Stresle Başedişim [Cointurk 19. Projesi] [ahmetay#0166]

in #tr6 years ago

Merhaba. Bu yazımda Cointurk 19. Projesi kapsamında stres ile başetme yöntemlerimden bahsedeceğim.

Her proje yazıma bu giriş cümlesi ile başlıyorum. Ben çok çabuk stres yapabilen ve stresten de çok etkilenen bir yapıya sahibim. Açıkçası farklı bir giriş cümlesi yazmayı düşünmek bile beni strese sokuyor :)

Neyse uzatmadan konuya döneyim. Stres; korku, heyecan, endişe ve beklenmedik bir durumla karşılaştığımızda bizi zincire vuran bir duygu durumu yada bozukluğudur. Yukarıda da söylediğim gibi benim çok fazla yaşadığım bir duygu durumudur.

Bu durumla başa çıkma veya da başa çıkmaya çalışma yöntemlerimi madde madde yazacağım.

Stres anında bana stres yaptıran şeyi yokmuş gibi düşünmeye çalışırım. Örneğin bir sınav beni strese sokmuşsa o sınava girmeyecekmişim gibi düşünürüm.

Beni strese sevkeden şey bir işse hemen bırakıp bir ara vermeye bakarım. Üzerine gitmem. Kısa süreliğine de olsa o işten uzaklaşmak yeniden o konuda sakin ve olumlu düşünmemi sağlayabilir.

Stres anında dışarıya çıkıp amaçsızca yürümek beni sakinleştirebilir.

Bana komik gelen birşeyler okumak veya izlemek beni stresten uzaklaştırır.

Bazen müzik(özellikle Sagopa Kajmer) dinlemek beni sakinleştirir. Tabiki müziği kulaklıkla dinlerim. O an dışarıdan hiçbir şey duymamam gerekir.

Evet, beni biraz da olsa stresten uzaklaştıran yöntemlerim bunlar...

●Bundan sonraki proje konusunun, "ülkemizde üretilen kripto paralar hakkında bilgi veriniz" olmasını öneriyorum.

Not: Yapmakta olduğu projeler ve bizlere desteklerinden ötürü @kusadasi'na teşekkürlerimi bir kez daha sunuyorum.

Sort:  

Awesome post! I invite you to visit our blog and enjoy our content :)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62441.36
ETH 2940.53
USDT 1.00
SBD 3.59