yang saya pelajari dari keceriaan anak-anak kampung

in #story6 years ago

image

Suatu hari ketika saya berkunjung ke rumah teman saya di seputaran Lhokseumawe, Aceh. Rumah teman saya itu terletak di area persawahan.

Ketika itu saya melihat banyak anak-anak kecil sedang mencari-cari kerang di area persawahan. Tangan mereka satu persatu mengangkat kerang dari lumpur sawah, yang airnya setumit kaki-kaki mungil mereka.

image

Setelah beberapa lama aku berdiri menatap anak-anak itu mengambil kerang dengan penuh canda tawa. Ketika itu saya jadi teringat keikhlasan mereka dalam berkerja, walaupun itu tidak sepenuhnya saya anggap mereka bekerja. Saya jadi cemburu pada mereka, rasanya saya ingin mengulang masa kecil saya dan berbaur dengan mereka untuk mencari kerang.

Sort:  

Congratulations @saaa! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61035.98
ETH 2886.89
USDT 1.00
SBD 3.67