Dětství, to sladké období života

in #tematydne6 years ago (edited)

Po delší odmlce se znovu hlásím do služby. Vím, že jsem vás tady zanedbávala, takže vám ve zkratce vysvětlím, proč jsem na vás kašlala. Jednoho krásného dne jsem totiž udělala tu chybu, že jsem jela s přítelem na stavbu našeho budoucího domečku. A jemu se tam má přítomnost tak strašně moc líbila, že po mně drze požadoval, abych s ním jezdila i dny následující. A jelikož já jsem trošku generál (asi nějaký Napoleonský komplex vzhledem k tomu, že měřím 160 cm), tak mi to vlastně ani tak nevadilo. Mohla jsem na „dělníky“ (přítele a dva kamarády) dohlížet a občas přiložit i ruku k dílu. Domů jsme většinou dojeli až pozdě večer, byla jsem ráda, když jsem rozdala pár upvotů (některé články jsem si stihla přečíst na tabletu na stavbě) a padla do postele.

farm-188105_640.jpg

Teď už ale k tématu

Dětství. Období mého života, na které ráda vzpomínám. Netuším, kdy jsem přestala být dítětem. V srdci pravděpodobně své vnitřní dítě stále nosím. Na jednu stranu se už dávno topím ve světě dospělých, na druhou stranu si nechci připustit, že bych se stala nudnou dospělačkou. Naštěstí si to ani připouštět nemusím. Mé dětské já tu se mnou pořád je a občas se vydere na povrch, až se tomu ostatní dospěláci diví a jen nechápavě kroutí hlavami.

Mé dětství bylo úžasné. Samotné mi to možná tak dříve nepřipadlo, ale když se ohlédnu za tím, jaká jsem byla a co jsem prožila, tak mám na tváři pouze úsměv.

Ačkoliv jsem již vyrůstala v době, když počítač začínal pronikat do společnosti a já na něm trávila nespočetné množství hodin, tak jsem rozhodně nezanedbávala ani venkovní záležitosti. Měli jsme zahrádku, na které jsem trávila hodiny.

Byla jsem dítě rozporuplných zálib. Bavilo mě psát básničky, číst strašidelné i romantické příběhy (to mi vydrželo až doteď), hrát si hračkami z Kinder vajíček (to už nedělám), ale co jsem si opravdu užívala bylo hraní s vystřihovanými lidmi a věcmi časopisů. Nazývaly jsme je se sestrou papíráci. Časopisy a katalogy pro mě představovaly nekonečnou zásobu „hraček.“ Úhlavní nepřítel papíráků byly nůžky, přezdívané jako Stříháček. Další mou oblíbenou činností bylo lezení po stromech. Na zahrádce nám stal obrovských ořech. Měla jsem na něm oblíbené místo, kde jsem se vždy uvelebila, trhala z něj listy, předstírala, že jsou to ptáci, poletují si okolo a mají tam své království. Pamatuji si, jak jsem na nedalekém sídlišti vylezla na strom, na který si žádná jiná holka netroufla, a kluci byli naštvaní, že jsem to taky dokázala. Měla jsem i další oblíbené venkovní aktivity, ale o ty se s vámi podělím třeba příště.

Mé dětství bylo nádherné. I když moji rodiče neměli peněz nazbyt, vždy se snažili, abychom se se sestrou měly dobře. Občas sice člověka zamrzelo, když přišel do školy a tam poslouchal, jak ostatní děti prožily své léto u blankytného moře či pod stromečkem našly každou hračku, kterou si přály. Když se nad tím však teď člověk zamyslí, uvědomí si, že předražené komerční hračky nikdy nebylo to, po čem jsem ve skutečnosti toužila. A ten pocit, když jsem poprvé asi ve 23 letech (což zase není tak dávno, pouze pár let nazpátky) smočila mé nohy v moři, byl k nezaplacení. Kdybych na moře byla zvyklá od dětství, nikdy bych se z něj v té době nedokázala tak radovat. Stejně tak jsem se křenila jako blázen, když jsem poprvé letěla letadlem.

Dříve jsem si o svých rodičích myslela, že jsou prima. Až nyní mi dochází, že jsou nejenom prima, ale jsou přímo skvělí. Jsou cool. Téměř nic mi a mé sestře nebylo zakazováno. Naši rodiče jsou strašně tolerantní. Jasně, občas nějaký ten zákaz přišel, ale když jsem to srovnala se svými vrstevníky, nakonec jsem zjistila, že jsem na tom mnohem lépe než oni. Příklad: oni mohli být venku do 10, já do 11. Když jsem se chtěla dívat na horor, který začínal po desáté hodině, a musela jsem jít spát, protože jsem šla na druhý den do školy, tak mi ho mí rodiče nahráli na kazetu, abych se na něj druhý den mohla podívat.

Bylo mi dovoleno téměř vše. Mohla jsem se rozhodnout, jakou cestou se uberu. Mohla jsem si vybrat školu. Jednu (gympl či základka), druhou (gympl či jaká střední), třetí (jaká výška). Do ničeho mi nebylo mluveno. Nikdo mi nenadával, když jsem se dotkla alkoholu před 18. rokem. Když se mi nechtělo do školy, tak jsem nemusela, mamka mi napsala omluvenku. A možná ta volnost a tolerantnost způsobila to, že jsem si svých rodičů tím více vážila. Já o nich mluvila jako o mamce a taťkovi, zatímco ostatní nenávistně plivali slova jako matka a otec.

Světe div se, nijak jsem nezvlčela. Ve škole jsem měla výborné známky. Nikoho jsem doposud nezabila, nikomu naschvál neškodím. Drog jsem se v životě ani nedotkla, ani po tom netoužím. Jo, alkoholu se občas dotknu, ale myslím, že v mnohem menší míře než většina mých vrstevníků. Přiznávám, že se při psaní ráda napiji, ale ke zlepšení nálady mi stačí opravdu jen kapička.

Určitě i já v dětství prováděla nějaké lumpárny, ale bylo jich asi tak málo a byly tak malicherné, že si je vůbec nepamatuji. Takže bohužel k této části tématu nemám co přispět, nebyla jsem dítko dokonalé, ale rozhodně ani ne přehnaně nezbedné.

Uf, nějak jsem se rozepsala. Nevím, jak jen to mám zakončit. Leda jen tím, že děkuji svým rodičům za nádherné dětství, na které budu do smrti ráda vzpomínat 😊

Sort:  

Rád tě tu po delší době zase čtu :)

Se svobodou a volností obvykle přichází i zodpovědnost, sic ne vždy. Takže děti benevolentních rodičů jsou obvykle úplně pohodové jako ty (věřím, že je to ten častější případ) nebo se fakt zvrtnou. Ale většinou zvlčí spíš děti dominantních a zakazujících rodičů.

Děkuji :) S tím zvlčením dětí dominantních rodičů máš pravdu. Čím více zákazů, tím více je člověk chce porušovat. Ale taky to nemusí platit vždy.

Poprvé u moře, poprvé v letadle... Taky si na to vzpomínám... To mi bylo 37.

A určitě sis to užil více, než kdyby ti byly třeba 3, no ne? :)

Úžasný článek a hlavně mám pocit že se s tebou shoduju ve více věcech. Moře miluju a konkrétně to chorvatské. Romantické a strašidelné příběhy? Nic jiného jsem v pubertě nečetla :) A taky jsem se pokoušela psát poezii. Chodila jsem 3 roky na dramaták a účastnila jsem se recitačních soutěží.

Děkuji. Tak to máme hodně společného :) Moře je úžasné. A tím, že ho nevidím zase tak často, si ho vážím ještě více. V Chorvatsku jsem byla jednou, to tam bylo moře děsně studené (bylo to v červnu), ale přesto krásné. Pak se mi líbilo moře v Řecku, bez těch chorvatských ježků. :D

Já jsem rok (asi v 7. třídě, nejsem si ale jistá) chodila do divadelního kroužku, než nám bohužel rok následující změnili rozvrh a už mi to nevycházelo. Hrála jsem tam mimo jiné i kočičku (mamka mi na to ušila kostým, který jsem na Mikuláše používala i na čerta :D).

Je hezké, že sis našla čas na vzpomínky i že jsi zmínila své rodiče. Mám podobně skvělé rodiče, za nic bych je nevyměnil ;-) Hezký článek.

Děkuji :) Tak to je fajn, že máš taky skvělé rodiče jako já. Až v dospělosti si člověk uvědomuje, jaký měl doma celou dobu poklad, takže si jich pak váží tím více.

To máš pravdu. Důležité je také odpustit křivdy, kterých se rodiče, třeba i nevědomky, na dětech dopustili. Pak je vztah ještě krásnější ;-)

rodičia keď Ti dajú lásku dajú Ti všetko a my sa im musíme za to poďakovať aj keď to chceme niekedy to nestihneme im povedať ako ich ľúbime a vážime si ich,pekný článok

Děkuji. :) Jinak já jim zatím děkovat ještě stíhám, naštěstí. :)

Když se mi nechtělo do školy, tak jsem nemusela, mamka mi napsala omluvenku.

Tak toto ti zavidim :D

Ani se ti nedivím :D

Congratulations @sili! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60732.86
ETH 2906.70
USDT 1.00
SBD 3.57