Cestování v čase? Raději jen ve filmu.

in #tematydne5 years ago (edited)
Také jsem trochu přemýšlel o tom, kdy a kde bych se chtěl ocitnout. Po delší době tedy předložím i já svůj pohled na aktuální #tematydne.
Minulost

Historie mě vždy bavila a v dějinách lidstava je několik "časoprostorů", které bych si klidně prohlédl osobně. Ale ve všech případech by mi asi stačilo nahlédnutí jako nezúčastněného pozorovatele. Nevím zda bych v některém z těch časů chtěl reálně žít. Asi ne.

Rád bych se podíval na nějakou středověkou tvrz nebo hrad, dejme tomu ve dvanáctém století. Ale život v té době nebyl procházka růžovou zahradou. A lidský život neměl nikterak velkou cenu. Jasně, při možnosti volby by bylo asi lepší být spíše majitelem takové tvrze. Ale oni ti páni to taky neměli lehké a pokud nepřišli o život při obraně svého panství, skolila je nějaká nemoc.
Ve dvanáctém století se také začali vyvíjet rytířské turnaje do jakési podoby, kterou známe z filmů. Tedy souboje jeden na jednoho a se stejnou zbraní. Do té doby to asi byl pořádný masakr, kdy riziko zranění, nebo úmrtí bylo více než vysoké. I na takové klání bych se podíval.
Ranným středověkem se zabývala jedna skupina historického šermu, kterou jsem kdysi viděl. Vůbec nevím, zda ještě tato parta funguje, ale tenkrát do toho šli s takovou razancí, že i ostatní skupiny, které se jen tak šimraly renesančními kordy, smekaly klobouky. Od toho představení uplynulo skoro dvacet let, ale dodnes ho mám v paměti. Pokud tedy náhodou ještě fungují a narazíte na ně, doporučuji shlédnout. Parta si říkala Novica a youtube pomůže udělat si obrázek.

Pokud bych se v čase posunul o nějakých dvě stě let, podíval bych se i na nějakou karaku, která původně byla navržena pro plavbu ve Středozemním moři, ale později byly tyto lodě používány i k plavbám kolem Afriky a směrem k Americe. Jasně, spousta známých mořeplavců byli korzáři, ale také objevovali a tvořili mapy. A zkuste se vydat na oceán a spolehnout se na hvězdy místo GPS navigace.

Opět skok v čase, třeba o pět set let. Rád bych se podíval třeba do Křižíkovi dílny nebo poklásbosil s Nerudou. Ale také si nejsem jist, že zrovna v této, takové cimrmanovské době bych chtěl přímo žít. No, Cimrman. Tak toho jsem ze seznamu vynechal, protože díky @ritxi -mu vím, že stačí, když budu více chodit do kaváren a jednou na něj narazím. Dlouhověkost je přeci v jejich rodu dědičná.

Současnost

A jak si tak přemítám, do jaké doby a do jakého místa bych se podíval, stále více si uvědomuji, že přes všechny problémy dnešní doby se máme velmi dobře. Pro život mi asi nemohl být přidělen lepší čas než současnot a lepší místo, než je ta naše kotlina.

Do jiné doby ani na skok? Raději ne, vždyť cestování v čase má svá pravidla, která nejsou jednoduchá a hlavně to není úplně bezpečná zábava. Pokud nevíte o čem mluvím, podívejte se na výbornou sci-fi komedii
Frequently Asked Questions About Time Travel, česky uváděnou pod názvem Vše, co jste kdy chtěli vědět o cestování v čase.

Já už nyní ani nemám důvod chtít být někde jinde, či jindy. Tady a teď mám svoji skvělou ženu, díky které i den blbec je hned snesitelný.

Budoucnost

A to je asi jediný čas, kam se doufám podívám. Ale pěkně postupně, den po dni. Žádné předbíhání, žádné skoky v čase. S moji milovanou ženou jsme si řekli, že před sebou máme padesát společných let. Tak budu doufat, že jsme taky podědili trochu té dlouhověkosti a z té padesátky dáme co nejvíc ;)

K moji zlaté době tedy přičítám každý den, který jsme spolu.

Sort:  

To listen to the audio version of this article click on the play image.

Brought to you by @tts. If you find it useful please consider upvoting this reply.

Jéé, ten závěr byl krásný :) Paní tvá se má...

Díky.
Paní má se má a já se snažím aby se měla, protože když ona se má, tak se mám i já ;)

V té historii byly taky zdravotní problémy, které dnes nazýváme banálními. Infekce, zánět, kurděje, zubní kazy, slepé střevo - tady se nebavíme o totální endoprotéze nebo výměně srdeční chlopně. A být zraněn v bitvě mnohdy znamenalo pomalé umírání.
A budoucnost? Včera dávali film Já, robot s Willem Smithem. Tak doufám že tato doba (nebo třeba Terminátor) se bude týkat také až další generace. Takže dnešek je pro mě taky nejlepší :-)

Ty nemoce jsou jasné. Ale to bych psal celý den ;)
Já, robot jsem kdysi viděl. K umělé inteligenci jsme zabrousili na škole při logickém programování. Myslím, že Asimov i Čapek mohou odpočívat v pokoji a jejich obavy zůstanou v oblasti sci-fi.

Infekce, zánět, výměna srdeční chlopně, atd., to vůbec nic není. Ale taková dnešní rýmečka by kdysi vyhladila klidně celou planetu! ;)

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sbi-booster.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64605.91
ETH 3159.61
USDT 1.00
SBD 4.11