Karavanlı bisiklet

in #tr5 years ago (edited)

FAB0DA03-71CB-46C2-A196-4F8CC105859E.jpeg
http://uzunincebiyol.blogspot.com/2012/06/sizin-eviniz-kac-tekerlekli.html?m=1

Herkese Hayırlı Ramazanlar...

Bugün sizlere hayalini kurduğum karavanlı bisikleti anlatmak istiyorum, şimdilik hayal diyorum ama ilerde bu hayalimi gerçekleştireceğim, tabii bir aksilik olmasa.

Bu karavanlı bisiklete nasıl heveslendim öncelikle kısaca ondan bahsedeyim sizlere.
Yanlış hatırlamıyorsam 2009 yılında bir bilgisayar reklamında gördüm karavanlı bisikleti. ve hayran kaldım, o reklamı izlemek için sürekli kanalları değiştiriyordum, bir hafta sonra artık o reklamı göremedim ve bu reklamdan sonra hayalini kurdum, ve hâlâ da hayalim.

Daha sonra tanıştığım bir abim vardı reklam işleriyle uğraşıyordu, ona bu bisikletli karavanı yapmak istediğimi. ve Van gölü etrafında dolaşıp fotoğraf çekerek insanlara hayalimi göstermek istediğimi anlattım.
Projemiz mantıklı ve çok güzel olduğunu ve bizlere yardımcı olacağını sözünü verdi. Bunun için bana bir yerlerden destekçi yani bu karavanlı bisikleti yapmam için, bir sponsor bulacağını söyledi. Ama ben den bu karavanlı bisiklet projesi için detaylı bir araştırma listesi istedi. Benle bir arkadaşım bununla ilgili daha önce bir araştırma yapmıştık. Araştırmalarımız bir dosya hâline getirerek abimize verdik.

848A33A2-3709-40FD-AC3E-DC594DA83A85.jpeg

Daha sonra beklemeye başladık, aradan bir ay geçtikten sonra sponsorlukla ilgili hiç haber almadık,
daha fazla beklemek istemedim abimizin iş yerine gittim, sordum bir haber var mı sponsorluk için. Bir kaç kişi ile görüştüğünü ve çocukça bir proje olduğunu, bunun için destekçi olmayacaklarını söylemişler, ama yine abimiz bizlere birileri ile daha görüşeceğini diyerekten beklememizi istedi.

Bizde yine uzunca bir süre bekledikten sonra yine haber alamadık. Arkadaşımla bir araya geldik bu işin olacağı yok, en iyisi vazgeçmemi gerektiğini söyledi, onunla aynı fikirdeyim, ama vazgeçmeden önce birde kurumların kapılarına gidelim dedim, ve onlarda projemden bahsedeyim nasıl olsa elimde proje dosyam var belki bize yardımcı olurlar. İlk valiliğe gittik ama bizi vali ile görüştürmediler, büyükşehir belediyesine gittik onlarda bizimle görüşmediler. arkadaşım gel vazgeçelim kimse bizleri ciddiye bile almıyor.
Ama benim aklımda sürekli karavan var, bunu yapmak ve Van gölünün etrafını dolaşmak gibi isteklerim var sürekli, çok heveslenmiştim ama yapacak bişey yok olmayınca olmuyor, diyerekten sponsor arayışından vazgeçtik.

Kendimi avutmak için kendi çabalarımla maket bir karavanlı bisiklet yaptım. Bisiklet hariç üzerindeki karavanı kendim yaptım, sadece bisiklet maketine para verdim. Ahşapları kesip birleştirerek hayalimi yansıtmaya çalıştım.
Bir süre yanımda kaldı, bir arkadaşım çok istedi ona hediye ettim, şimdi sadece fotoğrafları bende kaldı.

A329696E-5108-46C5-BEDE-43F8EE4F0FC4.jpeg

F01A59A6-754E-4AFC-8A3D-AA21BA3282D1.jpeg

Yaşadıklarımı sizlere kısaca anlattım umarım keyif almışsınızdır, :)

Sort:  

Vay be elinize sağlık, hayalinize erişememenize üzüldüm. Aslında hayal kelimesi kadar uzak bir şey değil. Artık böyle şeyler yapmak için sponsora gerek yok. Gerekli malzemeleri uygun fiyata alıp prefabrik apartman bile dikiyor insanlar. Siz de aynı parçalarla böyle bir şey yapabilirsiniz. Aklıma takılan denge konusu oldu. Yani bisikletin agırlığını göz önünde bulundurduğumuzda ek fren mekanizmaları gerekebilir. Bunu da sanayi ya da bazı usta bisiklet tamircileri ile saglayabilirsiniz gibi geldi.

Karavanın yapılmasında zaten çok bir maliyeti yoktu. bizleri en çok zorlayan bisiklet yapımı olacaktı, çünkü karavan için yeniden kadro dedikleri bisikletin iskeleti oluşturan yeni bir aksam sistemi yapımı olacaktı, oda çok maliyetli olduğu için bir sponsor arayışına geçtik. @etasarim

Ben o kısmı bir sorayım hocam belki de denildiği kadar maliyetli değildir. Tanıdık bir usta var 1-2 güne haber verirrim size. Bu arada hocam ilk görselin kaynağını belirtmeyi unutmuşsunuz kuratöre koyacağım da.

Karavan çok küçük görünüyor ya

Posted using Partiko Android

@etasarim :) valla çok sevinirim
Kuratör de ekledim çok sağolun

Sordum 500-600 TL tutar dedi.

Gerçekten mi 😃😃😃😃 @etasarim

Evet sordum, resimleri gösterdim sizin bahsettiğiniz aksamdan bahsettin, ne kadara yaptırılır dedim. Öyle fiyat verdi.

Konuştuğunuz usta ile görüşüme imkanımız var mı acaba ? @etasarim


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır. @c-squared hesabı topluluk witness'ı olarak faaliyet göstermektedir. Projemizi desteklemek isterseniz bize buradan witness oyunuzu verebilirsiniz.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Congratulations @arzik1! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 50 replies. Your next target is to reach 100 replies.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard - Witness Update
SteemitBoard to support the german speaking community meetups

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

I absolutely love this! Very creative work you've done.
sq6lpl8z49.jpg

Elektrikli bisiklet mi olsa..
tamam maliyet artar ama bu şekilde görece az bir mesafe sonrası karavan kısmı hayli zorlayabilir.

Aslında bu söylediğimin maliyetsiz testi de yapılabilir. Bisiklete karavan ağırlığında bir yük ilave edilerek, yolculuğun fiziksel olarak ne kadar efor gerektirdiğine bakılabilir.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62983.95
ETH 2962.52
USDT 1.00
SBD 3.58