Çekirdek

in #steempress6 years ago

Merhaba arkadaşlar;

Bugünkü konumuz çekirdek. Bunun için bi arkadaşım eroin benzetmesi yaptığında ilk önce ona çok kızmıştım. Çekirdek gibi toplumun tüm kesiminin severek çıtladığı bir yiyeceğe (burada şüphede kaldım, çekirdeği anlatırken ne diyebilirim, yiyecek, bitki, ürün, amaaan bende bilmiyorum) sen ne diye kalkıp eroin benzetmesi yaparsın diye. Sonra kendi kendime mantıklı düşünmeye çalışınca arkadaşıma hak verdim.

 

Çekirdek ile ilgili görsel sonucu

Photo

Bu nasıl bir şeymiş ki, başladın mı bırakamıyorsun. Bırakabilmen için, ya ağzında yara olması lazım, ya ellerini kullanamaman lazım, yada çekirdek paketini bitirmen lazım, başka türlü olmuyor. Denediğim için söylüyorum, tecrübeyle sabit. Çekirdek çıtlayacaksanız, susamayı göze alacaksınız, eğer çok su içip te, karnınızı şişirmek istemiyorsanız mutlaka yanında iyi demlenmiş birkaç bardak çay için. Kola veya yedigün içerseniz, sizi rahatsız edebilir, bilginiz olsun. Birde bu tuzlu arkadaşların kabukları başa bela. İçini yerken iyi de, kabuklarını ne yapacağız. Gelişigüzel sokağın ortasına atacak değiliz, değil mi? Mutlaka yanınızda bir ufak poşet bulundurun ki, etrafı kirletmiş olmayın.
Bir keresinde Balıkesir tarafında bir belediyeye yolum düşmüştü. Orada görüştüğümüz başkan yardımcısı çekirdekle ilgili çok şikayet aldıklarını ve sırf bu yüzden kendilerine ekstra maliyet çıktığını anlattı. Bilirsiniz Trakya’da çekirdek tüketimi çok yaygındır. Özellikle bahar ve yaz aylarında, akşam olunca halk ailece çekirdeğini alıp sahillere akın edermiş. Hem sahilde deniz kenarında oturur, hem de çekirdeklerini çıtlatırmış. Belediyede her sabah, akşamdan kalan çekirdek artıklarını temizletmek için fazla eleman çalıştırmak zorunda kalırmış. Ben çekirdeğin zararları denince hiç böyle bir zarar düşünmemiştim.
 

çekirdek yemek ile ilgili görsel sonucu

Photo

Çekirdekle ilgili bu kadar yorum yaptım bari nasıl çitlendiğini de anlatayım. Çekirdek dediğiniz nesneyi baş parmağınız ve işaret parmağınız ile dik olacak şekilde tutacaksınız. Sonra bunu ön dişlerinizin arasına sıkıştırarak kabuklarını kıracaksınız ve çekirdeğin içini ağzınıza, kabuklarını ise çöpe atacaksınız. İsterseniz kaldırıma fırlatabilirsiniz.

çekirdek yemek ile ilgili görsel sonucu

Photo

Yukarıda dediğimiz gibi çok tehlikeli bir uğraş, aklınıza vurdu mu çıkaramazsınız. Başladınız mı bırakamazsınız. Eğer işyerinde çekirdek isteği depreşirse, mutlaka patrona da ikram edin ve ikiniz birden iş yapamayın. Sonuç eğer kovulmazsanız bu şekilde patronla paşalar gibi takılırsınız. Birde kitap okurken çok zevkli oluyor çıtlamak, aaaaah birde şu kültablası dolmasa, insanın yerinden kalkması keyfini kaçırıyor. Klasik bir slogan: Çekirdek, pakette durduğu gibi durmaz.

 

Sort:  

Go here https://steemit.com/@a-a-a to get your post resteemed to over 72,000 followers.

It's a wonderful steempress post.
I like your post.

Upvote and resteemit.

You just received a Tier 0 upvote! Looking for bigger rewards? Click here and learn how to get them or visit us on Discord
If you would like to opt out of receiving comments reply with STOP

Şu çekirdeği herhalde bir ben sevemedim. Gidip çekirdek aldığımı hatırlamam. Küçükken akşam mahallede arkadaşlarla kola çekirdek alırdım ben en fazla yesem avucumun çeyreği kadar :D

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63799.64
ETH 3130.40
USDT 1.00
SBD 3.97