AYKIRI FİKİRLER...

in #tr5 years ago

Öncelikle bu yazımın genel amacının kendimizi sorgulamaya ve araştırmaya itici bir tarafının olmasını istiyorum, biraz siyasal çerçevenin etrafında verilen örneklerle ilermeyi düşündüğüm için siyasi içerikli bir yazı olabileceği gibi yanlış bir izlenim bırakmasın kimsede, eğer yine öyle bir düşünce içinde okuyacaksanız size göre bir yazı olmayacaktır baştan söyleyeyim ve çıkışlar ➡ ok ile belirtilen yerden diyerek pek kibarca olduğunu söyleyemem ama dışarı alalım lütfen demek istiyorum. ☕ ⛾ ve 🚬 serbesttir elinizden alacak değilim ya 😃

summer-783344_1280.jpg
Kynk

Öncelikle bu linki buraya bırakayım, ne olduğuna bakarsınız (biraz gizem olsun, böyle davranmamın sebebi @tahirozgen yorumudur 😉). Bu gizem konusunu sevdim doğrusu ama biz konumuza gelelim...

Fikren yakın olduklarımla ilgili bir soruya verdiğim yanıt ise, yoğun gündemim arasında (siyasi dedim ya politik bir not olsun bırakayım) verdiğim bir röportajda şöyle 😂

Doğrusunu söylemek gerekirse fikren yakın olanlarla değil fikren zıt olanlarla birlikte olmak kazanımdır, aynı fikirleri paylaştığınız insanlar size sizin bildiğinizden fazlasını sunamayacaktır, tabi genel fikir üzerinde yoğunlaşırsak şayet #tr topluluğunu bir adım öteye taşıma çabası taşıyan bütün fikirler yakınımdır.

Yoksa yanılıyor muyum?
Yoksa Aşık Veysel üstadın, fikirlerin ayrışmasının, koyun ve kurtun dostluğunun önündeki en büyük engeli teşkil etmesini söylediği gibi mi herşey?

Her gün gelip geçtiğin yolların üzerinde bulunan her detayı ezberlemek gibidir fikirler, şayet araştırmaya, sorgulamaya meyilli değilseniz. Herkesin hür iradesi ile kendine çizdiği bir yol vardır lakin ne kadar hür olduğunu hiç düşünür mü insan bilemeyiz. Günümüz insanının fikirleri genelde bir ideoloji etrafında kitleler halinde toplanarak belirtilen bir olgu halini almış gibi. Fikirler siyasi hareketler etrafında döner bir vaziyet almış maalesef, bir kral, bir çok kralcı ve sorgulamayan milyonlar. Bu oluşumdan doğan milyonlarca ön yargı, ayrışma, bölünme ve ötekileştirme.

Geçtiğimiz günlerde ülkemiz bir seçim atmosferinden çıktı, sadece çatışmaların yaşandığı bir süreç oldu ne yazık ki, fakat öyle bir durum yaşandı ki şaşkınım, hiç kaybeden olmadı yani olmamış yani herkes kazandığını söylüyor. Bana göre kazanan tek bir yer oldu, eğer ders çıkarılırsa ki bu konuda pek ümitli değilim, kazanan ülkemiz olacak.

Siyaset adı altında bulunan her fikir içi boş tenekeden başka bir şey ifade etmiyor bana göre. İşin içine siyaset girdimi hiç yazmak gelmiyor içimden, düşündükçe boğuyor beni, neyse fazla daralmadan toparlamaya gayret edeyim. Seçim sonunda bir yer var ki (bana göre tek kazanan yer) belki ideolojik olarak bir arada olmamızın mümkün olmayacağı bir kişinin zaferi ile sonuçlandı. Gerçek şu ki çocukları, kadınları, emekçinin alın terini gölgede bırakmayan, önceliği insana veren, toplumsal birlikteliğe katkı sağlayan her fikri hareketin sonucu zaferle noktalanacaktır.

lamp-639489_1280.jpg
Kynk

Fikren yakın olmasakta bu ülkenin en büyük kazanımı belki ötekileştirilen, düşman edilen fakat nihayetinde bizim gibi insan olan bireylerin elinden çıkan ürünler olabilir. Ön yargılı olma, belki aradığın çözüm karşı taraftadır. Her fikir ayrı bir renk, ayrı bir zenginliktir ve mutlaka kendince kazanım sağlayacak noktaları vardır.

Şöyle ki, restoranlarda, kafelerde aynı bardaktan çay içiyor, aynı tabaktan yemek yiyoruz ama aynı ülkede çatışıyoruz, biraz garip değil mi?

Okumaya zaman ayırdığınız için teşekkürler, kalın sağlıcakla...

e.avina

Sort:  

çok kritik noktalara değinmişsin @avina. çok güzel bir yazı olmuş.

bu seçimde bahsetmekten ne kadar kaçınsam da kadın bilim insanlarıyla avrupayı geride bırakan bu ülkede aynı sesin siyasette yankılanmamasını, bu seçimin en büyük kayıbı ve ayıbı olarak görüyorum ben. eşitlik karşındakinin hakkını vermekten çok çoğunluktan feragat etmektir.

umarım güzel günler göreceğiz. eline sağlık!

Teşekkür ederim @steinhammer aslında bende bu seçim ile ilgili konuşmayı çok istemezdim o yüzden kısa kesmeyi uygun gördüm fakat şöyle bir durum var ki belki de Türkiye'nin siyasi tarihinde konuşulması üzerinde tartışılması için ve herkesin kendine çeki düzen vermesi noktasında en iyi mesajları vermek adına en uygun sonuçları doğuran seçim oldu sanırım bana göre...

haklisiniz, katiliyorum. diliyorum ki katilanlarin sayisi gun gectikce artar.

Artmak zorunda hocam yarına güzel bir dünya bırakmak istiyorsak bu kaçınılmaz...

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by avina from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

…. ok ile belirtilen yerden diyerek pek kibarca olduğunu söyleyemem ama dışarı alalım lütfen demek istiyorum. ☕ ⛾ ve 🚬 serbesttir elinizden alacak değilim ya 😃

Hocam ilk defa böyle peşin peşin bir yazıya başladığınızı görüyorum :)

bir kral, bir çok kralcı ve sorgulamayan milyonlar. Bu oluşumdan doğan milyonlarca ön yargı, ayrışma, bölünme ve ötekileştirme.

Ne güzel özetlemişsiniz, kesinlikle doğru. Herkesin kazandığı konusu da ayrı bir komedi tabi :) Ders konusunda benim de şüphelerim olsa da odun değiller ya elbet çıkaran birileri vardır.

Teşekkürler hocam, elinize sağlık güzel bir düşünce yazısı olmuş.

Bizim toplumu tanımanın getirdiği bir özellik, aslında anlatılmak istenen siyasi yorumlara kapalı bir yazı olduğu o yüzden peşin belirteyim dedim 😃
Teşekkür ederim değerli yorumun için....

Gerçek şu ki çocukları, kadınları, emekçinin alın terini gölgede bırakmayan, önceliği insana veren, toplumsal birlikteliğe katkı sağlayan her fikri hareketin sonucu zaferle noktalanacaktır.

İdeolojilere, partilere körü körüne bağlı kalmaktansa burada dediğin noktalara önem verip kendi çıkarını düşünmeyen insanları bir yere getirmenin önemini anlayabildiğimiz günler dileyelim öyleyse.

Anlamasına anlıyoruzda dostum tek sıkıntı biraz vakitsiz oluyor, her zaman geç kalıyoruz. ..

Je mehr Menschen mir Recht geben, desto mehr habe ich das Gefühl, dass ich falsch liege.

Bana Hakli oldugumu söyleyen insan sayisi cogaldikca, ben asıl ozaman yine birseyleri yanlis yaptigimi düsünüyorum.

İlginç bir yaklaşım, teşekkür ederim...


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Teşekkür ederim...

O veya bu şekilde farklılıkların kabul görmesi en büyük kaygımdır. Bir galibiyet varsa ortada farklı olmasına rağmen bir kişinin sevilmesidir. Elinize sağlık hocam

Teşekkürler hocam, mevzunun derininde sevmek ve nihayetinde sevilmek varsa dünyanın rengi de sevgiye bürünecektir...

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.035
BTC 67020.94
ETH 3270.13
USDT 1.00
SBD 4.62