotnisko Leeds/Bradford (koszt przejazdu 3.80£). Podróż odbyła się pomiędzy Leeds a Pizą liniami Ryanair, a bilet w dwie strony kosztował mnie 80.36£

1.jpg

2.jpg

Po dotarciu na lotnisko Piza udałem się do miejsca mojego zakwaterowania (wszystko wynajmowałem przez AIRBNB), które było oddalone 15-20 minut od lotniska. Po dotarciu na miejsce przywitał mnie uśmiechnięty i radosny Włoch, który ewidentnie był po kolacji i lampce wina ;) zapoznał mnie ze moim miejscem spoczynku – przyjazny domek, który został podzielony na mieszkania, a w nim pokój, kuchnia i łazienka:

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Po rozpakowaniu bagaży wyszedłem na miasto, by rozpocząć swój pierwszy dzień zwiedzania. Z mojego miejsca pobytu, po spacerze, trafiłem na stację kolejową, skąd prostą drogą można dojść do centrum miasta, sklepów i największej atrakcji Pizy

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Podczas drogi prowadzącej do krzywej wieży mijałem stare kamienice, kościoły i rzekę Arno przez którą prowadzi most na plac z rzeźbą Statua di Giuseppe Garibaldi.

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Krzywą wieżę widziałem już z daleka i na żywo sprawia niesamowite wrażenie – jest to jedna z piękniejszych budowli jakie miałem okazję zobaczyć.

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

Kiedy zapadła noc postanowiłem wrócić tą samą drogą. Miasto nocą tętniło życiem. Był również czas na małe co nieco ;)

23.jpg

24.jpg

25.jpg

Lody we Włoszech, gdziekolwiek bym kupił, były przepyszne ;)

Dzień 2:

Z samego rana udałem się na śniadanie niedaleko stacji kolejowej. Włosi z rana uwielbiają ładować swoją energię espresso, które zapijają wodą i zagryzają rogalem czy też inną drożdżówką.

26.jpg

Około godziny 12 wyruszyłem do Florencji liniami Trenitalia podróż trwała około 1.5 godziny, pociąg był przepełniony (prawdopodobnie przez Święto Republiki Włoskiej) i nie był klimatyzowany. Bilet kosztował 8.40€.

27.jpg

Po dość męczącej podróży dotarłem na stację kolejową Firenze Santa Maria Novella

28.jpg

Zaraz po przyjeździe udałem się do swojego zarezerwowanego pokoju, by zostawić bagaże i rozpocząć kolejne zwiedzanie.

29.jpg

30.jpg

31.jpg

32.jpg

Zwiedzanie zacząłem od małej przyjemności ;)

33.jpg

by potem udać się do podziemnej galerii handlowej zlokalizowanej zaraz obok stacji kolejowej. W samej galerii znajdowało się mnóstwo sklepów z ubraniami, pamiątkami i restauracjami, a wszystko tam sprzedawane miało odpowiednio wysoką cenę ;) Galeria pełni też funkcję podziemnego przejścia między ruchliwą ulicą a stacją kolejową.

34.jpg

35.jpg

36.jpg

Florencja posiada olbrzymią ilość zabytków i atrakcji, do których należą między innymi kościoły, katedry, parki i masę kamienic.

37.jpg

38.jpg

39.jpg

40.jpg

Katedra Santa Maria del Fiore robi naprawdę ogromne wrażenie.

41.jpg

42.jpg

43.jpg

Kilka innych zdjęć z drugiego dnia

44.jpg

45.jpg

46.jpg

47.jpg

Dzień 3:

W trzecim dniu wybrałem się na plac Michała Anioła, na którym znajduje się kopia rzeźby Dawida.

48.jpg

49.jpg

50.jpg

Z placu rozpościera się widok na całą Florencję.

51.jpg

52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg

„Zawsze z góry widać lepiej” ;)

56.jpg

57.jpg

Na placu spędziłem kilka godzin, podziwiając panoramę Florencji. Postanowiłem też usiąść w restauracji obok i zamówić lasagne z lampką wina.

Lasagne.jpg

Gdy już udałem się do miasta mogłem napawać się pięknym widokiem zachodu słońca nad rzeką Arno.

58.jpg

59.jpg

60.jpg

Dzień zakończyłem pizzą na placu Santa Maria Novella.

61.jpg

62.jpg

CDN.

Sort:  

You got a 4.67% upvote from @upmewhale courtesy of @veganik!

Earn 100% earning payout by delegating SP to @upmewhale. Visit http://www.upmewhale.com for details!

Świetne fotki :) ! Z czego czerpałeś inspiracje jeśli chodzi o planowanie samej wycieczki? Ja zawsze mam z tym problem.

To akurat było całkiem proste ponieważ Włochy słyną ze smacznego jedzenie, ciepłego klimatu (a ja mieszkam w UK) i wielu zabytkowych miejsc do zwiedzania. Poza tym byłem tam gdy byłem młodszy i bardzo mi się podobało, więc chciałem zobaczyć czy z perspektywy czasu mój pogląd się zmienił.
Zabrakło mi jednak czasu na jakiś odpoczynek przy basenie czy na plaży :/

Super :) a kwestie organizacyjne ? Ciężko było to ogarnąć? Czym się kierowałeś przy kolejności zwiedzania?

Szczerze mówiąc wszystko odbyło się spontanicznie. Kupiłem bilety do Pizy, a że bardzo chciałem zobaczyć Koloseum to wyznaczyłem sobie za cel podróży Rzym (z przystankiem w Florencji). Nie kierowałem się niczym konkretnym przy kolejności zwiedzania, zresztą we Włoszech co krok jakaś budowla czy zabytek zawiera nam dech w piersiach (Choć faktycznie Koloseum było moim oczkiem w głowie).

Rozumiem dzięki za wskazówki :)

Spectacular your photographs, good angles and good spotlights, you made me remember my trip to Pisa and Florence, regards

Thank you! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61626.58
ETH 2940.28
USDT 1.00
SBD 3.66