Blogger'a Kısa Süreliğine Erişim Engeli Getirildi

in #steempress6 years ago


Her ne kadar şuanda WordPress kullanıyor olsam da Blogger ile hatırı sayılır bir geçmişim mevcut. Hatta hala bazı projelerimde kullanıyor ve kullanmaya da devam etmeyi düşünüyorum. Aman WordPress, bu konuda bana darılma. Zira ben alışkanlıklarını kolay kolay silip, bir kenara atabilen bir insan değilim.

Benim Blogger seviciliğim böyle olunca, mecburen aralıklarla servisi ve bloglarımı kontrol etmem gerekiyor. Ancak geçen gün kısa süreliğine de olsa Blogger altyapısını kullanan bloglarıma erişim sıkıntısıyla karşı karşıya kaldım. Tabi ben durumu öncelikli olarak erişim engeli olarak düşünmedim. Çünkü karşıma sadece "404" hatası çıkıyordu. Açıkçası ilk izlenimim Google'ın bir bakım çalışması veya güncelleme yapacağıydı. Ancak ortada garip olan bir durum vardı. Çünkü Blogger, Google'ın senelerce uğramadığı ve yeniliklere, dürüst olmak gerekirse o kadar da açık bir hizmeti değil. :)


Blogger'ın Türkiye üzerinde engellenmesini ben de bağımsız olarak hizmet veren bir mecradan gördüm. Bu mecranın ismi TurkeyBlocks. Kendileri bağımsız bir şekilde Türkiye'de meydana gelen erişim engellerini medyaya duyurma hizmetini üstlenmiş görünüyorlar. Açıkçası işlerini iyi yapsalar da arkalarında kimlerin olduğunu maalesef bilmiyorum. TurkeyBlocks tarafından yapılan blog yazısı ve Twitter paylaşımında Blogger'ın 24 Temmuz tarihinde, öncelikli olarak TTNet ve UyduNet sağlayıcıları üzerinden engel yediği üzerine.

Erişim engeli kısa bir süreliğine devam etti ve daha sonra kaldırıldı. Erişim engelinin iptal edilmesinin sebebi ise, "Topluluk tarafından alınan ciddi yanıtlar" olarak nitelendirildi. Ancak kaynak olarak ele alacağım tek yer TurkeyBlocks, olduğundan ve medyada bununla ilgili başka resmi bir kaynağa ulaşamadığımdan yine de bilgilerin doğruluğundan şahsen emin olamıyorum.

İnternet üzerinden erişim engellerimiz ile meşhur olduğumuz göz önüne alınırsa ve daha önce bir çok büyük web sitenin (Blogger dahil) daha önceleri engellendiğini düşünürsek bu duruma açıkçası çok da şaşırmadım. Hatta erişim engelinin tekrar gelmesini bile bekliyorum. Bu konuda yatırımlarımı değerlendirme yoluna gideceğim. Sizlerin de bu konudaki fikirlerinizi alabilirsem mutlu olurum.


Posted from my blog with SteemPress : http://blogiatr.com/2018/07/26/bloggera-kisa-sureligine-erisim-engeli-getirildi/

Sort:  

@cinelonga gönderinizi beğendi ve oy vererek süsledi

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62873.38
ETH 3037.14
USDT 1.00
SBD 3.63