Drama In De Moestuin

in #schoolofminnows6 years ago (edited)



Het Ging Gewoon Te Goed


Ik kan me wel voor het hoofd slaan. Ik ben zo dom geweest.
Ik had zo mijn best gedaan om de moestuin klaar te krijgen voor mijn operatie maandag.

Al weken kweek ik mijn plantjes in de propagator, om ze daarna op de vensterbank in het warme zonlicht te zetten. Mijn binnentuin was zo mooi, en het leek er op dat alle plantjes groot genoeg zouden zijn om dit weekend uitgeplant te kunnen worden.

Eens uitgeplant zouden ze wel enkele weken verder kunnen met niet meer dan wat water geven. Net lang genoeg om voldoende te revalideren om er weer meer tijd in te kunnen steken.

Tot enkele dagen geleden zag het er allemaal zo perfect uit...

Maar toen sloeg het noodlot toe: het werd drama in de moestuin.

DQmbEpn4KHehmWABuyFN6e7BMaiDYCGjvd4q4YJKHGMaytK.jpe

Bladluizen

Toen ik een plantje meegaf aan een vriendin, merkte ze dat er bladluizen op zaten,

Eén voor één controleerde ik mijn plantjes en spoelde de aanwezige bladluizen weg met een sterke waterstraal.

Ik wilde echter geen risico nemen en besloot alle plantjes te behandelen met mijn knoflookspray.
Omdat ik geen vers knoflookaftreksel had, gebruikte ik de restanten van vorige keer die al enkele weken (maanden?) in de koelkast stond.

Ik deed er op goed geluk wat neemolie bij en werkte af met een geut bruine zeep.

Alle plantjes kregen een uitgebreide douche.

DQmbEpn4KHehmWABuyFN6e7BMaiDYCGjvd4q4YJKHGMaytK.jpe

Drama In De Moestuin

Een dag later zag ik het al: de meeste plantjes waren heel erg beschadigd... verbrand, zo leek het wel.





IMG_0455.JPG



Ik wist direct hoe laat het was. Ik had helemaal niet op de verhoudingen gelet toen ik mijn spray maakte, en daarbovenop was het knoflookaftreksel waarschijnlijk te sterk.

Ik heb vandaag ongeveer de helft van alle plantjes - of wat er van overbleef - weggegooid.

Van andere hoop ik dat ze het halen...

IMG_0452.JPG



DQmbEpn4KHehmWABuyFN6e7BMaiDYCGjvd4q4YJKHGMaytK.jpe

Geen Tijd


Ik heb geen tijd meer om nieuwe zaadjes te laten ontkiemen. Vanaf maandag mag ik minstens 3 weken ab-so-luut niets doen.

En als ik het weerbericht voor volgende week mag geloven, is het geen goed idee om dit weekend ter plaatse te zaaien...

Ik ben zo kwaad op mezelf. Ik had het allemaal zo mooi uitgekiend, en ik heb het zelf verknoeid.



DQmPsEePzbn5jvL1zEQLeRbdF4ePJ3hCZcFEydsjd6Qt1nQ.jpg

DQmNuF3L71zzxAyJB7Lk37yBqjBRo2uafTAudFDLzsoRV5L.gif

 


DQmbEpn4KHehmWABuyFN6e7BMaiDYCGjvd4q4YJKHGMaytK.jpe

Schoolof minnows post

If this post is older than 7 days, please support
by upvoting my latest post upvotelatest post view latest post

DQmYTKa4yjhyUYaWxsBaeTpZRG6NiY4Ftdd6Y4DXL556C7u.jpe



Posted from my blog with SteemPress : http://moestuinmomenten.be/drama-in-de-moestuin/
Sort:  

Wat een drama om te zien!
Ik hoop dat je plantjes het alsnog gaan redden!

Ik heb je post genomineerd voor OCD

Groetjes Snekky

Bedankt!
Ik hoop het ook, maar voorlopig geeft de ene na de andere het op :0(

O nee, wat zonde! Ik hoop met je mee dat de rest het haalt.

Hoi @organicgardener,

Wij zijn @alldutch, de grootste en gezelligste Nederlandstalige Steemit community 😁. Wij vinden dat er meer Nederlandse content op Steemit moet verschijnen.

We zijn inmiddels met meer dan 150 leden en groeien elke dag en we zouden het leuk vinden als je een keer komt kijken.

Je kunt ons vinden op Discord : https://discord.gg/9mzqA7H

Je bent van harte welkom! Tot snel

Dat is wel echt zonde zeg.. balen! Is natuurlijk zacht uitgedrukt.. hopelijk red de rest het nog!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63877.55
ETH 3143.56
USDT 1.00
SBD 3.97