İKİNCİ EL HAYATLAR...

in #tr6 years ago (edited)

pluie.jpg
Kaynak

Her zaman söylediğim bir sözü yinelemek istiyorum altyapısını kendi hazırlamadığımız bir dünyaya adım atıyoruz.Biraz açalım istiyorum bu sözü.Dünyaya gelmek bizim irademiz dışında oluşan bir durum nihayetinde.Kendimiz dünyaya gelmeyi tercih eden varlıklar olsaydık ve tek başımıza dünyaya adım attığımızı düşünürsek ilk adımdan elimiz ayağımız tutana kadar ne zorluklar içinde kalırız hiç düşündük mü?
Sanırım hayır.
Bunu düşünmek için buraya bırakıyorum.

Biraz büyüyelim o zaman, emekliyor, ayağa kalkıp düşüyoruz, kısacası düşe kalka büyüyoruz.Keşke hep öyle olsa diye geçiriyorum içimden arada bir.Düşer kalkarız, ama biz olarak düştüysek biz olarak kalkarız.

Biraz daha büyüyelim, oyun zamanlarımızı geçelim, burada konumuz aslında kendimiz olduğumuz o dönemler olmadığı için kendimiz olmayan dönemlere değinmek istiyorum.Okul çağları, ilk soruların zamanı.
Büyüyünce ne olacaksın sen bakayım.
Adam olacağım diyeni pek duymayız çünkü bizi birşeylere yönlerdirme çalışması vardır bu zamanlarda.
Oğlumuz büyüyünce doktor olacak amcası, kızımız öğretmen olmayı istiyor.
İlk elden hayatımızı alıyorlar elimizden, günümüzde o zaman çocuklarının hepsi istenilen yere gelmiş olsaydı, kimse etrafında vasıfsız birini görebilir miydi acaba?
Ya asker, polis ya da öğretmen, doktor herkes.Sonuçta hiç kimse bizim istediğimiz olmuyor ama kendi istediği olmaktanda uzaklaşıyor maalesef.Kimbilir belki de bilim insanı olacak bir insan, yönlendirme neticesinde, istenilen mevkiye ulaşamadığı için sanayi de oto tamircisi yanında çırak olarak hayata devam ediyor.Burada meslek ya da kişileri küçümsemek adına kimse bir şey düşünmesin lütfen her meslek kutsaldır, sorumluluğun bilincinde ki her insan bilgedir.Kısacası kendimize, çocuklarımıza rol model olarak hayatlar sunmayalım.Kendisi dışında yaşanılan her hayat ikinci el hayattır.Kimse kimseyi rol model olarak almasın, rol model olsun.Buraya örnek olarak (isim vermeyeceğim maalesef) dünyaca ünlü zenci bir pop yıldızının beyaz olmak için yaşadığı hayatı bırakıyorum, biraz üzerinde durun lütfen.

Biz nasıl ki dünyaya gelirken bunun altyapısını hazırlayan var, bize de düşen yarınların altyapısını hazırlamak olacaktır, yönlerdirme olmadan, kişilerin kendisi olabileceği bir altyapı.Eğitimiyle, felsefesiyle, edebiyatıyla daha güzel yarınlar için birinci el hayatlara en güzel dünyayı bırakmak duası ile yazımı bitirmek istiyorum.

Altını çizerek belirtmek istediğim bir nokta var, şahsım bir özellik sahibi olarak bu yazıları kaleme almıyorum, sadece gözlemlerimi aktarıyorum.Bu konuların uzmanlarının ve okuyucuların samimiyetine sığınarak bir çok eksiğimiz ve hatalarımız için affınıza sığınıyorum.Okumaya zaman ayırdığınız için ayrıca teşekkürler...

Sort:  

You got a 1.78% upvote from @oceanwhale With 35+ Bonus Upvotes courtesy of @avina! Delegate us Steem Power & get 100%daily rewards Payout! 20 SP, 50, 75, 100, 150, 200, 300, 500,1000 or Fill in any amount of SP Earn 1.25 SBD Per 1000 SP | Discord server

Go here https://steemit.com/@a-a-a to get your post resteemed to over 72,000 followers.

Çocuklarımıza seçme hakkı vermeliyiz, hayat onların hayatı, bizim hayatımızı yaşamayacaklar. Çok şükür iki çocuğum var ikisi de kendi istediği yerdeler.
Emeğinize sağlık yine güzel bir paylaşım olmuş

Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler ve desteğiniz için, mutlu oldum ve tavsiyelerinizi dikkate alacağım...

Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda son iki yazımı editledim görsel olarak daha bir hoşuma gitti, burada düzenli yazmaya başladığım zamanlarda yine desteğiniz vardı şimdi de desteğiniz için çok teşekkür ederim ayrıca iki çocuğunuza hayatın her alanında başarılar diliyorum ve her mutlulukta yanınızda olmalarının duasını ediyorum...

Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için . Steemit ile ilgili olarak bir sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım 😄 sorabilirsiniz

Verdiğiniz bağlantıyı artık yeni bir sekme olarak hep açık tutacağım bunun dışında takıldığım bir şeyler olursa rahatsızlık verebilirim 😊

Estağfurullah 😃

Keyifle okuduğum bir yazınız.👍

Teşekkür ederim efendim mutlu oldum...

Congratulations @avina! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Ülkemizin durumu bu maalesef bir cogumuz puaninin yettigi universitede okuyup.bitirince de alakasiz islerde calismak zorunda kaliyoruz.cocuklarimizin daha iyi bir egitim alabilmesi icin de simdi koşturup duruyoruz..

İnşallah birileri sadece görüntü vermek güzel görünmek adına değilde yarınlara gerçekten inanarak yatırım yaparlar ve güzel günler karşılar bizi...


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Teşekkür ederim...

Tebrik ederim yazınız c2 ye seçildi 😃

Teşekkürler desteklerinizi asla unutmayacağım...

@avina yazılarınızı severek takip ediyorum 😃
Nacizane bir kaç tavsiyem olacak.
Yazılarınızın içeriği çok güzel ve özgün bunun yanısıra biraz görsel şmleni arttırmanızı tavsiye ederim mesela quraturk olsun c2 projeleri olsun görsele puan veriyorlar. Bu yüzden en azından iki yana yasla kodu, bold italik vs kodları yazıkarınızda kullannanız alacağınız puanı arttıracaktır. Derecelere girmenizi çok isterim.
@sauronbey in bu yazısında size yardımcı olabilecek markdown kodlarını bulabilirsiniz.
Ayrıca yazılarınızda kazancınızı arttırmak için @jumbot a üye olup hem 4 kat fazla kazanç hem de 20 upvote kazanabilirsiniz.

İki yana yasla kodu

<div class='text-justify'>
Yazının en üst kısmına üstteki kodu,
En alt kısmına da alttaki kodu yapıştırınca yazı iki yana yaslı olur 😃

</div>

This post has received a 2.41 % upvote from @drotto thanks to: @avina.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60463.70
ETH 2889.42
USDT 1.00
SBD 3.59