Hangi Macbook'u tercih etmeliyim? Macbook Pro rehberi

in #steempress5 years ago


Herkese merhaba

Uzun zamandır müzik kayıtlarımı ve video kurgu işlemlerimi yapabilmek adına bir cihaz arayışındayım. Bundan dolayı da internet üzerindeki bir çok kaynağı tükettim. Gerek videolar, gerek bloglar, gerek test içeriklerini teker teker tükettikten sonra önüme iki net seçenek koyabildim.

Aslında bu işlemi yapmam uzun sürdü. Çünkü hem bütçeme uyması, hem de en yüksek performansı sağlaması gerekiyordu. Bütçe 10 bin TL gibi bir rakam olduğu için de, ince elenip sık dokunması gerekiyordu.

Öncelikle dediğim gibi, bu, şu an itibariyle en mantıklı, performans/fiyat bakımından en olumlu ve istenen işlemlere en net cevap verebilen Macbook olmalı.

Hali hazırda müzik kayıtları için Logic, video kurgu işlemleri için de Final Cut kullanacağımı baz alarak yürüdüm. Bunlar Mac üzerinden gerçekten ciddi performans isteyen arkadaşlar. İlk olarak 2017 Macbook Pro'nun base modeline baktım. Touchbar'a ekstra para harcamak istemediğim için tercihim böyle oldu ancak sonraki araştırmalarımda fark ettim ki, ilerleyen günlerde Ram değiştirme işlemi yapamıyorum. 2018'in sonunda 2017 model bir Macbook alıp, iki yıl sonra donanım yükseltmesi yapamama fikri hoşuma gitmedi. Dolayısıyla daha üst modellere yönelmem gerekiyordu.

Bu yönde Mac Mini'yi inceledim. Performans olarak isteklerime cevap veriyordu. Ancak mobil olarak fazla kullanışlı değildi. Evet, ipad desteğiyle yanınızda taşıyabilirsiniz ancak her halükarda cihazı prize takmanız, çeşitli kablo bağlantılarını yapmanız gerekiyor. Ben sahnede müzik yaparken de cihazı kullanacağım için mobility faktörünü biraz daha öne çıkardım.

Bu iki cihazı eleyince de otomatikman 10 Bin TL barajının üstüne çıkmış oldum.

Bu durumda geriye iki seçenek kalıyor.

Öncelikle, minimum 4 çekirdekli bir işlemci performansına ihtiyacım olduğunu göz önüne aldım. Logic üzerinde kayıt yaparken ya da kurgu işlemleriyle uğraşırken bilgisayarımın ciddi bir performansa ihtiyacı var. Bundan dolayı basic olarak 2018 Pro modelinin 8. nesil i5 base modelini baz aldım.


Bu şekilde 13.699 TL şeklinde bu cihaz elimizde A seçeneği olarak duracak.

Şöyle bir fark var ki, bir üstte 15" olan modelde ise Radeon Pro 555x grafik kartı mevcut. Bu da demektir ki, grafikle ilgili işlemlerimi bununla çok çok daha iyi hale getirebilirim. Ancak ciddi bir fiyat farkı söz konusu olacak.


Bu şekilde işlemci 6 çekirdekli i7'ye terci ediyor. Ayrıca grafik konusunda çok ciddi bir fark söz konusu. Bunlara ek olarak 2133 Mhz'den 2400 Mhz DDR4'e terfi ediyoruz ve tam 16 GB oluyor. Peki neredeyse 5.000 TL olan bu farkı ödemek mantıklı mı?

Apple artık Ram arttırımına izin vermiyor. Bu devir 2015 ile kapandı. Bir süre de açılacak gibi değil. Bundan dolayı yıl olmuş 2017, 8GB LPDDR3 yeterli olur mu, burada bu soruyu sormak lazım. Buna ek olarak tabiki azımsanamayacak bir işlemci ve ekran kartı farkı da mevcut. Bilgisayarımızın boyunun büyüdüğünü de unutmamakta fayda var!

Ancak tüm bunları göz önüne alınca fark ediyorum ki, ciddi uçurum farklardan kaynaklı olarak bu 5.000 TL fark açılıyor. Bu yönde bu kadar lükse ya da profesyonelliğe kaçmamayı tercih ederek, 13" olan modeli tercih ediyorum. Aslında buradaki seçimimizi belirlemek çok kolay.

Ciddi anlamda yüksek, profesyonel performans istiyorsanız almanız gereken Macbook 15" olan. Burada, bir üst modelle arasındaki ufacık fiyat farkını da göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Zira bu kadar profesyonel bir beklenti içindeyseniz sizin için lükse kaçmayacaktır.

Bütçemiz dahilindeki en uygun model ise 13.699 TL fiyatıyla 13" olan model. Bu modeli internet üzerinde daha uygun fiyatlara bulmak mümkün. Bu fiyat aralığında uzun yıllar sürecek zorlu kullanımlarınıza cevap verecek, fiyat/performans bakımından en uygun orana sahip Macbook Pro'muz bu. Unutmayalım ki grafik desteğimizi External GPU seçenekleriyle upgrade edebiliyoruz.

İlerleyen günlerde bunlardan da bahsedeceğim.

 

blog written by @nerueger for timeets

cover image source


Posted from my blog with SteemPress : https://www.timeets.com/hangi-macbooku-tercih-etmeliyim-macbook-pro-rehberi/

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61562.85
ETH 2891.34
USDT 1.00
SBD 3.43