CEVAPLAR VE SORULARI...

in #tr5 years ago

question-mark-1872665_1920.jpg
Kynk

Cevabını bildiğimiz soruları sormak gibi huylarımız vardır çoğumuzun ve bu soruyu soran kişinin ama kelimesi ile açığa çıkan bir durum mevcut. Belki sınamak için, belki farklı görüşleri araştırmak adına yapılan fikir alışverişinde ya da karşımızdakini çok bilmişliğimizle ezmek için sorarız bazı soruları, bazen de vicdanen rahat etmek adına bir çok soru sorarız kendimize. Soruların cevabı hazırdır aslında ama nedense bir teyit etme havasına giriyoruz kendi kendimize, doğruda olsa başka kişilerinde aynı soruya aynı doğru cevabı vermesini bekliyoruz (cevabı yanlış olsada kendimiz için bir haklılık çıkışı arıyoruz). Sorulardan kastım bütün sorular anlaşılmasın tabi, örnek olarak buradaki soruları gösterebilirim. Linke tıklayıp okumak zor geliyorsa aşağıda alıntı halinde tekrar edeceğim soruları ama linke tıklayıp bir beğeni bırakın lütfen.

Bu sorulara cevap vermek isterdim doğrusu ve herkesin kendi zihninde cevaplamasını da, lakin bu sorulara verilecek cevaplarım çok iç açıcı değil, çünkü kendime sorup cevapladım. Genel bir cevap vermeden önce tahminen yazar bu soruları sorarken kendinde cevapları hazırdı diye düşünüyorum. Cevabı olmayan bir soruyu sormak zaten saçmalıktır. Mesela ben "iki çift rakamın çarpımından ortaya çıkan tek rakamlı sonuç hangisidir" diye sorsam ne kadar saçma bir soru diye tepkiler alırım ve bunlar kesinlikle doğru tepkiler olur. Linkini paylaştığım yazıya alıntılarıyla yorum katmaya çalıştım umarım doğru analizler yapmışımdır tabi bunun kararını yazarın kendisi verecektir.

Soru şu sekilde;

İyilik neydi? İyi olmak kime göreydi ve istemeden yapılan iyilikler iyilik miydi?

Ardından başka soru, cevap niteliğinde;

Yoksa yapan kişinin kendi vicdanını tatmin etmesi miydi? Bir kişinin istemediği ama bizim yardım olduğunu düşündüğümüz şeyi yapmak ona bir iyilik sayılır mıydı?

Sonraki soru zaten yazarın kısmen yaşanmışlığından ortaya çıkan ve cevabını bildiği bir soru hissini veriyor;

Birini intiharın eşiğinden kurtarmak ne kadar iyilikti? Ne kadar doğruydu? O kişinin beklemediği iyiliği görmesi mümkün müydü?

Ve en ilginç olanı yazarın cevaplarına pek itibar etmediği sorular ki burada kişilerin vereceği cevaplara bende fazla itibar etmiyorum doğrusu;

Fedakarlık gerçek miydi? Fedakarlık insani miydi, ruhani mi? Neyin izin verdiği kadar fedakar olabilirdik? Kimlere yaptığın iyilikler fedakarlık sayılabilirdi?

Son sorular bütünü kapsıyor gibi, dönüp dolaşıp samimiyetsiz bir dünyayı sorgulama noktasına geliyor;

Ve insan neden ve ne zaman kendine iyilik etmeye başlardı? Ne zamana kadar yapabilirdi? Acı çeken ruhları sonsuz sessizliğe ve karanlığa gömmek doğru bir iyilik yöntemi sayılır mıydı? Bu soruları cevaplasam, soruyken oldukları kadar değerli kalırlar mıydı?

Aklımda olmayan fakat sorulmasının çok elzem olduğu bu soruları yanıtlamak gerçekten çok zor, vicdani ve samimiyet tarafından bakınca. Aklımda olmayan bu yazının tabi ki müsebbibi olan @edebiyat'dır. Bu yazının ortaya çıkışına sorularıyla yol açan @yesimeren'in hoşgörüsüne sığınarak ve kendimce yorumlarla kaleme aldım.

Nedense bu yazımda aklımda uçuşan cümleleri kaleme alırken çok sürükleyici bir yazı ortaya çıkmayacağını hissediyorum, biraz gelişigüzel fazlasıyla acele oldu, sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim...

Sort:  

Bu sorular öyle sorular ki, dediğin gibi soranın cevabı cebinde ama bir teyit bekliyor. Lakin teyit yerine illaki ayrı düşülecek detaylar çıkacak ve oturup saatlerce üzerlerine konuşulacak. konuştukça da dallanıpnbudaklanacak. En son vardığı noktada ise kimse tam tatmin olmayacak ama cevapları cebine geri koyacak.

Posted using Partiko Android

Aynen hocam bir kısır döngü içinde dolaşıp durulacak bir noktada sorular ve bu yüzden cevaplarımı gizliyorum yoksa buraya yuva inşa etmek zorunda kalırız, hiç bir sonuca varamayız ayrıca...

Cevaplarımın olduğunu bu yazıda farkettim ben de, ama sorarken cevaplarım varmış, yazarken yönlendiririm, dediğiniz gibi tatmin olmamış ve tatmin etmemeye niyetlenmişim galiba :)

Cevaplarınız olmasaydı sorulara ihtiyacınız olmayacaktı zaten, sadece soruları kime sorduğumuz önemli ki hepimiz bu soruları kendimize sorabilme cesaretini gösterebilsek...

:) sizden ziyade bu soruların kendisi bu özellikleri barındırıyor. Sorulması ve üzerine konusulması gerekn sorular ama bu soruları sorarken kim olursa olsun bir cevabı taşıyarak sorar istemli ya da istemsizce. Belki bir farkındalık oluşturmak ihtiyacı ya da derinlemesine bir tahlil sonucu cevaplarımızı güncellemek niyeti vardır. İşin sonunda tam bir tatmin olmaması da çok normal çünkü hiçbir zaman cevapların güncellenmesi bitmeyecektir.

Hmm. Bu soruları tek tek tek cevaplamak lazım bir ara.

Güzel olmuş hocam. @yesimeren ilhamı vermiş ellerine. :)

Aklıma girme sen ya, bence sen @sahinadm ile uğraşmaya devam et :)

:)) ben bir şey yapmıyorum ki :))

Posted using Partiko Android

@edebiyat sen var ya sen :)
@avina ben çok beğendim, kendimin dahi farkında olmadığı bir açıdan bakıp hak verdim, elinize sağlık.

Olaylar kendiliğinden gelişiyor. :D

Farklı bakış açılarıyla dünyaya bakmaya ihtiyacımız var, bi sorular bakış açımıza katkı sağladı, tabi @edebiyat'ın hakkını vermek lazım :)

Sağ ol hocam. Teşekkürler. Değerimin ben ölmeden öne anlaşılması çok hoşuma gitti. :))

Senin değerini biliyoruz lakin seni @sahinadm yoldan çıkarıyor bazen :)

"iki çift rakamın çarpımından ortaya çıkan tek rakamlı sonuç hangisidir"

Burada iki durum söz konusu.

  • Rakamların farklı olduğu bilgisini vermediğinizden her iki rakamı da 2 alıp 2x2 den 4 olarak tek rakamlı bir sonuç bulabilirim.
  • Eğer rakamlar farklı deseydiniz 2 ve 4 alırdım ki bunların çarpımı da yine tek haneli 2x4 = 8 olacaktır.

Bu tür sorular bence en mantıklı sorular.

Yazının diğer kısmındaki soruların cevapları sürekli değişecektir: kişiye, duruma, zamana… Ama sayılar değişmez. Baya felsefik bir yazı olmuş @avina hocam, elinize sağlık.

Aslında benim matematiğim olmadığı için soruyu net soramadım sanırım, çarpılacak rakamlar önemli değil, çift yani 2, 4 gibi olması ve sonucun tek olması 1, 3, 5 gibi artık nasıl sorulur bilmiyorum ama cevabı mümkün değil yanılıyor muyum?

Siz çift sayıların çarpımından tek sayı elde edilir mi, diye mi sormak istediniz. Evet mümkün değil.

Evet işte ya matematikçi olunca ne kadar basit oluyor :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by avina from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Ben cevap vermeme hakkımı kullanıyorum:)

Posted using Partiko Android

Bu iyiydi :)
Kendine sorduğunda aynı hakları kullanabiliyorsan ne mutlu...

Aynen öyle:)

Posted using Partiko Android


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Teşekkür ederim

!tip 0.1

Posted using Partiko Android

🎁 Hi @avina! You have received 0.1 SBD tip from @thales7!

@thales7 wrote lately about: Bir Süre Oylama Yapamiycam Feel free to follow @thales7 if you like it :)

Sending tips with @tipU - how to guide :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64029.44
ETH 3157.04
USDT 1.00
SBD 4.02