The Levitation Story

in #teammalaysia6 years ago

Pernahkah kamu terjumpa ataupun mengalami paranormal?

Source

Inilah cerita yang bakal saya ceritakan kepada kalian semua hari ini, dimana saya pernah diganggu oleh paranormal yang sangat mengejutkan saya, Percaya atau tidak, ini terpulang dari kamu bahawa ini benar-benar terjadi kepada saya.

Kejadian ini berlaku pada tahun 2015 dimana saya bermula menetap di kampung halaman saya iaitu Makassar, Indonesia. Pada waktu itu, saya sedang tidur. Kebiasannya saya akan tidur lewat, mungkin karena masa itu saya masih agak janggal tinggal di negara lain. Untuk menyesuaikan di negara yang baru itu bukanlah suatu perkara yang senang bagi saya akan tetapi apa kan daya jikalau saya tidak mencoba untuk menyesuaikan diri, mungkin saya tidak akan bekerja sampai sekarang.

Sebaiknya saya cuba untuk melelapkan mata saya untuk merehatkan diri daripada penat lelah ditemani pula dengan gelap gelita tanpa cahaya. Apabila saya sudah mula ingin betul-betul tidur, tiba-tiba saya rasa diri saya macam terapung dari kamar tidur saya. Saya bisa merasa bahawa badan saya bukan berbaring di atas tilam sebaliknya saya seperti berbaring tanpa alas.

Gif Source

Disitulah saya mula berasa sangat takut karena saya tidak pernah berada di dalam situasi tersebut sehinggakan saya terlalu fikirkan bahawa nyawa saya sudah tiada seperti saya tidak berada di dunia ini. Saya bisa merasa tilam apabila badan saya sudah diturunkan secara drastik dan bisa merasa impak tersebut, Memang betul badan saya terapung. Bukan itu sahaja, telinga saya juga dibisik dengan bahasa yang tidak saya faham, suara itu sungguh memberikan saya tidak cukup tidur karena terlalu takut.

Setelah kejadian itu berlaku, saya telefon kedua ibu bapa saya berkenaan dengan masalah ini, mereka berkata 'Jangan takut! Kalau kamu takut makin lagi dia suka!' dari situ saya kuatkan semangat untuk tidak takut kepada benda itu, Thankfully, selepas kejadian itu, tidak pernah ada lagi yang bisa menakutkan saya.

Itulah pertama kali saya merasai benda yang sangat-sangat pelik selama saya hidup. Tidak pernah sekali pun saya akan lupa akan masa itu.

Terima kasih karena membaca,
Jika kamu berminat dengan cerita ini ataupun yang lain lagi,
Dipersilakan untuk Follow, Upvote ataupun REESTEEM!
Sampai berjumpa lagi,

Mr.Ed

Sort:  

You've been upvoted by TeamMalaysia community. Here are trending posts by other TeamMalaysia authors at http://steemit.com/trending/teammalaysia

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64058.80
ETH 3150.15
USDT 1.00
SBD 3.99