@grecki-bazar-ewy - poznaj eksperta

in #poznajeksperta6 years ago (edited)

Ekspert to ktoś kto się na czymś zna. To specjalista w danej dziedzinie. To osoba o teoretycznej i praktycznej znajomości danego zagadnienia.

Wiedzieliście jak przeciętny Grek zaczyna dzień? Co Grecy jedzą na lunch? Dlaczego Grecy prawie nigdy nie zdejmują butów? Co znaczy dafnofilo po grecku? Jak w śródziemnomorskim upale ukisić ogórki? Wiedzieliście, że jest wino z dodatkiem żywicy sosny? Bo ja nie! Dopóki nie trafiłam na Steemit i zaczęłam czytać posty Ewy.

obraz.png

 

Z nieukrywaną przyjemnością chciałam zaprezentować Wam eksperta od Grecji jakim bez wątpienia jest dla mnie Ewa, w naszej społeczności posługująca się nickiem @grecki-bazar-ewy.

 

Do Steemit dołączyłam w listopadzie ubiegłego roku i Ewa swoimi wpisami o Grecji od razu zwróciła moją uwagę. Lubię podróżować i poznawać inne tradycje i historię. Poznając kraje lubię zajrzeć od kuchni. Dzięki Ewie, jej wpisom poznaję Grecję siedząc przed komputerem.

Ewa jest Polką mieszkającą na Korfu. Jak sama napisała ma tam połowę swojej rodziny. Wychodząc za Greka w lwiej części wiedzie greckie życie. W codziennym życiu kultywuje tradycje greckie jednocześnie nie zapominając o rodzimych.

obraz.png

Moje argumenty dlaczego uważam Ewę za eksperta od Grecji

  • Na Steemit możemy przeczytać świetne wpisy jej autorstwa dotyczące tego kraju. Do grupy dołączyła w czerwcu 2017 r i od tamtego czasu zamieściła ponad 70 postów dotyczących Grecji (lista poniżej).
  • Grecję opisuje wielowątkowo. Można wydzielić kilka głównych tematów np;

Tradycje, zwyczaje, religia
Przykładowo wpis pt. "Chochliki i greckie Boże Narodzenie". Dowiedziałam się z niego, że w Grecji chochliki ludziom ukazują się tylko od 25 grudnia do 6 stycznia i że stworki te wywodzą się z greckiej mitologii. W poście "Moja grecka Niedziela Palmowa" wyczytałam, że to święto w Grecji związane jest z św. Spirydonem. Z postu na temat greckich imion dowiedziałam się w jaki sposób nadawane są imiona greckim dzieciom, jakie są najpopularniejsze i jaka rolę pełnia tam ksywy. Istny galimatias :)

Codzienne życie
Wpisy "Życie na Korfu w rytmie Zorby - siga,siga..." i "Dzień jak co dzień Greka - greckie ploteczki Ewy" oraz "Zmęczenie Greka - #tematygodnia" autorka świetnie opisuje jak wygląda codzienne życie na jej wyspie, jacy są Grecy, ich temperament, co jest dla nich ważne, co jedzą w ciągu dnia, o czym głównie rozmawiają, jak postrzegają turystów, jak spędzają wolne chwile. "Siga, siga" ... :)

Ogrodnictwo
Ewa jest ogrodnikiem z prawdziwego zdarzenia. Uprawia przydomowy ogródek, a w nim winogrona, oliwki, papryki, pomidory, nawet ogórki i wiele innych warzyw i owoców. Hoduje też kozy i wyrabia swój własny kozi ser. O tym wszystkim można przeczytać w jej postach np. "Tomatoes in my Greek garden. / Pomidory w moim greckim ogrodzie", "Papryki w moim greckim ogrodzie :)" "Jesień w moim ogrodzie :)". Ewa napisała też o zbieraniu oliwek, cytrusach w jej ogrodzie i winobraniu.

Historia, mitologia
Bez Ewy nie wiedziałabym co Szekspir robił na Korfu i nie wiedziałabym, że na Korfu wylądował Odyseusz opisywany przez Homera.

Geografia i turystyka
Do tej grupy zaliczyłam wpisy o Akropolu, Paleokastritsa, monastyrze, zatoce Agios Georgios Pagoi, a także o żmijach i trzęsieniach ziemi na Korfu.

Kuchnia grecka
To dla Ewy temat rzeka. Grecka sałatka, sos cacyki, fasolada, warzywa zapiekane po grecku, grecka sałatka z kapusty, jajka sadzone na grecki sposób, seria wpisów o greckich alkoholach, domowe wino z winogron, grecki gyros i greckie słodkości. Na wszystkie te dania znajdziemy przepisy (wraz z rysem historycznym potrawy) właśnie na blogu @grecki-bazar-ewy - ekspertki od Grecji. Czytając jej przepisy można być pewnym, że tak właśnie robi się daną potrawę w greckich domach. Nie ma tu przekłamań i zmian pod turystów.
Do mojego menu na stałe trafiła soczewica po grecku według Ewy. Wyśmienita zupa z soczewicy. Myślę, że nie tylko ja wypróbowałam przepisy opisywane przez Ewę. Sądzę, że jest nas na Steemit dużo więcej.

obraz.png

Język grecki
Z postu o chochlikach dowiedziałam się, że po grecku nazywa się je kalikandzari. Urzekło mnie to słowo, ten dzwięk :). W większości wpisów autorka przytacza greckie nazewnictwo, czasami - jak w przypadku słowa liść laurowy wyjaśnia pochodzenie greckiego słowa. "Laury jest Dafni, tak samo nazywa się drzewo laurowe a liść laurowy to dafnofilo (filo - liść, kartka, płeć)". We wpisie "Tematygodnia - Języki obce w rodzinie" bardzo ciekawie wyjaśnia po jakiemu w Grecji mówią rodziny złożone z małżonków z różnych krajów.

  • Wszystkie posty dotyczące Grecji Ewa popiera własnymi zdjęciami obrazującymi to co opisuje.
  • Jej posty spotykają się z dużym zainteresowaniem naszej grupy. Zdarzyło się też, że w formie postu zamieściła informacje związane z Grecją na prośbę @alcik i @napotem. Był to post "Moje mrożonki - papryki i nie tylko :)"
  • W komentarzach bardzo chętnie odpowiada na zadawane pytania dotyczące jej wpisów o kraju, w którym mieszka. Poprzez odpowiedzi uszczegóławia przekazane informacje, stara się dopowiedzieć daną sprawę.

 

W swoich postach Ewa zabiera nas w podróż po zakamarkach Grecji, tam gdzie nie dociera najlepszy turystyczny przewodnik. Dodatkowo posty te pisze z wielką gracją pióra, bardzo malowniczo i sugestywnie. Jednocześnie bardzo zrozumiale i ciekawie. Bez wątpienia przybliża nam ten piękny kraj. Greckie tematy, które porusza zna od podszewki, zna je w teorii i od strony praktycznej. Nie raz zakasując rękawy i w upalnym słońcu biorąc się do dzieła aby potem opisać nam Grecję. Przykładowo własnoręcznie i jednorazowo zrobiła 300 litrów domowego, greckiego wina z winorośli i opisała to wszystko na Steemit. To co opisuje Ewa o Grecji to nie są suche fakty, teoria czy czcze gadanie. Ona opisuje prawdziwą Grecję, od wnętrza, od serca.
Za co Ci Ewo bardzo dziękuję. Jako ekspert od Grecji masz we mnie wiernego czytelnika. Dzięki Tobie bardzo dużo dowiedziałam się o tym słonecznym kraju i jego mieszkańcach.

Ewa jest nie tylko ekspertem od Grecji ale również prawdziwym filarem polskiej grupy Steemit, często jest inicjatorką i realizatorką wielu cennych inicjatyw. Z wielkim zaangażowaniem prowadzi cotygodniowe konkursy kulinarne, tag pl-kuchnia oraz ostatnio konkurs pl-publikacje. Bez niej Steemit byłby inny ... uboższy.
 

Lista wpisów Ewy dotyczących Grecji:

  1. Życie na Korfu w rytmie Zorby - siga,siga...
  2. Słońce coraz wyżej - zapraszam na kawę mrożoną!
  3. Ryba "Burdeto" - grecki przepis na "rybę po grecku".
  4. Dzień jak co dzień Greka - greckie ploteczki Ewy.
  5. Kolorowe wieczory za moimi oknami.
  6. Przepis na greckie cacyki.
  7. Moja ulubiona zatoka na Korfu.
  8. Ogórki kiszone chłodzone - sposób na przechytrzenie greckiego klimatu.
  9. 100-letnie drzewo oliwne.
  10. Kwitnące agawy.
  11. Greckie słońce i ja.
  12. Tomatoes in my Greek garden. / Pomidory w moim greckim ogrodzie.
  13. Briam - warzywa zapiekane po grecku.
  14. Imiona greckie czyli galimatias.
  15. Makaron z mięsem mielonym w greckim sosie pomidorowym.
  16. Spaghetti Carbonara w greckim wydaniu.
  17. Winobranie :)
  18. Greckie alkohole - wino Retsina.
  19. Greckie alkohole - "Tsipouro" (bimber).
  20. Greckie alkohole - anyżowe Ouzo.
  21. Papryki w moim greckim ogrodzie :)
  22. Jesień w moim ogrodzie :)
  23. Domowy przecier pomidorowy na szybko - przepis.
  24. Sałatka grecka - przepis na słynną na całym świecie grecką sałatkę.
  25. Grecki gyros - co to jest i czym to się je.
  26. Przepiękna miejscowość Paleokastritsa na greckiej wyspie Korfu.
  27. Monastyr w miejscowości Paleokastritsa na wyspie Korfu.
  28. Jajka sadzone po grecku - przepis.
  29. Zioła i przyprawy z mojego ogrodu - liść laurowy.
  30. Wino domowe na sposób grecki.
  31. Papryka w occie winnym.
  32. Temat Tygodnia - Wenecki Karnawał na Korfu.
  33. Mistrz Szekspir na wyspie Korfu.
  34. Greckie "sofrito" czyli przepyszna wołowina w sosie czosnkowym.
  35. Tematygodnia - Wyspa Korfu w mitologii.
  36. Kolokitokieftedes - placki z cukinii lub dyni po grecku.
  37. Listopad w moim greckim ogrodzie.
  38. Zbiory oliwek - siatki (1)
  39. Ręczne zbieranie oliwek - Zbiory oliwek (2).
  40. Tematygodnia - Języki obce w rodzinie.
  41. Mikołajki po grecku.
  42. Kurczak pieczony po grecku z ziemniakami.
  43. Greckie bożonarodzeniowe makaroniki miodowe.
  44. Chochliki i greckie Boże Narodzenie.
  45. Greckie bożonarodzeniowe ciasteczka migdałowe.
  46. Zimowa sałatka z białej kapusty po grecku.
  47. Moje Boże Narodzenie na greckiej wyspie Korfu.
  48. Tradycje noworoczne na greckiej wyspie Korfu.
  49. Sezon na cytrusy trwa.
  50. #temaTYgodnia 12 - Trzęsienia ziemi na wyspie Korfu.
  51. Botwinka po grecku.
  52. Soczewica po grecku.
  53. Lukumades - małe greckie pączki na każdą okazję.
  54. "Tsiknopempti" - tłusty czwartek na Korfu.
  55. Żmije i węże na Korfu - Tematy tygodnia #15
  56. Greckie ciasto pomarańczowe - portokalopita.
  57. Akropol - Tematy Tygodnia #16
  58. "Czysty poniedziałek" - świąteczne rozpoczęcie Wielkiego Postu w Grecji.
  59. Kawior - czarny, czerwony, żółty czy szary?
  60. Fasola i grecka zupa "fasolada".
  61. Ser smażony po grecku ("saganaki").
  62. O tym jak zostałam kozią mamą :)
  63. Jednogarnkowa fasolka zielona po grecku - #pl-kuchniakonkurs (2).
  64. Posyłam Wam wiosenne pozdrowienia :)
  65. Muzeum Akropolu w Atenach - #tematygodnia 21.
  66. Wielkopostne tradycje kulinarne - Konkurs Kulinarny (4).
  67. Moja grecka Niedziela Palmowa.
  68. Greckie potrawy wielkanocne.
  69. Prawdziwa grecka wiosna i przygotowania do sezonu letniego.
  70. Specjalność kuchni korfiańskiej "pastitsado" - Konkurs Kulinarny (6).
  71. Zmęczenie Greka - #tematygodnia
    Przepraszam jeśli jakieś pominęłam.

 

Post jest zgłoszeniem w konkursie Poznaj Eksperta, który ogłosił @noisy.

Wszystkie zdjęcia pochodzą z Pixabay.com

Pozdrawiam serdecznie
@tapioka :)

Sort:  

Ale mnie zaskoczyłaś tak miłym wpisem, nie wiem jak Ci dziękować za tyle ciepłych słów... aż się wzruszyłam jak małe dziecko :)
Nawet zdjęcia z Korfu wyszukałaś, doceniam to podwójnie...

Dziękuję Ci pięknie i pozdrawiam serdecznie z mojego kawałka greckiej wyspy :)

Ja też dziękuję. Pozdrawiam :)

Fantastyczne podsumowanie, podpisuję się obiema rękami :)
Dobrze Cię znowu przeczytać, @tapioka!

Dziękuje Wadero :)

Brawo. Już zacząłem powoli pisać post na brudno na temat naszej Ewci jako eksperta. Bardzo dobrze, że to ktoś @tapioka to uczynił. Bardzo się cieszę i gratuluję. Pozdrawiam serdecznie.

Miałem też zgłosić :) Dzięki :)

@grecki-bazar-ewy przyznam,że z braku czasu przeglądałam tylko niektóre z Twoich ostatnich postów, i nie wiedziałam,że tyle piszesz o Grecji! to co napisał @tapioka bardzo mnie zainteresowało i skłoniło do "przekopania" Twojego profilu, co wkrótce zrobię! uwielbiam ciekawostki o różnch krajach!

dzięki @tapioka - ps świetna, bardzo treściwa i szczegółowa recenzja, widać,że piszesz od serca!

miło was oboje poznać :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60793.36
ETH 2909.65
USDT 1.00
SBD 3.64