Gotsummer - #poznajeksperta

in #poznajeksperta6 years ago

#poznajeksperta

Wstęp

Post dotyczy konkursu zorganizowanego przez użytnownika @noisy w poście na Jego drugim koncie @noisy2, do którego link znajduje się w linijce poniżej.
https://steemit.com/polish/@noisy2/edycja-specjalna-tematu-tygodnia-pt-poznaj-eksperta-regulamin-100-steem-w-puli-nagrod
Na początku zastanawiałem się, czy wziąć udział, ale pomyślałem, że znam jedną osobę, której chciałbym napisać, jak to Noisy określił - list rekomendacyjny. Przejdźmy do opisu.

List rekomendacyjny - @GotsummerPL

https://steemit.com/@gotsummerpl

Śledzę działalność tego użytkownika na grupie Steemit Polska oraz posty, które wrzuca na tę grupę i widzę bardzo duże zaangażowanie w rozwijanie polskiej społeczności Steem. Codziennie widzę nową aktywność z Jego strony, a posty, które pisze są na naprawdę wysokim poziomie. Ale to są ogólniki... przejdźmy do tego, co naprawdę jest ważne w tym poście.

Programowanie

Janek, bo tak podpisuje się autor postów na koncie gotsummerpl, pisze posty na różne tematy, jednak co przykuło moją uwagę, to Jego umiejętności programowania. Nie tylko podaje gotowe skrypty, ale także pokazuje proces ich tworzenia, co można zobaczyć przykładowo w tym filmie z Jego kanału:
https://dlive.io/video/gotsummerpl/f4959720-6447-11e8-b143-ffce16c65548

Pomoc innym

Gotsummer w wolnych chwilach pomaga osobom, które dotychczas nie zostały zauważone. Stworzył On serię "Warto przeczytać", gdzie tworzy zestawienia najlepszych, ale mało znanych postów z danego tagu. Tu dla przykładu post sprzed dwóch dni, zawierający takie zestawienie:
https://steemit.com/polish/@gotsummerpl/warto-przeczytac-or-27-05-03-06-or-pl-artykuly
Oraz FAQ całego projektu Janka z Jego drugiego konta:
https://steemit.com/polish/@bignibba/warto-przeczytac-faq

Fraud Detection

Janek zajął się również wyszukiwaniem i rozpowszechnianiem informacji na temat plagiatów i nieprzyzwoitych treści. Nazwał swój projekt "Fraud Detection", a efektem działania tego systemu są posty jak ten poniżej:
https://steemit.com/steem/@gotsummerpl/detection-of-abuse-frauds-or-2018-06-02
Można w łatwy sposób przejść do nieodpowiednich materiałów i zobaczyć,

Zakończenie, podsumowanie

Powodów, dla których wybrałem akurat tego użytkownika mógłbym mnożyć i mnożyć, jednak nie chcę, by ten post był zbyt długi. Aby podsumować wszystko, zaznaczę jeszcze raz, że Gotsummer jest bardzo aktywnym użytkownikiem na polskiej społeczności Steem, tworzy dobry kontent, zna się na tym, co robi - a zwłaszcza na programowaniu i przyczynia się do rozwoju polskiej społeczności Steem. Jako aktywny użytkownik na tej platformie wniósł tutaj dużo dobrego contentu, którego nie zaobserwowałem u innych użytkowników naszej polskiej społeczności. Można się od Niego nauczyć dużo na tematy związane z informatyką, programowaniem czy fizyką, a do tego dobrze bawić się przy postach związanych z informacjami czy konkretnymi algorytmami, rozwiązującymi bardziej lub mniej znane problemy.

Sort:  

Bardzo mi miło. Dziękuję za docenienie mojej pracy :)

Zasłużyłeś. A osobiście na grupie akceptuję przynajmniej 1-2 posty dziennie od Ciebie. No i jesteś tą osobą, która pokazała mi, że to z winy mojego nauczyciela z ogólniaka nie lubię programowania. Bo w Twoim wykonaniu wygląda to dużo ciekawiej niż na zajęciach. :)

Jako, że jest to pierwszy wpis z #poznajeksperta, pozwolę sobie zamieścić listę sugestii dla kolejnych uczestników, bazując na tym wpisie:

  1. Sugerowałbym bardziej skupić się na omawianiu atutów w obszarze wiedzy danego eksperta.

    Dowiadujemy się, że omawiana osoba zajmuje się tworzeniem treści o programowaniu, oraz także że tworzy to w formie filmów. To jest w porządku, natomiast nie dowiadujemy się nic na temat tego, dlaczego te treści są eksperckie.

  2. O ile sekcja "pomoc innym" na pewno dobrze świadczy o człowieku, to dużo większym plusem było by przedstawienie czynów tej osoby, pokazujacej pomoc innym w zakresie obszaru eksperckiego.

  3. Paragraf o "Fraud detection", o ile znowu bardzo dobrze świadczy o człowieku, to nie wzmacnia roli eksperckiej. Było by inaczej, gdyby np. zostało pokazane, że autor wykrywa "fraudy" ale z dziedziny programowania... ale nie tyle co plagiaty, ale np. próby rozpowszechniania niebezpiecznego kodu.


Oprócz jednorazowej nagrody w konkuresie dla osoby zgłaszającej i zgłaszanej, zgłoszony ekspert walczy też tak naprawdę o uznanie społeczności... i przykładowo delegacje głosów (patrz projekt Wise).

Jeżeli różne osoby w społeczności będą te postrzegać wskazaną osobę, np. jako eksperta w programowaniu, to ta osoba będzie np. miała do dyspozycji bardzo mocny głos, umożliwiający wspieranie treści z obszaru na jakim ona się zna najlepiej.


Pomimo tego, że uwag napisałem dużo, nie bierz tego do siebie. Zdałem sobie teraz sprawę, że nie wszystko wystarczająco dobrze sprecyzowałem.

Jeżeli chcesz, to oczywiście dalej możesz zmodyfikować ten post, by skupiał się jeszcze bardziej, dlaczego ktoś jest ekspertem.

//PS. Upvote na zachęte, oraz za bycie pierwszym :)

Dziękuję bardzo.
Co do sugestii, jak najbardziej przydadzą się one osobom, które będą pisać kolejne posty. Jestem trochę jak królik doświadczalny, więc byłem przygotowany na taką reakcję z Twojej strony od samego początku, nie obraża mnie to w żaden sposób, a wręcz cieszy, że akurat u mnie znalazły się te uwagi (nawiązując do ostatniej sekcji Twojego komentarza). :)
Co do poprawienia postu, postaram się coś z tym zrobić, żeby bardziej odpowiadało standartom, jednak nie wiem, na ile pozwoli mi czas. Koniec wolnego z okazji Bożego Ciała, w tym tygodniu trzeba się wziąć ostro za pracę... ale jako, że post ma pomóc komu innemu, a nie mi, to postaram się coś z tym zrobić. :)
Miłego dnia życzę i jeszcze raz dzięki za uwagi! :)

A dzięki, dorzuciłem do obserwowanych ;)

Dobra decyzja! :) Cieszę się, że ten post przyniósł korzyść w takiej postaci Jankowi. :)

Resteemed your article. This article was resteemed because you are part of the New Steemians project. You can learn more about it here: https://steemit.com/introduceyourself/@gaman/new-steemians-project-launch

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 66439.14
ETH 3005.38
USDT 1.00
SBD 3.68