Kotlety z kaszy gryczanej z marchewką, dynią i burakiem ✨

in #polish6 years ago

Cześć Kochani,

Dziś po raz kolejny robię ukłon w stronę wege potraw i powiem Wam, że jest mi z tym bardzo dobrze. W ogóle idea tych kotletów powstała niejako przypadkowo, gdyż chciałem przyrządzić coś ciekawego dla mojej córeczki, a jednocześnie postawiłem sobie za cel przemycenie jak najwięcej ilości warzyw i witamin do mojej potrawy. Tak powstały zapiekane kotlety z kaszy gryczanej z dodatkiem marchewki, dyni i buraka. Coś co z pozoru miało być przeznaczone stricte dla córeczki okazało się fajną propozycją na wege obiad dla całej rodziny. Kotlety zaraz po wyjęciu z piekarnika są lekko chrupiące, a kasza gryczana nadaje im fajnego smaczku. Jeśli zatem macie ochotę na coś lekkiego, bezmięsnego to zapraszam do wypróbowania tego przepisu.

Składniki:

  • 100 g kaszy gryczanej
  • 1 nieduży burak
  • 1 marchewka
  • 1/4 niedużej dyni
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki pszennej 
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka masła klarowanego

Przygotowanie:

  1. Gotujemy kaszę, a następnie odstawiamy do ostygnięcia
  2. Gotujemy buraka
  3. Marchew, dynię oraz ugotowanego buraka ścieramy na tarce o grubych oczkach
  4. Kaszę, warzywa mieszamy z jajkami oraz mąką. Dodajemy sól i pieprz do smaku.
  5. Formujemy kotleciki i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

         6.  Rozpuszczamy masło klarowane, a następnie smarujemy nim każdy kotlet.

         7.  Pieczemy w piekarniku nagrzanym na 180 stopni przez około 25 minut.

Smacznego!  😊  

Sort:  

Looks delicious.

Posted using Partiko Android

Thank you! 😊

Noo! to nie tylko looks delicious, ale w tym akurat przypadku wiem jak smakuje, bo robię podobne! Pyszność! Ale Wy to ładnie na talerzu układacie
!:)

Dziękuję! Zawsze staram się, żeby potrawy, które serwuję były miłe dla oka, bo jak wiemy jemy oczami 😉 A zdradzisz z jakimi dodatkami robisz swoje kotlety? Chętnie wypróbuję inne warianty 😊

Zanotowałem - trzeba wypróbować! Najbardziej podoba mi się dodatek ziaren słonecznika i dyni. Fajny sposób na przemycenie dodatkowych witamin :) będzie testowanie 😉

Chłopaki, ale Wy czarujecie z tą kaszą gryczaną ;))
No trzeba zrobić te Wasze kotlety!

Może dodasz ten wpis do konkursu kulinarnego? Przepis jest z pewnością jesienny :)
Zapraszam!
https://steemit.com/polish/@pl-kuchnia/konkurs-kulinarny-22-jesien-w-mojej-kuchni

Aj że nie pomyślałem o tym :( niestety nie mam zdjęcia z karteczką, a kotlety już dawno zjedzone 😉

Może być zdjęcie z karteczką bez kotletów ;) Zmieniłam troszkę zasady konkursu na lepsze, jakiś czas temu :)
Jeśli się zdecydujesz to zajrzyj szybciutko do wpisu konkursowego, zostało mało czasu...

Właśnie zajrzałem i chyba jesień odpuszczę, a spróbuję w którymś z 3 trzech tematów bo zapowiada się bardzo ciekawie :D

Jesienna edycja już się skończyła, zostaje jeszcze głosowanie, więc zapraszam do kolejnej edycji z trzema tematami :)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62804.06
ETH 2964.09
USDT 1.00
SBD 3.60