Gryczane kotlety całe w owsie

in #polish6 years ago

Hej, tu @veggie-sloth. Gryczana jest zdrowa - każdy to wie, choć nie każdy ją lubi. Usmażymy więc z niej kotlety! By było ciekawiej użyjemy kaszy białej, niepalonej.

kotlety-gryczane.jpg

Kto nie próbował białej kaszy gryczanej powinien tę lekcję odrobić. Jest nieco delikatniejsza w smaku od brązowej, niemalże pozbawiona charakterystycznego dla tego rodzaju kaszy posmaku. Zachowuje więcej wartości odżywczych, które giną w procesie prażenia.

Jak zazwyczaj mam tendencję do gotowania za dużych ilości jedzenia, z którą potem trzeba coś zrobić. Chętnie dokarmiałbym zwierzaki, jednak te dookoła wolą mięsną kuchnie. Zostało mi zatem nieco gotowanej białej kaszy z wczorajszego obiadu, więc by nie powtarzać menu, zrobiłem z niej całkiem przyzwoite kotlety.

Zdążyliście trochę już mnie poznać i wiecie, że stronię od wymyślnych przepisów, wymagających sporo pracy. Przydomek Leniwiec do czegoś zobowiązuje. Przepis zatem będzie krótki i prosty.

Składniki:

  • 300 g ugotowanej białej kaszy gryczanej
  • trochę pestek dyni i słonecznika
  • 1 jajo
  • 2-3 łyżki oleju rzepakowego
  • sól, pieprz
  • płatki owsiane
  • bułka tarta

Kaszę, nasiona, jajo i olej mieszamy w blenderze, na wolnych obrotach i dosyć krótko, by tylko trochę rozdrobnić i wymieszać składniki, a nie zrobić z nich jednolitą papkę. Powinna powstać gęsta, klejąca się masa. Na talerzyku przygotowujemy mieszankę do obtoczenia kotletów, czyli bułkę tartą i płatki owsiane w proporcjach 1:1.

IMG_20180712_144228.jpg

IMG_20180712_144130.jpg

Z masy robimy kulki (w tym jestem miszczem ;), obtaczamy w płatkach i bułce tartej i wrzucamy na kilka minut na rozgrzany olej, przewracając kilka razy, by nasze kotlety równomiernie się usmażyły. Gotowe! Wspomniałem, że będzie szybko.

IMG_20180712_144115.jpg

IMG_20180712_144623.jpg

Z gotowaną fasolką szparagową i małosolnymi ogórkami, gryczane kotlety smakowały naprawdę nieźle. Myślałem, że choć jeden zostanie, by spróbować, jaki będzie ich smak na zimno… Płonne nadzieję ;) Wszystko zniknęło... Pewnie głodne towarzystwo było. Co polecacie z kaszy gryczanej? Mam jej spory zapas. Smacznego i miłego gotowania!

IMG_20180712_150602.jpg

Peace and love @veggie-sloth

Sort:  

Fajne te Twoje gryczane kotlety :)

A kotlety z soczewicy robiłeś? Wprawdzie nauczono mnie z kaszą jaglaną ale pewnie i z gryczaną wyjdą dobre. Przepis jest prosty jak drut - ugotowana soczewica i kasza + tarta na drobno marchewka, jajko, przyprawy (curry koniecznie!). Bez panierki je robię i takie spłaszczone jak burgery bardziej. Polecam :)

Z soczewicy tylko jadłem - chętnie przygotuje, tym bardziej, że po ostatnim maratonie, kiedy codziennie jadlem soczewice już odpocząłem :) Hm.. curry? czyli ostrreeeee ;) Dzięki!

Niekoniecznie ostre, są też łagodne curry... w sumie każda gotowa mieszanka ma inny aromat i smak. Bardzo lubię połączenie słodkiej papryki i curry :)

A te kotlety są na prawdę dobre, takie spłaszczone szybko się smażą, można nawet na kropelce oleju. Następnym razem jak zrobię to spróbuję je ugrilować może.
Pozdrawiam :)

Nooo Leniwcze, jadłbym! 😎
Fajny pomysł z bułką i płatkami. 👌

Chyba na gryczaną trochę jeszcze poczekasz ;) Dzięki!

haha zdecydowanie! Na jaglaną też, choć RAZ udało mi się kupić chińską jaglankę w Nowej Zelandii.

A dajcie spokój! Po co mi jakieś zdrowe kasze jak mogę codziennie jeść ryż albo makaron?😜

Makaron ryżowy oczywiscie ;p

no dokładnie, przecież ryż jest po to, by jeść go codziennie do każdego dania ;))
haha a ja dziś solidarnie z Tobą też gotuje ryż :)

Ja się piszę na wege kotlety wszelkiej maści :) Jaki to fajny i szybki sposób na obiad!
A z niepalonej gryki robiłeś już naleśniki? haha albo placki śniadaniowe? hm?

Widzialem taką mąkę, ale nigdy się nie skusiłem :) Ale gryczane samosy są pyszne - zawsze myślałem, że gryka to nasz wschodnio europejski wynalazlek, ale okazało się, że popularna jest nawet w Japonii, no i oczywiscie w Indiach :)

no i pięknie! to niespodzianka! :) dziękuję :D Nie robiłem słodkiego obiadu tygodnie całe :) Lato za chwilę się skończy i nie będzie owocków - trzeba działać :)

Trzeba, trzeba, bo owocki sezonowe dobra rzecz, a tak ulotna, chyba, że zamrozimy ;)
A takie gryczane naleśniory to i na wytrawnie są pycha! Ja robiłam je z pieczarkami, kapustą, pastą z soczewicy, a ostatnio zakochałam się w takim nadzieniu: hummus, awokado, pomidory i koperek ;)

O ten ostatni zestaw to esencja smakowitości :) Jakieś przyprawy?

a napisałam przepis dla Ciebie: steemit.com/pl-wege/@zdrowie/nalesniki-gryczane-z-hummusem-i-warzywami-bezglutenowe-i-weganskie 😊😉

Jejku! pięknie dziękuję :) Hummus pierwszy raz zrobilem niedawno i nawet przypominał ten, który jadłem na Bliskim Wschodzie, mam okres na kasze więc wpasowałaś się idealnie! :)

Nie jestem wege, ale nie mam nic przeciwko takiemu jedzeniu, więc chętnie spróbuję, zwłaszcza że ze mnie gryko-hooligan :D

haha gryko-hooligan! Czyli to Ty chodzisz po mieście i wypisujesz na ścianasz Kasha rulez? ;) Macie wojny z ryżowcami? :)))

Dzień dobry panie veggie, wygląda pysznie, wsunąłbym od razu wszystkie. :)

A może następnym razem burgery z buraków i bobu? Co o tym sądzisz?

Oczywiście! :) Dobry pomysł i zdrowy. Jadłem burgery z buraków, jadłem burgery z bobu, czas połączyć to! Masz przepis, czy coś uszyć trzeba? :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62559.43
ETH 3092.10
USDT 1.00
SBD 3.86