Widzieć za bardzo.

in #polish5 years ago (edited)

Nie nie nie, to nie tak. Było zupełnie inaczej. Kłamiesz obrazie.

Gdzie kodują się uczucia, dźwięki i zapachy?

Grają gdzieś w tle, wtopione w piksele, czy żyją tylko we mnie, uruchamiane jednym spojrzeniem?

Czy wiatr lekko głaskał mnie po twarzy?

Czy słońce nie pozwalało swobodnie patrzeć?

Czy zapach był przyjemny?

Czy śpiewał ptak, a z oddali dobiegał szum samochodów?

Czułam się lekka i szczęśliwa?

Tak jak tutaj?

Zawsze podnoszę dłoń z telefonem niechętnie, z ociąganiem. Wiem, że efekt mnie rozczaruje.

Nie chodzi o technikę i jakość. Chodzi o to, by zaszyć się na długie tygodnie w swej bezpiecznej przystani i móc jednym ruchem przywołać to znów. Przeżyć.

Klik. Gwar obcego miasta. Słońce jeszcze nienachalne, zapachy z restauracji, lekkość rozmowy. Oczy szeroko otwarte, chłonę.

Klik. Nieznany zapach. Kadry z filmów, huk maszyn... Podłączona do przeszłości skinieniem pozdrawiam cienie ludzkich losów.

Klik. Lewa półkula pochrapuje cicho. Swoboda, luz, myśli puszczone samopas. Turlają się z górki, tarzają w błotnej kąpieli, tańczą pod niebem w zmiennych konfiguracjach. Zmysły łączą się w jedno, czuję kolor na skórze, wdycham dźwięki.

Klik. Nostalgia.

Wracam do domu. Przestymulowana z ulgą parkuję w znanej mi, bezpiecznej przestrzeni. Odpoczywam kilka dni.

Potem zaczynam tęsknić, chcę to przeżyć jeszcze raz.

Klik. Nic...

Klik klik klik.... Ledwie słabe echo, blada odbitka. Niemożliwe... Przecież byłam tam, sama widziałam!

Wchłonęłam przez skórę, przez nos te obrazy, jak je wydobyć? Jak je przeżyć na nowo?

Nie można. Stare emocje odtwarzane wciąż na nowo nabiorą gorzkiego smaku zdartej płyty, a w swoim bezpiecznym azylu nie przeżyjesz niczego nowego.

Dlatego wyjdź.

Na początku za próg, do sklepu.

Powiedz dzień dobry sąsiadowi. Stań obok niego w windzie - tak, wiem, to za blisko - nie lubisz.

Spójrz w oczy kasjerce w sklepie. Uśmiechnij się do obcego dziecka.

Wróć do domu wolnym krokiem pomimo lęku, że ktoś cię zaczepi i trzeba będzie porozmawiać.

A potem już jakoś pójdzie to życie.


Zdjęcia moje - Łódź, Kraków i Rzeszów 2019

Sort:  

You have been upvoted by all four members of the @steemexplorers team. Steemexplorers is an initiative to help bring all Steemians information on various services and communities operating all on the STEEM blockchain in a centralized location to save you time and help you grow here on Steemit. It's free, it's easy, and there's a whole lot of information here that you can put to good use. Please come by our discord channel to learn more and feel free to ask as many questions as you'd like. We're here to help! Link to Discord: https://discord.gg/6QrMCFq

50249239-B40F-4AF2-93F8-0A339064553D.jpeg

Świetne ujęcie. Gdybym nie wiedział ze to Rzeszów, pomyślałbym że to jakaś wieś...

Ostatnia fota też mnie zaskoczyła... Bo sam zrobiłem całkiem podobna w maju ;)

8EA6100E-025B-44FC-916F-2BCAC9A4B564.jpeg

Bardzo lubię takie ujęcia, budynki mocno odcinające się od nieba, robione z dołu, jak ze studni. Dobrze mi się na to patrzy :)

!tipuvote 2 hide

Posted using Partiko Android

A mnie zastanawia jak weszłaś na ten balkon z przedostatniego zdjęcia 😉 Będąc tam na miejscu nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na to pytanie.

Trawa i maki - wspaniałe 😀

Dziękuję, to jedyna fotka z Krakowa, zrobiona w drodze do pracy. Niedaleko od jednej z najbardziej zakorkowanych ulic miasta.

A na balkon i w wiele innych ciekawych zakamarków zabrał naszą garstkę @hallmann. W niedzielę zrobiło się spokojnie i mogliśmy zobaczyć to i owo.

"Da­rem­ne żale - próż­ny trud,
Bez­sil­ne zło­rze­cze­nia!
Prze­ży­tych kształ­tów ża­den cud
Nie wró­ci do ist­nie­nia."
Podobał mi się tekst. Pozdrawiam

Dziękuję, świetny komentarz, takie właśnie miałam odczucia...

"Trzeba z Żywymi naprzód iść,
Po życie sięgać nowe (...)"

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRIAL" o łącznej mocy ~0.20$. Lista osób z naszego triala oraz wszystkie podbite przez nas posty są publikowane we wtorkowych raportach z działalności grupy. Zasady otrzymywania głosu z triala @sp-group-up znajdują się tutaj, w zakładce PROJEKTY
Chcesz nas bliżej poznać? Porozmawiać? A może chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy na nasz czat: https://discord.gg/rcvWrAD

@michalx2008x

You got voted by @curationkiwi thanks to michalx2008x! This bot is managed by KiwiJuce3 and run by Rishi556, you can check both of them out there. To receive upvotes on your own posts, you need to join the Kiwi Co. Discord and go to the room named #CurationKiwi. Submit your post there using the command "!upvote (post link)" to receive upvotes on your post. CurationKiwi is currently supported by donations from users like you, so feel free to leave an upvote on our posts or comments to support us!
We have also recently added a new whitelist feature for those who would like to support CurationKiwi even more! If you would like to receive upvotes more than 2x greater than the normal upvote, all you need to do is delegate 50 SP to @CurationKiwi using this link.

Hi @curationkiwi! Special squad of highly trained hamsters prepared this delegation link for you:
steemconnect 50.0 SP delegation to @curationkiwi.

This post has received a 1.56 % upvote from @drotto thanks to: @curationkiwi.

Urzekła mnie jedna z twoich fotografii. Ta pomiędzy "se sieknę" a makami. :) @wadera pozwolisz ukraść ? :P

Częstuj się :)

dzięki :)

piękne, pełne niedopowiedzeń i poezji 🖤.

są takie momenty, które ogromnie chcielibyśmy uwiecznić.
(uwiecznić = nadać im wieczność; cóż za śmiała, pyszałkowata koncepcja)

a momenty te - jak płochliwe motyle:
"-albo nas podziwiasz albo odlatujemy.
-podziwiam, ale chciałabym zachować was na dłużej, znaczy nie was, tylko to odczucie piękna, wszechświata w was zawartego, wszelkie myśli i emocje z tym związane, ta fotka ma mi tylko w tym pomóc.
-aaa, to tak się nie da. nie zatrzymasz nas, zostajemy tylko w głowie.
zrób sobie te fotkę, boś ułomna. ale i tak, będzie to tylko nędzna kopia zapisu oryginału"

ech, wycierało się niejedno wspomnienie do wyblaku, do cna - to się wie.

Zawsze tak pięknie potrafisz mnie rozwinąć, uzupełnić...

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61986.23
ETH 3026.15
USDT 1.00
SBD 3.75