Just a random post about Poland. Taký náhodný post o Poľsku.

in #tematydne6 years ago

English version below.

Zdá sa, že kým som bola preč, ušlo mi veľa zaujímavých tém týdne. Tak sa teda s miernym oneskorením zapojím aspoň do tejto:)
...
Hm, Poľsko.
Asi kvôli spoločnej hranici som Poľsko dlho považovala za akúsi veľkú nič-moc zaujímavú krajinu. Aká hlúposť..
Keďže ¾ mojich myšlienok sa týka cestovania, nečudo, že je to aj prvá vec, čo mi napadla pri „Poľsko“ :D

Párkrát som bola v Zakopanom, Katowiciach... Ale Poľsko sa mi –aspoň čo sa výletov týka- najviac do hlavy zapísalo dvoma školskými výletmi. Oba do Krakowa a oba boli akýmsi posledným, rozlúčkovým výletom so základnou a potom strednou školou. Keďže toto budú pravdepodobne čítať aj moji rodičia, viac nemôžem povedať :D

Pre predstavu snáď ešte spomeniem, že som po oboch výletoch nemohla stúpiť na nohu – pri stredoškolskom sme sa o pol šiestej ráno bosí pretekali, kto rýchlejšie dobehne na pumpu po ďalšiu fľašu a ja som stúpila na kamienok, ktorý mi spravil fakt veľkú modrinu na päte :D

So základoškolským výletom to tak smiešne nebolo – možno sme boli ešte moc malí, aby sme brali čokoľvek vážne. Pri exkurzii v Auschwitz si spolužiak vyliezol na vagón, ktorým väzňov privážali, tváril sa, že je SS-ák, čo nás kontroluje a my sme sa smiali a fotili ho. Kúsok od nás zarazene stála skupinka ortodoxných Židov, mne bolo strašne trápne a tak som sa rýchlo zvrtla a chcela odísť (moje 14ročné ja nemalo dosť odvahy a viery vo vlastné názory, aby som ukázala, že s tým nesúhlasím). Akosi sa mi ale podarilo zle stúpiť a padla som na zem. Výsledok? Rozbila som si koleno, vytkla členok a tí Židia si pravdepodobne mysleli, že sa hrám na akéhosi nevládneho väzňa..

Nechcela som ale napísať ponurý článok, ktorý Poľsko zredukuje na alkohol a koncentráky...
Takže...(sem som chcela pridať nejaké fotku toho istého miesta v Krakowe a ukázať, ako sa za tie štyri roky zlepšili foťáky v mobiloch. Ale na oboch výletoch som používala ten istý nemobilový foťák :DD )

IMG_20180801_202217.jpg

Ak ste v Krakowe boli, predpokladám, že vás neobišla legenda o Mariánskom kostole. Prečo má každú vežu inú? Vraví sa, že kostol stavali dvaja bratia, každý svoju vlastnú vežu. Začali teda súperiť o to, ktorá bude lepšia. A keď prvý brat začal žiarliť, že veža toho druhého je krajšia a vyššia, jednoducho ho zabil...

IMG_20180801_201953.jpg

+kam chcem ísť:
Waršava, samozrejme. A sever – Gdansk, Mazury.. počúvam na to samé chvály.
A keď tak teraz rozmýšľam.. budúci víkend asi skočím do Zalipie :D Miesta, ktoré som doteraz spomínala sú známe, ale Zalipie je malá dedinka s maľovanými domčekmi, akési Poľské Čičmany (poznajú Česi Čičmany? :D ).

Ďakujem za prečítanie,
Zuzana :)

English version

This is my contribution to the weekly topic (Poland) organised among Czech community.
...
Hmm, Poland.
I used to think that Poland is just a big boring land we share our border with. Such bullshit..
I´m sure there´s muuch more, but when one says Poland, I immediately think about travelling.

I visited Zakopane(small but really picturesque village near the border) as a child and spent a week in Katowice this year. But what I remember the most about Poland – at least when it comes to travelling – are two school trips. Both of them were in Krakow and were the last, goodbye-trips with my classmates – with primary and then high school ones. Unfortunately, my parents are going to be reading this, so I can’t tell you more :D

Okay, just one more thing: after both trips, I couln’t stand on my foot.
On the second trip we made a barefoot race to get another bottle of famous Polish alcohol and I jumped on a small stone, which bruised my heel :D
But the story about the first trip isn’t that funny – maybe we were just too young to take anything seriously. During our Auschwitz excursion one of my classmates climbed the train, which was used to bring prisoners to the camp. He pretended to be an SS man, controlled us and we laughed at him and took pictures. There was a group of orthodox Jews nearby, I felt terribly embarrased, so I turned around and wanted to walk away (my 14year old self didn’t have enough courage and own judgement to show my disagreement). But somehow I made a wrong step and fell down. Result? Grazed knee, sprained ankle and the Jews probably thought I’m imitating a flabby Auchwitz prisoner..

But I didn’t want to write another of those articles about Poland, that only say about concentration camps.
So... (I wanted to post some pictures of the same places in Krakow to show how much the mobile cameras progressed during last 4 years. But it turns out that I used the same digital camera on both of those trips :D)

IMG_20180801_202217.jpg

If you've ever been to Krakow, I think you couldn't miss the legend about St. Mary's Basilica, . Why are the towers so different? It is said that the church was built by two brothers, each tower by one. They started competing about building the better one. And when the first brother started being jealous about the beauty and height of the second brother's tower, he simply killed him...

IMG_20180801_201953.jpg

+where I’d like to go:
Warsaw, of course. And the north – Gdansk, Mazury.. I only hear positives about those places.
And I’m thinking about visiting Zalipie next weekend :D Places that I mentioned about are pretty well-known, but Zalipie is just a small village with nicely painted cottages :)

Thanks for reading,
Zuzana :)

Sort:  

Stále premýšlam nad tým ako ješ kĺbami čipsy :D

To su jej klasicke vyhovorky na vsetko. Proste nezmyselne, ale bude sa donekonecna hadat, ze tomu nerozumies..a ty sa nakoniec vzdas :D fakt klasika :D

jezis, debil, totalne to mam premyslene (az na ten mastny medzernik:D

hahh, niee. kĺbami ťukám do pc (na tú pauzu a zvyšovanie/znižovanie hlasitosti mi to stačí.. :D

je vidieť sa s tu kolegom @matkodurko máte veľmi radi :)
ale Zuzka ozaj čo nemám rada je špina za a na klávesnici - nič proti tebe :D
Pekný víkend, deti:)

Tak to kvůli Tobě v každém krámě v Krakově visí cedule s nápisem "Nezletilým Slovenkám alkohol neprodáváme!!!". ;) :D

hah, to snáď nie:D

Ja doporucuji Wrocław :)

Souhlasím, Wrocław je Top tip.

Souhlasím s tebou. Ale Gdansk a tak přímořská oblast mne taky lákají.

Gdansk taky mam rada :)

Hezký článek. Čičmany jsem viděl na výstavě Floriade ve Venlo v Holandsku :-D Originál bohužel ještě ne.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62916.93
ETH 3028.97
USDT 1.00
SBD 3.67