Hayatınızda Yaşamak İstemeyeceğiniz Bir Kırık '' Skafoid ''

in #saglik7 years ago (edited)

Yazının orjinali ve daha fazlası kişisel websitemde. www.skafoid.com

Öncelikle çocukluğumdan itibaren asla yerinde duran hımbıl , tembel bir çocuk olamadım . Sürekli hareket hareket hareket .Tabi bu spor hayatımada yansıdı . Basketbol , futbol ve kort tenisi olmak üzere bir kaç sporu daha lisanslı olarak oynadım ve devam ediyorum . E Diyeceksiniz ki bizene ? Sizene değil işte .

İddaa rakip bul ligini bilen bilir , bir çok ilde düzenlenen bir turnuvadır kendileri . Bende arkadaşlar ile kurduğumuz takımdayım ancak Bartın’da okuduğum için sadece 3 aylık tatilde onlarla oluyorum . Çağırdılar Oğuz gruptan çıktık 4 maç var finale kale sana emanet diye. Dedim eyvallah . İlk 2 maçı kazandık kazasız belasız . Ancak 3.maç topu çıkarayım derken hop ” el bileğinin ” üzerine düştüm . 11 Yıldır spor yapıyorum sayamadığım kadar yerimi kırdım kırık acısı nedir biliyorum elim ağrıdı ancak kırık ağrısı değil . Bükemiyorum falan ama kırık değil diyorum yani . Neyse elde şişme var , ödem var dedimki güzel incittik . O Maça 35 dakika daha öyle devam ettim . 1 Hafta sonra final maçı var , oynayacakmısın dediler dedim ? Tabi ki. Hoop o eli bandajlayıp tekrar final maçına ve gelen şampiyonluk .

Olay buraya kadar basit gibi . Ancak final maçından 2 hafta sonra hala elimde ağrı var . Normal yemek yerken falan sıkıntı yok ama elde extension ve flexion hareketi yapamıyorsun .Anlamayanlar için kısaca tam eğip bükemiyorsun . Ben bundan kıllandım çünkü hiç yaşamadım bu kadar uzun süren burkulmalı bir sakatlık .

MHRS Girdim ortopediye gittim randevu aldım . Doktor adını vermeyeyim baş harfi S . S beyin odasına girdim dedim hocam durum bu . Ben extencion flexion yapamıyorum . Doktor dediki sen bu terimleri nerden biliyorsun . Hocam dedim ben besyo okuyorum bla bla bla falan . Neyse doktor çok samimi içten ve iyi birisiydi . El bileğimde bir yer tuttu dediki burası acıyor mu . O Doktor orayı tutana kadar ben öyle bir acı hissetmedim 3 haftada . Dedim orası hocam , dediki evlat geçmiş olsun . Skafoid kırığı .

Dedim ya hayatımda çok kırık yaşadım . 2 Kez sol kolumu bir kez kaburgamı el parmagı falan kırdım anlayın işte . Alçıya alırlar 1 ay durur hadi git bitti . Bende diyorum ki alçıya alınacak falan yandık . Dediki röntgene git . Çektir 20 dakika sonra yanıma gel . İnternetin varsa skafoid kemiği yaz bilgilen durumun ciddi .

Ufaktan bi kıllandım ama olayın böyle bişey olacağını . Abi kemik kırılmış. Hani demişler ya kırık değildir kırık olsa duramazsın.YALAN. Kırık bilek kemiğiyle 3 hafta dolaşıyorum . Üstüne 2 maça çıkıyorum . Neyse bi kırık bu kadar neden uzadı diceksiniz . Vücutta en az damar olan ve en az kan giden kemik bu kemik . Skafoid kemiği . Doğal olarak kaynaması çok güç . Yani vucüt besleyemiyor .

Hocam dedim ne olacak . 2 Hafta alçı verdi kırık güzel yerdeyse çabuk toplar dedi . Alçıdayken gram ağrım yok sızım yok . Ancak alçı bi çıktı . Eli gene ne bükebiliyorum ne bişey . Tamam iyileşme hissediyorum ancak yaşam kalitemi etkileyecek derecede kötü el hala .

Doktor dediki okuluna ne zaman gidiyorsun . Bu arada besyo okuyorum dediğim gibi kolum benim herşeyim . Dediki kolun 1 ay daha kalacak alçıda . İyileşmez ise ameliyat . Vida takacağız . Eğer kemik çürürsede kalçandan kemik alacağız . Ameliyat sonrası daha sıkıntı . Alçı süresi 1 aydan 6 aya kadar uzayabiliyor . 2.Sınıf bir maç yüzünden bileğim gitti.! Tabi sağ elimi kırdığım için bilgisayar kullanmak , telefon kullanmak , yemek yemek bile bir eziyet. Ancak öyle bir eziyet varki , duş almak . Evet duş . İnsan birisine bu kadar mı ihtiyaç duyar . O kolu buz dolabı poşetine sarmak tek elle şampuanlamak su tutmak anlatamam size eziyeti .

Her neyse doktor dedi işte ne zaman gidiyorsun dedim 13 temmuz bartın’a gidişim . 12 Temmuzda gel dedi. Ya alçı çıkacak kol iyileşti yada ameliyat . Tam 1 ay var o güne . Abi günler geçmez . Yatmak ayrı dert kalkmak ayrı dert . Normal kolumu bacağımı kırsam hani iyileşeceğini bilirsiniz ya . Öyle bi durum yok . Kıranların yorumlarına bakın % 50 si zaten direkt ameliyata alınır . O Kadar lanet bir kemik bu . 1 Ay sonra doktor ameliyat mı diyecek iyileştimi diyecek stres insanı bitiriyor . Bu arada bu süre içerisinde alçım 1 kez çıktı ve 2 gün kolum alçısız kaldı . Elimi kullanabiliyorum ancak yine tam eğip bükerken canım yanıyor .

O Büyük gün geldi . 12 Temmuz hastanedeyim hayatımda ben öyle bir kalabalık görmedim . Hani büyük ihtimal dediler ki bugün oğuz hastaneye gelecek . Bizde gidelim delirsin. 1 Saat sonra falan başardım doktorun odasına girmeye . Adamla zaten kankayız facebook’umda falan ekli . Alçıyı çıkardık MR ‘a girmiştim MR Sonuçlarına baktı . Oğuz dedi hala kırık . Kırık ama dedim ya bileğime bir yerine baskı uygulamıştı canım yandı . Adam oraya tüm gücüyle basıyor gram ağrı yok . Dediki git okuluna . 1 Ay sonra bana gel tekrar . El kırık ama kullanabiliyorum açıkcası . Ama acı falan hala var .

13’ünde gitmekten vazgeçtim . 18 inde dönene kadar el terapileri stres topları falan derken bartına yarım elle döndüm . El bileğimi yavaş yavaş egzersizler ile daha fazla büke bilmeye başladım . Döndükten sonra ilk 2 hafta basketbol oynarken ciddi acılar yaşadım . Ancak sonra o acılarım geçti . Bu postu elimi tam 90 derece bükebiliyorum . Üstüne çok yüklenince acım devam ediyor ama ilk haline göre mükemmel bir iyileşme var . Açıkcası doktoruma kontrole hala gitmedim çünkü alçı varken devamsızlık hakkımı istanbulda harcadım . Vizelerden sonra gitmeyi düşünüyorum ancak tüm iyileşme belirtilerini gösteriyor elim . Bu kırık ameliyat sonrası bile % 100 iyileşmesi 6 ayı bulabilen bir kemik . O Yüzden artık biraz daha rahatım .

Size söyleceğim şeylerden birisi aklınız varsa kafatasınızı kırın ama skafoid kemiğinizi kırmayın . İkinci olarak kırık olsa duramazsın lafı tamamen bir palavradan ibaret . Ve kırıklarda en önemli etken erken tedavi . Burksanız bile gidin . Doktorlarımız inanılmaz ilgili .

Benim bugünlük anlatacağım buydu . Buraya kadar sabreden varsa çok teşekkür ederim okuduğu için . Sorularınız için bana ulaşmaktan çekinmeyin . İletişim kısmından mail gönderin , sosyal medya hesaplarımdan mesaj gönderin. Skafoidinizi kırmadığınız her güne şükredin . Aşağıdaki siteden kendi tecrübelerim ile tedavi ve tüm bilgilere ulaşabilirsiniz.

www.skafoid.com

Sort:  

Steemit'e hoş geldiniz.
@turbot !welcome

Merhaba @oguzhankaval,

Steem dünyasına hoşgeldiniz. Yeni bir kullanıcı olarak bilmeniz gereken
birkaç konuyu sizin için derledik.

Kullanım
İçerik üretirken dikkat edilmesi gerekenler
Botlar

Botlarda kullanmanız üzere size 0.002 SBD yolladım. Bazı botları kullanıp yazılarınıza oy almak için bu yazıyı okuyabilirsiniz.

Ayrıca, Steemit Türkiye discord sunucusu üzerinden bize anlık olarak ulaşabilir, tr topluluğuna aktif olarak destek verebilir, merak ettiklerinizi sorabilirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 61473.25
ETH 2969.27
USDT 1.00
SBD 3.48