Home-grown Tomatoes ( Καλλιεργεια Ντοματας Στον Κηπο Μου)

in #tomato6 years ago (edited)

Σκεφτομουν μια μερα...τι ειναι αυτο που σε κανει να θελεις να ασχοληθεις και να μεγαλωσεις τα δικα σου φρουτα και λαχανικα ,τα δικα σου μπαχαρικα και καθε λογης ζαρζαβατικα...
....Σαφεστατα οι λογοι μποροι να διαφερουν απο ανθρωπο σε ανθρωπο, σε ο,τι αφορα εμενα ομως εχουν να κανουν καθαρα με τη γνωση του τι βαζω στο πιατο μου και κατ'επεκταση στον οργανισμο μου, την προελευση του και τις συνθηκες αναπτυξης του...
...Για το σημερινο αρθρο θελω να ευχαριστησω τον steemit-φιλο μου @hrissm ο οποιος με ενα δικο του ποσταρισμα ενος μερους του κηπου του μου εδωσε την αφορμη να ασχοληθω με το θεμα...

...Στο ποστ αυτο θα ασχοληθουμε με την ντοματα...αν δεν παινεψεις το σπιτι σου θα πεσει να σε πλακωσει λενε, οποτε θελω να παινεψω τα χωματα της Ελλαδιτσας μας τα οποια βγαζουν την καλυτερη ντοματα ολου του κοσμου...το λεω και το πιστευω ακραδαντα...οποιος δεν εχει φαει Ελληνικη ντοματα δυστυχως εχει χασει μια απο τις ωραιοτερες απολαυσεις...ειναι οπως λενε για τα Αγια χωματα της Κουβας και τα καπνα της - και προσωπικα πιστευω εχουν δικιο μιας και δεν εχω δοκιμασει πιο νοστιμο πουρο απο το κουβανεζικο,και πιστεψτε με εχω δοκιμασει αρκετα...

..Εκτος ομως απο τα χωματα,που ειναι ισως το βασικοτερο ολων των στοιχειων της καλλιεργειας,πρεπει να βοηθησουμε και εμεις το φυτο προκειμενου να παρουμε μια καλη σοδεια!!!... 'συν Αθηνα και χειρα κινει' ας μη το ξεχναμε και αυτο....μιλαμε παντα για εντελως βιολογικο τροπο αναπτυξης του φυτου...
...Καθολου βελτιωτικα εδαφους ( περαν της κοπριας,που ειναι εντελως φυσικο προιον)
...Καθολου χημικα ραντισματα σε περιπτωση εμφανισης διαφορων ειδων παρασιτων....
...Αφου λοιπον το ξεκαθαρισαμε αυτο ας προχωρησουμε σε καποιες πιο ειδικες λεπτομερειες...
...Και ποιες ειναι αυτες???...το ειδος και η ποικιλια της ντοματας μας...το κλαδεμα της και αν αυτο χρειαζεται...ποτε πρεπει να γινεται το κλαδεμα της και τι κλαδευουμε

IMG_20180705_080425.jpg

...Η ντοματια μου ανηκει στην κατηγορια INDETERMINATE και η ποικιλια της ειναι Heirloom... σχημα ακανονιστο και συνηθως ασχημουλα...το ζητημα ομως ειναι η νοστιμια της...και μιλαμε για τοσο ευωδιαστη ντοματα και τοσο νοστιμη που αν τη δοκιμασετε θα αναθεωρησετε την αποψη σας περι του συγκεκριμενου φρουτου....ας μην ξεχναμε οτι η ντοματα δεν ειναι λαχανικο...ειναι φρουτο οσο περιεργο και αν ακουγετε αυτο σε μερικους...
...Nα εξηγησω οτι INDETERMINATE σημαινει οτι εχουμε μια ντοματα αναρριχωμενη της οποιας το υψος μπορει να φτασει ακομα και 7 μετρα,αν βοηθησουμε το φυτο φυσικα να αναρριχηθει τοσο ψηλα,ισως και περισσοτερα...

..Το φυτο χρειαζεται φροντιδα,θελει το δεσιματακι του οπωσδηποτε - δε του αρεσει ο αερας - και το κλαδεματακι του...αν το προσεξετε σιγουρα θα σας προσεξει και αυτο δινοντας σας πολυ γευστικους καρπους...εδω σας δειχνω πως ειναι η δικια μου ντοματια ..

IMG_20180707_180954.jpg

...Το υψος της ειναι ακομη μικρο και βρισκεται στα 1,40 μετρα...δε ξερω ποσο θα μεγαλωσει,δε νομιζω να εχω τη δυνατοτητα να της δωσω υψος παραπανω απο 2,5 με 3 μετρα δυστυχως...δεν ειμαι επαγγελματιας,ενας απλος πλην τιμιος ερασιτεχνης καλλιεργητης του ειδους ειμαι...

IMG_20180705_080451.jpg

...Η INDETERMINATE κατηγορια ντοματας θα μας δινει καρπους συνεχεια καθ'ολη τη διαρκεια του καλοκαιριου και μεχρι το κρυο να παγωσει το φυτο μεσα στο φθινοπωρο...αυτο σημαινει οτι αναλογως τις καιρικες συνθηκες μπορουμε να φαμε τις τελευταιες ντοματες μας ακομα και μεσα στον Οκτωβρη...επισης ειναι σημαντικο να επισημανουμε οτι εχουμε ντοματες σε ολο το μηκος του κυριου κορμου σε διαφορετικο σημειο αναπτυξης...και αυτο συμβαινει λογω του οτι εχουμε ταξιανθια καθε 3 διαδοχικα φυλλα...δηλαδη καθως μεγαλωνει ο κυριος κορμος του φυτου καθε 3 διαδοχικα 'κλαρακια' φυλλων εχουμε και ενα 'κλαρακι' ταξιανθιας το οποιο μας δινει καρπους..επομενως ξεκινωντας απο χαμηλα και ανεβαινοντας προς τα επανω εχουμε καρπους σε διαφορετικο σημειο αναπτυξης....αλλου εχουμε ντοματες σχηματισμενες....αλλου ντοματες υπο σχηματισμο...και αλλου ανθακια-μελλοντικους καρπους...

plant 4.png

IMG_20180707_180900.jpg -ταξιανθια σε πληρη αναπτυξη

...Πως βοηθαμε λοιπον το φυτο μας να μεγαλωσει χωρις να σπαταλαει δυναμη και ενεργεια σε πρασιναδα και φυλλα αλλα να διοχετευει ολη τη δυναμη του και τα θρεπτικα συστατικα στον καρπο του?..
.....Αναμεσα στον κυριο κορμο και σε ενα 'κλαρακι' φυλλου,τη μασχαλη του φυτου, εχουμε ενα νεο παρακλαδι.....

plant 6.png

.. Το παρακλαδι κλεβει μεγαλη δυναμη απο το φυτο και αν το αφησουμε να αναπτυχθει θα μας δωσει ενα νεο κορμο ο οποιος θα φερει ταξιανθιες... το παρακλαδι αυτο το κλαδευουμε....σε υψος περιπου ενος εκατοστου... αυτο θα δωσει δυναμη στο φυτο μας και θα συγκεντρωθει στη δημιουργια του καρπου..

plant 1.jpg

...Επισης...τα φυλλα τα οποια βρισκονται κατω απο τους καρπους πρεπει να τα κλαδευουμε και αυτα...δε μας χρειαζονται σε τιποτα...και ταλαιπωρουν κατα καποιο τροπο το φυτο μας κλεβοντας δυναμη...το μπολικο φυλλωμα δεν αφηνει το φυτο να αεριζεται σωστα οπως επισης δεν αφηνει και τον ηλιο να περασει μεσα απο αυτο..επισης βοηθαει στην αναπτυξη μυκητων μιας και κραταει πολυ υγρασια,πραγμα επικινδυνο για την υγεια της ντοματας..στις παρακατω φωτογραφιες μπορειτε να δειτε κλαδεμενα φυλλα και παρακλαδια..

plant 2.png

plant 3.png

IMG_20180705_080459.jpg

..Θελω λιγο την προσοχη σας εδω...θα επαναλαβω οτι κλαδευουμε τα φυλλα κατω απο τους καρπους...
...Τα φυλλα τα χρειαζεται το φυτο για να φωτοσυνθεσει...επομενως στο ανω τμημα του τα αφηνουμε απειραχτα...επισης τα φυλλα χρειαζονται γιατι ουσιαστικα αυτα ειναι που 'τραβανε' προς τα πανω ολα τα θρεπτικα συστατικα που χρειαζεται η ντοματα για την αναπτυξη της....
...Μη κανετε το ΛΑΘΟΣ και κλαδεψετε φυλλαρακια κοντα στην ταξιανθια σας...το ανθος δεν εχει δυναμη να τραβηξει τις θρεπτικες ουσιες και χρειαζεται το φυλλο να το βοηθησει στην λειτουργια αυτη...αν κλαδεψετε τα φυλλα κοντα στα ανθη ουσιαστικα ρημαζετε τα ανθακια σας γιατι δε θα τραφουν σωστα για να δωσουν καρπους...
...Τελος μπορουμε να κλαδεψουμε ακομα και το ιδιο το φυλλο χωρις να το κοψουμε εντελως...ειναι και αυτος ενας τροπος ενδυναμωσης του φυτου αφηνοντας ενα μονο μερος του συνολικου στελεχους του φυλλου...καμμια φορα μπορει να ειμαστε σε διλλημα αν πρεπει να κοψουμε ενα μεγαλο φυλλο...σε τετοιες περιπτωσεις εγω προσωπικα συνηθως αφηνω ενα μερος του φυλλου και δε το κλαδευω εντελως...

plant 5.png

plant 7.png

..Εδω καπου τελειωνει το αρθρο...αρκετα μεγαλο για τα δεδομενα μου...ελπιζω αυτοι που ενδιαφερονται να το βρουν χρησιμο...θελω να πω αλλη μια φορα οτι δεν ειμαι επαγγελματιας και τα οσα αναφερω ειναι καθαρα προιον εμπειριας και ενασχολησης με το αντικειμενο...ελπιζω να εχετε καλες σοδειες!!!...

IMG_20180707_180728.jpg

IMG_20180707_180755.jpg

-original images by @funnel

P.S. @katerinaramm ελπιζω αυτη τη φορα να μη φωναζεις για τις φωτο...ειναι εντελως δικες μου...all rights reserved..copyright...και τα σεα και τα μεα και ολα τα συναφη...

Sort:  



This post has been voted on by the steemstem curation team and voting trail.

There is more to SteemSTEM than just writing posts, check here for some more tips on being a community member. You can also join our discord here to get to know the rest of the community!

Μ' αρεσει που τα λες ετσι αναλυτικα και με ευχαριστο υφος!
Το οτι η ντοματα θελει κλαδεμα δεν το ηξερα (και να φανταστεις οτι κι ο πατερας μου βαζει καθε χρονο, αλλα δεν προσεξα ποτε να τις κλαδευει)

σ'ευχαριστω @ruth-girl ...μπορει ο πατερας σου να μην τις κλαδευει γιατι οι δικες σας ειναι διαφορετικη κατηγορια...
....ισως παλι να μη γνωριζει οτι χρειαζονται κλαδεμα ή οτι μπορει να παρει καλυτερη παραγωγη αν τις κλαδεψει...
...τελος μπορει και εσυ η ιδια απλα να μην προσεξες την δουλεια που ριχνει ο καημενος ο μπαμπακας σου για να σου φερει να φας φρεσκια ντοματουλα,και νομιζες οτι δεν εκανε τιποτα παραπανω απο το να τις φυτεψει....

Ε οχι βρε, τον βλεπω τι κανει, πως τις δενει, πως τις ξεχορταριαζει (διπλα απο το μπαλκονι μου ειναι ο μπαξες), απλως τοσα χρονια δεν προσεξα ποτε να τις κλαδευει, μαλλον θα φταιει η ποικιλια π βαζει...

Πολύ μου άρεσε το άρθρο σου :)

σε ευχαριστω Κατερινα!!!...σε ευχαριστω πολυ

Πολύ κατατοπιστικό άρθρο φίλη μου.
Εμείς δυστυχώς αναγκαστήκαμε να ξεριζώσουμε τουλάχιστον 20 ντοματιές από τις 40 λόγο περονόσπορου.
Με τέτοια ζέστη και βροχή την πατήσαμε.

ειναι λιγο αμηχανη η στιγμη....αγορακι ειμαι καταρχην....
...σε ευχαριστω πολυ για το comment και το upvote ....θελω να σου πω οτι απ' οσο γνωριζω παιζει πολυ σημαντικο ρολο η ποικιλια που βαζεις να εχει αντοχες σε ασθενειες...η συγκεκριμενη ποικιλια που εχω εχει μεγαλες αντοχες...
...κατανοω το προβλημα σου και το εχω αντιμετωπισει στο παρελθον με αλλες ποικιλιες που εβαζα...με αυτην εχω το κεφαλι μου ησυχο...

Πολύ αναλυτικό και ενημερωτικό το άρθρο σου! Καλή σοδειά σου εύχομαι, και να τις ευχαριστηθείς :)

και εγω το ελπιζω Δημητρη,να πετυχουν για ακομα μια χρονια...σε ευχαριστω

έδωσες ρέστα!!!! είμαι έτοιμος ν φυτέψω ντομάτες... :))

να 'σαι καλα....θα σου κρατησω σπορο να σου στειλω... :)

είναι καλός;; παράγει συνεχεία ντομάτες;;;

ναι ειναι πολυ καλος...ειμαι πολυ ευχαριστημενος

Αυτό που έχω να πω πέρα απο το καλή επιτυχία στην ανάπτυξη των φυτών σου, σε ευχαριστώ που μοιράζεσαι την γνώση σου που είναι προϊον εμπειρίας και δεν την κρατάς για τον εαυτό σου όπως συνήθιζαν οι παλιοί ..
Την καλημέρα μου !

να 'σαι καλα @giosou ...αυτο που περιγραφεις ειναι αυτο που μας τσακιζει σαν εθνος,σαν λαο...αυτη η κακοδαιμονια που μας χαρακτηριζει...'δε θα πω το μυστικο να εχω τις καλυτερες ντοματες στη γειτονια'... ε μπραβο σπουδαια τα λαχανα,εκανες κατι σπουδαιο....
...ισα ισα μου αρεσει να μοιραζομαι τη γνωση...μπορει να σε οδηγησει σε πολυ καλυτερα αποτελεσματα...
...τετοια ωρα που οσυ απαντω θα σου πω καλο βραδυ να εχεις...

Να'σαι γερός ! Όταν μοιράζεσαι συνήθως μαθαίνεις και εσύ , μιας και ανταλλάσεις απόψεις.
Καλό σου βράδυ !

Hi @funnel!

Your post was upvoted by utopian.io in cooperation with steemstem - supporting knowledge, innovation and technological advancement on the Steem Blockchain.

Contribute to Open Source with utopian.io

Learn how to contribute on our website and join the new open source economy.

Want to chat? Join the Utopian Community on Discord https://discord.gg/h52nFrV

bende domates yetiştirdiğimi zannediyorum :)

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64485.37
ETH 3156.53
USDT 1.00
SBD 4.05