Galatasaray Maçı

in #steemix5 years ago

Aslında bugün de Galatasaray tarihini yazısına devam etmek istiyordum.Ama haftasonu olan olaylar bu yazı yazma ihtiyacı doğurdu.Aslında uzun zamandır maçları izlemekten zevk almıyorum eskiden her maçı için Ali Sami Yen'e giden ben evimde BeinSport olmasına rağmen çoğu zaman izlemiyorum bile.Hatta Avrupa maçları geç saatte olduğu için bir tanesi hariç hiçbirini izlemedim.Eskiden gece 3 te olsa bile izlerdim.Bırakın gece 3 olmasını bir hafta önceden havasına girerdim. Peki ne oldu da futbol aşkı bitti.Tabii artık yaşlandık sorumluluklarımız arttı gibi bahanelerde olabilir.Geçenler de bir arkadaşımla telefonda konuştuğumda aslında aradığım cevabı buldum. Arkadaş Galatasaray kombinesi olan Galatasaray'ın yurtdışı maçlarını bile kaçırmayacak şekilde fanatikken ne oldu da maç izlemeyi bırakmıştı.Futbol üzerine bir kitap okudum dedi detaylı şekilde futbol taktiklerini anlatan bir kitapmış.Ne zaman futbolun bilimini öğrendim Türk futbolundan nefret ettim dedi.Şimdi sadece bazı ligleri izliyorum onun dısında futboldan tamamen soğudum deyince aslında bende ki problem de aynıydı.Cidden maçlardan gram zevk almıyordum bir çok maçta ruh yoktu kaliteden bahsetmeyeceğim zaten kalitenin olmadığı milli takım seviyesinde lig düşünce daha iyi anlamış olmamız gerekir diye düşünüyorum.Peki dünya 3 üncüsü bir milli takım UEFA yı kazanan Galatasaray nasıl bu hale geldi.Aslında önceki yazılarımda belirtiğim gibi başarı 10 yıllık planlarla yakalanmaktadır.Başarızsızlıkta aynı düşünebiliriz.Yani yapılan yalnış politikalar hemen kendini belli etmiyor yıllar sonra etkileri meydana çıkıyordu. Başlangıcını taraftarı olmayan suni futbol klüpleriyle başlayabiliriz. Büyük taraftar kitleleri tarihsel alt yapıları olan takımların yerini (Kocaelispor,Eskişehirspor,Sakaryaspor,Adanaspor,Altay v.b.) İstabul B.B,Kasımpaşa,Osmanlıspor gibi takımlar yer almaya başladı.Aslında kısaca ne zaman futbola siyaset girdi Futbol kalitesi düştü.Tabii siyasatte x parti ya parti diye ayrımcılık yerine hangi siyasi düşünce olursa olsun diyelim futbolu kirlenmesine sebep olur.Tabii bu olay İstanbulspor ve Siirt Jet Pa ile başladı diye biliriz.Futbola siyaset ve ticaret girince futbol zevki ve kalitesi en önemlisi amatör ruh kayboldu.Futbolcular artık milli duygular yerine verilecek prim miktarına göre milli takımlarda yer almaya başladılar.Siyasi bir arkası varsa nasıl futbol oynadığının önemi olmadan istediği takımda oynamaya başladı.Zaten bunun en güzel örneğini bu hafta gördük ister siyasi nedenlerle Büyükşehir'i Şampiyon yapmak istemeleri veya BeinSportun ligi daha çekişmeli yapmak için ticari nedenleri olsun Galatasaray'a yapılanları Tüm Türkiye gördü.Tabii burada bu hafta Galatasaray ,Göztepe ondan önceki haftalarda Trabzon Beşiktaş Fener olsun.Adaletsiz herkese adaletsizliktir. Bunlar Türk futboluna zarar veren davranışlardır.Tabii TFF yıllarca aldığı yalnış kararlar en önemli sebebidir.Euro 2024 e adayız ama maçları izlemeye gelen taraftar sayısı ortalama 10 bin i geçmiyor.Toplantıya diger ülkelerden futbol oteriteleri antronorler eski futbolcular katılırken bizden ne kadar siyasatçi bürokrat onların tanıdığı varsa onlar katılıyor sonra Avrupa bizi sevmiyor ondan vermediler bizi.Bunlar çok basit bahaneler.Kendi Vatandaşın artık maç izlemeyi bıraktıysan durup düşünmek lazım.Yabancı olayı da olayın diğer boyutu bana Taffarel Hagi Popescu Alex Anelka Gomez gibi kaliteli yabancı oyuncu sayabilirmiyiz bu sezon oynayan.bir elin parmağını geçmez ben sadece Muslera diye biiyorum.Belki Beşiktaş ta Pepe ile Vida.Senin yerlilerin kalitesiz yabancıların kalitesiz hakemlerin kalitesiz o zaman ligin kaliteli olmasını beklemek saçmalık olur.

Sort:  

CryptoBloggers

Congratulations🎉, You received a upvote👍 from @Atombot


All Cryptoblogging Community at one place. Introduce CryptoBloggers. Let's make Bigger and Better Community for Every CryptoBlogging platform.

👉 Delegate to the Atombot 👈

1 SP | 5 SP | 10 SP | 50 SP | 100 SP | Custom SP

👉 Join our Discord Server 👈

CryptoBloggers Server

👉 JOIN US ON 👈

Steemit75x75.png golos-75x75.png scorum-75x75.png wls 75x75.png smoke-75x75.png weku 75x75.png

Congratulations @atombot ! You received a 16% upvote from @kryptoniabot & @kryptonia for your task of 300 SUP Today.

Remember to receive votes from @kryptoniabot

Run a task on Kryptonia.*Join free here Kryptonia Account
Use the tags KRYPTONIA or SUPERIORCOIN in your Steemit post.

Delegate to the Kryptonia Upvote by clicking links: 10SP , 50SP , 100SP , 500SP , 1000SP

Due to an increased amount of tasks, we have changed up the voting power to evenly spread out the Upvote amount.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by hatefenev from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64058.80
ETH 3150.15
USDT 1.00
SBD 3.99