Ne güzelsin Safranbolu

in #steempress6 years ago (edited)


Safranbolu'nun yeri bende çok başka. Ben Safranbolu'da evlendim. Daha önce hiç ziyaret etme fırsatı bulmadığımdan Safranbolu'ya ilk düğünüm için gitmiş oldum. Bir de dış çekimi Safranbolu'da yaptık ki tek kelimeyle harika oldu. Safranbolu havası, tarihi ve özellikle içerisinde bulunan sevdiklerimizle benim için her zaman ayrı olacak. Geçtiğimiz haftalarda bir güncük de olsa yine gitme şansımız oldu. Belki giden olur diye kısa bir gezi yazısı yazayım dedim.

Sabah erken saatlerde Kastamonu'dan Safranbolu'ya doğru yola çıktık. Safranbolu Çevikköprü olarak da geçen Kadıefendi Restoran önünde kahvaltı yapmak için buluştuk. Burada kahvaltı serpme olarak servis ediliyor. Kalabalık bir grup olduğumuz için kahvaltı masasının tamamını kadraja sığdıramadım.

kadiefendi

Her şey oldukça lezzetli idi. Yöresel ne var bu kahvaltıda derseniz size cevabım susamsız Safranbolu simidi olacaktır. Fırınlarda da çokça yapılan bu simit buralarda oldukça popüler.

safranbolu_simidi

Aynı simit Kastamonu'da da bulunuyor fakat orada Kastamonu simidi adıyla satılıyor. Kahvaltımızı edip karnımızı güzelce doyurduktan sonra Eski Safranbolu Çarşısı'na doğru yol alıyoruz. Özellikle hafta sonları çok kalabalık olan Safranbolu bahar yeni yeni geliyor olmasına rağmen yine kalabalıktı. Bizi güzel havasıyla karşıladı yine orası ayrı.
eski_safranbolu_carsisi

Burası Counter Strike oyunundaki İtalya haritasına benziyor dedi arkadaşlar. Ben oyunun başında köşeyi dönerken öldüğüm için bu haritaları görme şansım olmadı tabi :) Hava güzel olunca attık kendimizi sokak aralarına. Her yer birbirinden güzel, insan gezmeye görmeye doyamıyor. Biraz yorulunca kahve içmek için Arasta Kahvesi'ne yol alıyoruz. Yeri merkezde Arasta Çarşısı içerisinde.
arasta_kahvesi

Safranbolu dendiğinde ilk önereceğim yer burası. Her gidişimde uğramadan edemiyorum. Hem sahibi çok ilgili hem çalışanları iyi. Ortam zaten şahane. İster türk kahvesi için ister leblebiyle Safranbolu'nun meşhur Bağlar Gazoz'unu deneyin. Gölge altında mutlaka keyifle vakit geçirmeden dönmeyin.

Sadece içecek değil yemekleri de oldukça güzel. El açması gözleme yanında tereyağı ile servis ediliyor. Yaprak sarmanın ise minik minik hali üzerinde gezdirilen sosu nefis. Ben onları yemem derseniz bir fırından aldığınız Safranbolu simiti ile çay içersiniz. Tercih sizin :)


Benim gibi gitmek için evlenmeyi beklemeyin :) Ankara'dan 2 saat İstanbul'dan da arabayla 4-5 saat gibi bir sürede Safranbolu'ya ulaşabilirsiniz.
Sort:  

memleketimi özlemişim :)

Merak ettiğim bi yer en kısa sürede gidip görmek istiyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 61136.19
ETH 2969.45
USDT 1.00
SBD 3.64