Sahte Hesaplara Dikkat!

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba. Bu gün Steemit'in popüler olmaya başladığını anladım ;) Bu tür sosyal ortamlara önce kaşifler, daha sonra sırasıyla meraklılar, hazcılar, tüccarlar, dolandırıcılar vb. sırasıyla gelmeye başlarlar. Daha önce sahte hesaplarla karşılaşmıştım. Ancak bu gün fark ettiğim kadarıyla hızla yayılmaya başlamışlar.


Kaynak: link

Bu gün gönderilerimi Resteem eden, hesabımı takibe alan bir kaç hesapla karşılaştım. İlk başta "Allah Allah. Hangi dağda kurt öldü de bu hesap beni takibe almış" diye düşündüm. Sonrasında dikkatli baktığımda hesapların sahte olduğunu gördüm. Gerçek hesaplarla aynı logoları, profil bilgilerini vb. kullanıyorlar. Ancak kullanıcı adları gerçeğinin benzeri. Karşılaştığım hesaplardan bazıları; openleder-dex, apreicator, buildawwhale vb.

Steemit, bir sosyal ağ olmanın yanında maddi değerlerin transfer edildiği bir sistemi de bünyesinde barındırıyor. Sosyal ağımız popülerliğini artırdıkça dolandırıcıların iştahı açılmaya başlayacak. Arkadaşlarımızı, popüler hesapları taklit eden hesaplar oluşturulacak. Hesaplarımızı takibe alacaklar, ortak arkadaşlarımızın postlarını Resteem edecekler, cüzdanımıza küçük gönderimler yapacaklar vb. Bu tür "yakınlık" verileri sistemi manipüle etmeye başlayacak.

Peki bu hesaplar ne yapabilir? Dikkatli olduğumuz sürece hiç bir şey yapamazlar. Özellikle gönderim yaparken hesaplara fazlasıyla dikkat etmemiz gerekiyor. Gönderim yapacağımız hesap gerçekten arkadaşımızın, kullanmak istediğimiz botun hesabı mı? Bir kaç defa kontrol etmemiz gerekiyor. Belirli bir ücret karşılığında oylama, Resteem vb. yaptığını idda eden hesap gerçekten vadettiği şeyi yapıyor mu? Güvenilirliğini kanıtlayamamış hesaplardan uzak durmalıyız.

Yeni paylaşımlarda görüşmek dileğiyle, takipte kalın. İyi eğlenceler, bol kazançlar.

Sort:  

You got a 61.28% upvote from @emperorofnaps courtesy of @anadolu!

Want to promote your posts too? Send 0.05+ SBD or STEEM to @emperorofnaps to receive a share of a full upvote every 2.4 hours...Then go relax and take a nap!

sneaky-ninja-sword-xs.jpg
Sneaky Ninja Attack! You have just been defended with a 50.00% upvote!
I was summoned by @anadolu. I have done their bidding and now I will vanish...

woosh
A portion of the proceeds from your bid was used in support of youarehope and tarc.

Abuse Policy
Rules
How to use Sneaky Ninja
How it works
Victim of grumpycat?

Merhaba bir tebrik @anadolu, merakınızı yayına girdiğinizde her zaman ülkenize, kültürünüze ve dilinize dikkatimi çektim, okurken gördüğünüz gibi bir çevirmen dürüstçe kullanıyorum, ama sadece sizin yazı için sizi tebrik etmek istedim katılıyorum, ayrıca hesaplar gördüm yeni olan ve çok yüksek bir değere sahip olan ve bunu anlamıyorum, her kullanıcının sabırlı ve sorumlu olması gerektiğini düşünüyorum. Yorumlarınız için sizi kutluyorum Seni takip edeceğim ve her seferinde bir mesaj gönderdiğinde çeviriciyi kullanacağım.
selamlar

Thank you for the comments.

Bu değerli bilgilendirme için kendi adıma teşekkür ederim.

Rica ederim, ne demek.

This post has received a 25.49 % upvote from @boomerang.

evet benide post atar atmaz takip etmeye başladılar amaçları nedir acaba? takipçi kasmakmı?

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61060.27
ETH 2927.58
USDT 1.00
SBD 3.55