HAZIRMIYIZ?

in #tr5 years ago

Old-Padlock-On-Wood-Macro-Wallpaper-Desktop.jpg
Kynk

Hemen hemen hepimizin dilinde olan bir cümle vardır "imtihan dünyası". Evet bir imtihan dünyasındayız ve her an, her durumda herkes ile imtihan edilme durumumuz mevcut. Özellikle en sevdiklerimizle.

Peki hiç düşündük mü biz bu imtihanlara hazırmıyız?
Yaradan bir ayeti kerimede şöyle buyuruyor;
"Allah kimseye kaldıramayacağı yükü yüklemez" (Bakara/286)
Aslında irade ve zihinsel olarak hiçbir imtihana hazır değiliz ve hiç bir yük bizim kaldırabileceğimiz hafiflikte değil. O zaman insanoğlu nasıl oluyorda bunca zorluk, acı, kayıp ve savaşlara rağmen hayatta kalabiliyor, ayakta durabiliyor?
İnanın bunun tek bir açıklaması var iradelerin üzerinde bir irade sahibinin bizi kaldıramayacağımız yükün ağırlığına hazırlaması.

Yazımda geçen düşüncelerimin nasıl oluştuğunu bir nebze olsun açıklamaya çalışacağım. Genelde hayatı gözlemleyip yaşananları farklı bakış açılarıyla yorumlamayı ve bunlardan kendime bir pay çıkarmayı severim. Yakın zamanda yaşadığım acı imtihanın etkileri henüz üzerimde olmasına rağmen tutunabiliyorum. Daha önceki yazılarımda bahsi geçmişti, bir baba ve oğlunun hikayesi, bu benim için bir teselli niteliğinde. Olayın ne kadar hazin bir tarafı olsada bu açısının dışında "bunlarda yaşanıyor belki aynısını sen yaşayacaktın" gibi kendime söylemler çıkarıyorum. Oğlumu kaybettiğim gün hastane yolunda taksicinin "evlat güzel şey" diyerek konuşmasını ve muhabbetin sonunda eşinden ayrı olduğunu ve kızının annesiyle kaldığını öğrenmek ayrı bir teselli. Mesele anne, baba olmak değil, asıl mesele dünyaya gözlerini açan bir çocuğa anne ve babasının her zaman yanında olduğunu hissetirmek. Bu anlattığım olaylar birer örnek ve benim bu güne kadar yaşadığım en acı olay olduğu için bunu tercih ettim. Sözün özünde belirtmek istediğim imtihan veriliyorsa bunun altyapısı hazırlanıyor önemli olan gözlemlemek. Gözlemlediğim bir çok olay var fakat ben kısaca anlatmak istedim.

Allah kimseye taşıyamayacağı yük vermesin, verirsede sabrın en güzelini nasip etsin inşallah...

e.avina

Sort:  

Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Teşekkür ederim

Oğlumu kaybettiğim gün hastane yolunda taksicinin "evlat güzel şey" diyerek

Hocam dondum, şok oldum. İnanamıyorum gerçekten çok üzüldüm ya çok zor hayal bile edemiyorum. Allah sabır versin ne diyeceğimi bilemiyorum :(

Amin Allah razı olsun hocam. Zor olduğu aşikar, bir dönem toparlamak zor oluyor olsada insana bunun sabrı veriliyor altyapısı hazırlanıyor.

İnsanoğlu tüm canlılar arasında en yüksek adaptasyona sahip, en katlanamam dediği koşullara, en kaldıramam dediği acılara bile zamanla adapte olabiliyor. Zaten aksi olsaydı, insan türü şimdiye kadar çoktan yok olmuştu.

Biz ne günler gördük diyerek abi havasında yaşıyor sonrasında, ama biz ne mutlu günler yaşadık diyen yok. Adaptasyonu tek bir yönde uygulayan bir yapımız var sanki :)

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Teşekkür ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66761.99
ETH 3256.83
USDT 1.00
SBD 4.27