DNGO, Fundition ve Steemia

in #tr6 years ago

Arkasında TR topluluğunun da üyeleri bulunan 3 proje hayata geçirildi.


DNGO projesi başlayalı aslında biraz daha fazla zaman oldu ama şu anda hepsi trending listesine çıktığı için burada yer vermek istedim. Zaten daha önce anlatmamıştık.

Öncelikle DNGO'dan başlarsak dlive, dtube, dsound gibi başına decentralized (merkeziyetsiz) kavramının "D" harfini alarak "Non Governmental Organization" (Sivil Toplum Kuruluşu olarak kullandığımız kavram) baş harflerinden ismini alan projenin kendi ağzından ilk aşamasını dinleyelim:

Bu oluşumun ilk somut adımı olarak Dngo Books adını verdiğimiz projemizi sizlere sunmak istiyoruz. Bu proje kapsamında, telif hakkı olmayan - kamu malı sayılan- kitapların seslendirilmesiyle herkes tarafından erişilebilir, çok dilli bir sesli kütüphane oluşturulması için çabalamaktayız.
Dngo Books projesi ile hem görme engellilere hem de sesli kitap severlere kaliteli ve sürdürülebilir içerik sağlamayı hedeflemekteyiz. Öte yandan, Steem üzerinde içerik yaratanlar için de sürece katılımın zor olmayacağı bir alan yaratarak herkesin bu yapı ve eylemden fayda elde etmesini amaçlıyoruz.


İlerleyen aşamada delegasyon alabilirlerse oylama yaparak projeye destek olanlara katkı sağlayacaklarını söylüyorlar.

Şimdiye kadar gördüğüm kadarıyla @baycan @harunbadilli ve @eyupyusuf projeye sesli kitapla katkıda bulunmaya başlamışlar.

ayrac1.png

İkinci olarak Fundition projesine gelirsek, aynı kickstarter mantığıyla çalışmayı planlayan proje, fikri olup da parası olmayanlara yardım etmek için bir aracı platform oluşturuyor. Projenin tanıtımı için hazırlanmış videoya buradan ulaşabilirsiniz.


Aklınıza takılan soruları Discord kanalları üzerinden sorabilirsiniz.

Hakkında çok fazla söylenecek bir şey yok gibi, daha ilk günlerinde yaklaşık 20 fikir başvurusu yapılmış bile. Sizin de farklı bir fikriniz var ve hayata geçirmek için maddi olarak zorlanıyorsanız bu projeyle şansınızı deneyebilirsiniz.

ayrac1.png

Son olarak da @hsynterkr in yazılmını yaptığı esteem benzeri yeni uygulama Steemia'ya gelirsek daha yolun çok başında olduğunu söyleyebiliriz ama hızlı bir şekilde indirilenler listesinde ulaştı bile.


Görünümü ve kullanımı çok güzel olan uygulamanın yapabildikleri ise bir hayli güzel. Özellikle bildirim geldi mi diye busy.org sitesine gitmek zorunda kalmadan gelen bildirileri takip edebilirsiniz. Blocktrades üzerinden cüzdanla işlem gerçekleştirebilirsiniz.


Uygulama daha çok yeni olduğu için gelişim aşamasındadır. Siz de cep telefonunuza uygulamayı kurarak geliştirilmesi istediğiniz noktaları iletebilirsiniz.

ayrac1.png

Böyle projelerin daha fazla artmasını umut ediyor ve başarılar diliyorum.

ayrac1.png

Görseller Kaynak:

1, 2, 3, 4, 5

ayrac1.png

altyazı.png

Sort:  

Bir de @ercu Ercument Eser'in Sezer geliştirdiği, Steem blok zinciri üzerinde işleyen çok yeni bir Sözlük projesi var: hede.io
//ekipte @omeratagun de olabilir emin değilim(?)

ekşi sözlüğün yaşadığı sorunlar düşünülürse, silinemez, değiştirilemez ve engellenemez şekilde merkezsiz bir sözlük hayli ilginç olabilir.


@hsynterkr Hüseyin Terkir'in Steemia projesini başından bu yana beğeniyorum. eSteem'de olmayan bir çok özelliğin de olacak olması çok hoş.


@dngo-io 'dan haberdar olalı çok olmadı. Çok güzel bir proje. Site üzerinde kitap indirme olsaydı hemen katılabilirdim ;) Zamanla o da olacaktır sanırım.

Üstad, proje ile benim bir ilişiğim yok :) aylar önce taslağını kurmuştum ancak hala daha programlamaya başlamadım. Umarım başarılı bir girişim olur.

Çok teşekkür ederim iyi dileğiniz için. Kodları açtığımızda katkıda bulunabilirsiniz belki utopian üzerinden veya içerik olarak katkıda bulunabilirsiniz şimdiden.

Tabi ki, yapabileceğim ne olursa yardımcı olmaya çalışırım.

Projeyi belirtmenize çok sevindim, soyadım Eser bu arada:) Bahsettiğiniz gibi sözlüklerde son zamanlarda yaşanan sorunların büyük bölümünün blokzincir ile çözülebileceğini düşünüyorum. Tanıtım yazısını kısa sürede paylaşacağım. Herhangi bir konuda katkıda bulunmak veya iletişimde kalmak isteyenler için discord: https://discord.gg/Yfsvz

Çok pardon. u4.jpg

Düzeltiyorum.

hede.io ya bakmıştım ama daha yola çıkmamış bir oluşum gibi geldi bana. Biraz daha zamana ve gelişmeye ihtiyaçları var gibi. İyi bir noktaya gelebilir ama şu anda anlatmayı bilerek tercih etmedim yani. Steemia piyasaya çıkmadan 3 ay gibi bir süre test aşamaları sürmüş, hede nin de böyle bir süreci geçmesi gerek gibi hissediyorum.

Bir yandan da Steemit profillerinin ekşisözlük yorumlarına benzer içeriklerle dolması hiç hoş olmaz gibi geliyor.

Beklemekten başka çaremiz yok. Şimdilik yolları açık olsun, zamanla izlemeye ve olacaklara göre tanıtımını yaparız yine :))

Bildirimi Steemia'adan alarak geldim :) Yorumlarınız için teşekkürler.
Screenshot_2018-04-17-16-26-17.png

@hsynterkr uygulamada Türkçe dil seçeneği yok mu yoksa ben mi göremedim? 🤔

Çok yakında ekleyeceğiz @eyupyusuf

Umarım...

Uygulama daha çok yeni olmasından ötürü eksikliklerinin olması çok doğal. Hepsini zamanla düzelteceğinize ve projenin iyi yerlere geleceğine inanıyorum. Bildirim özelliği sayesinde çok işime yarayacak ama. Her konuda başarılar dilerim.

:)) Çok güzel, uygulamalı olarak görmek daha sevindirici tabi.

Başarılar. ;)

Dngo-io konusunda umutlarım var. Projeye katkı konusunda birkaç hedefim var, onları da tamamlamayı düşünüyorum. Delegasyon alırlarsa mükemmel olur. Fikir olarak çok beğendiğim bir proje, kitapları seven ben de ilgi göstermeye çalışıyorum.

Steemia uygulamasını da sizin gönderinizle gördüm. Birazdan telefonuma indireceğim. Özellikle bildirim konusunda aşırı sıkıntı yaşıyordum. Eksik gördüğüm konuları da Steemia ekibine geri bildirim olarak belirtirim.

Gönderiniz için teşekkürler.

Ben teşekkür ederim ;)

Gelişmemiz açısından iyi olacaktır bunlar.

Hicam bu projeye nasil katilabiliriz?

Dngo-io projesine mi?

evet hocam. kitap seslendirme ile ilgili olan

Size üç tane bağlantı adresi (link) atacağım Dngo-io ile ilgili. Attığım sıra ile üçünü de inceleyin ve okuyun.

  1. Dngo & Dngo Books Proje Tanıtımı
  2. Dngo Books - Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları
  3. DNGO Books Proje Tanıtımı (Giriş,İçindekiler, Nasıl Katkı Yapılır)

Bunları sırasıyla inceleyin lütfen. Hepsi detaylıca DNGO projesinden bahsetmektedir ve nasıl katkı yapacağınız sorusuna cevap verecektir. Daha fazla sorunuz olursa da sormaktan çekinmeyin. İsterseniz Dngo.io'ya ait Discord adresine girip bizzat kendileri ile de iletişim ve sohbet halinde olabilirsiniz.

Teşekkür ederim

Hangi projeden bahsediyorsunuz?

Steemia projesinin eksikleri var fakat uygulama henüz yolun daha başında olduğu için ben de geliştirilecektir konusunda olumlu bakıyorum. Ve ayrıca sesli kitap uygulamasının da oldukça faydalı olabileceğini düşünüyorum.

Evet aynen öyle ;)

This post received a $0.420 (64.81%) upvote from @upvotewhale thanks to @arafs! For more information, check out my profile!

This post has received a 0.20 % upvote from @drotto thanks to: @arafs.

This post has received a 0.47% upvote from thanks to: @arafs.
For more information, click here!!!!

Try the new Minnowhelper Bots for more information here

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Merhaba @arafs, katkınız ve yorumlarınız için çok teşekkür ederiz. Tüm projelerin başarıya ulaşması ve bütün ekosisteme güzel faydalar getirmesini diliyoruz.

Ben teşekkür ederim, yolunuz açık olsun.

Hello @arafs , I was designed to give advice to "steemit" users.

I recommend to increase this;

The most winning bid bot in the last 24 hours is ✅ "buildawhale"

You can enter "steembottracker.com" to find more offers.

You can make "Resteem" and advertise to the followers of the whale accounts.

"Resteem Bot" for you;

@byresteem has 25.500 Followers + 7000 Sp + Upvote with min +55 accounts.

I am a bot, I can not answer the comment. I hope I could help. Good luck.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 66934.09
ETH 3099.79
USDT 1.00
SBD 3.74