MEDYA SORUMSUZLUĞU...

in #tr6 years ago

tv-46909_640-299x399.png
Kaynak

Günümüzde bize sunulandan fazlasına ihtiyacımızın var. Eğitim, kültür ve sanat vb. alanlarda ihtiyacımızı karşılayacak hiç bir unsurun bulunmaması çok üzücü ne yazıkki. İnsan olarak bu konuda en fazla beklentiyi ister istemez medya üzerinden bekliyorum. Hayatımızın bir çok alanına girmiş bulunan medya gerek görsel gerekse işitsel olsun beklentilerimi hiç bir şekilde karşılamıyor.

Bir toplum sadece var olduğu döneme hitap eden yatırımlar yaparsa ayakta kalması mümkün değildir. Toplum içinde sorumluluk sahibi yapıların geçmişten aldığı kültürü, günümüz dünyası kültürüyle harmanlayıp gelecek nesillere aktarması gerekir. Burada en büyük sorumluluk milyonlara ulaşabilen yapılara aittir. Medya bu yolun en önemli yapı taşıdır bana göre. Ne yazık ki bu konuda medya üzerine düşeni yapmayarak büyük bir yıkımın parçasıdır. İstisnai durumlar tabi ki de mevcuttur. Kitap, dergi ve bazı gazetelerin haftada bir de olsa yayınladıkları kültür ekleri dışında elini taşın altına koyan bir yapı maalesef yok. Yazarlarında pek yeni bir akım mücadelesi verdiğini görmekte zor bu arada. İdeolojik taraftarlığın gölgesinde kalan medya kuruluşlarına zerre kadar güvenim yok.

Gün be gün insanı değerleri yitirdiğimiz bir gelecek yolumuzun üzerinde bekliyor ve bizler bunun için bir şeyler yapamıyoruz. Tek umudumuz belki birileri çıkar daha iyi yarınlar için güzel yatırımlar yapar. Tabi bizlerde üstümüze düşeni yapmakla mükellefiz. Her bireyin bu yolda en güzel şekliyle var olacağı umudunu yitirmek istemiyorum. O güzel insanlar o güzel atlara binip gitmesinler lütfen...

e.avina

Sort:  

This post has received a 1.56 % upvote from @drotto thanks to: @avina.

İşine geleni yapan ve gösteren bir medyanın olduğu toplum her zaman geri kalır. İnsanları koyunlaştırdılar.

Posted using Partiko Android

Sorgulamayan toplum tasma için boynunu uzatmayı göze almış demektir...
Bak hocam sayende bir yazı konusu daha çıktı :)

Sende de fena bir ilham gücü var hocam. :)

Posted using Partiko Android

Teşekkür ederim hocam :)
Alttaki linkin kullanım amacı ve avantajları nelerdir detaylı bakamadım kusura bakma...

Esteemden daha hızlı bir mobil uygulama. Steemite bağlanıp kullanabiliyoruz. Başka detaylar da vsr ama ben anlam veremedim. :) uygulamadan yazınca alta o linki yazıyor otomatik olarak. Sanırım bunu @thales7'e sormak gerek. Onun yorumlarında görüp kullanmaya başladım çünkü.

Posted using Partiko Android

Ben de sen linki atıyorsun sandım :) indirecektim uygulamayı neredeyse ben busy kullanmaya devam edeyim en azından küçük bir miktar oylama yapıyor :)

Bu da uygulamayı kullanarak yaptığın upvote yorum ve yazdığın postlar için POİNT veriyor. Ama şu an ne işe yaradığını bilmiyorum. @thalse7 görürse yazar ne olduğunu. :)

Posted using Partiko Android

How Cool!

You got a 21.74% upvote from @coolbot courtesy of @avina!

Help us grow, delegate today!

Hocam maalesef katılamıyorum.

Öncelikle medyadan eğitim, kültür vs.. bekleme konusu; Medya dediğimiz ticari yapılardır ve para kazanmaya yönelik iş yapmak zorundadır. Bu sebeple toplumun ilgisini çekecek yayınlar yaparak ayakta dururlar. Medyanın tek sorumluluğu, halkı bilgilendirirken manipülasyon yapmamasıdır ve adil söz hakkı tanımasıdır. Medyadan bunun dışında bir beklentiye girmeyi doğru bulmuyorum. Ki mevcut medyada bir dolu tematik yayın yapan kuruluşlarda var ama bunlar halk tarafından ne kadar tercih ediliyor muamma. Yani elimizin altında eğitim kültür sanat ihtiyacını evde kısmen karşılayabilecek olanaklar mevcut ama tercih etmiyoruz.


Ayrıca onlarca edebiyat-kültür- sanat dergisi var çok zor olanklarla ayakta durmaya çalışan ama maalesef satış rakamlarına bakınca yeterli talep görmedikleri aşikar. Bu sebeple bu dergilerden biraz büyüyüp ayakta kalabilenler yayın politikalarını biraz daha popüler ve halkın isteğine cevap verecek şekilde dönüştüler. 2- 3 dergi var bu şekilde satan ama bunlar da ticari olarak kendilerini koruyabilmek için maalesef bozuldular. Onların dışında ise hala bir çok dergi ayakta durmaya çalışıyor ama talep yok. Bir kısmı kişisel çabalarla ayakta duruyor, gençlerin heyecanıyla ayakta duruyor ve dayanamadıkları noktada kapanıyorlar.


Ayrıca kültür sanat konusunda ilgili bir toplum da değiliz, mevcut tiyatro, sergi, opera bale vs... ler ihtiyacı karşılıyorlar. Keşke daha fazla talep olsaydı da daha fazla açılabilseydiler.

Bu bir toplumsal kültüğr meselesi, Rusya da bu kültür geçmişte çok iyi oturmuş mesela, insanlar az para kazansalar dahi bunblara ilgi gösterecek kadar hep bir bütçe ayırıyorlar. Bizde ise kitap okumak bile vakit kaybı olarak görülüyor. Herkesin elinde akıllı telefonlar var ama kime bu telefonları kaliteli okuma için kullanmıyorlar. Ya oyun ya sosyal medya hesaplarıyla herkes haşır neşir.

Yani özetle diyeceğim şudur ki; ne isek oyuz, hakettiğimizi buluruz.

Saygılar.

Evet hocam talep olmayınca kurumlar bize bunları sunmayacak bunu bende çok düşündüm, yinede birilerinin yürekli davranmasını bekliyorum yoksa yarınımız diye birşey olmayacak, buna üzülüyorum.

Hocam işte yürekli davrananlar var ama bir yere kadar dayanıyorlar, mesela piyasada en bilindik popüler dergiler: Ot, Kafa, KafkaOkur Dergi, Bavul, Tuhaf, Vapur. Bunların dışında kültür sanat edebiyat dergileri neler var;

  • Masa Dergi
  • İzdiham Dergi
  • Notos Öykü Dergisi
  • Koza Edebiyat
  • Hece Dergi
  • Başka Peron (hala ayakta mı emin değilim)
  • Pulbiber Dergi
  • ArkaKapak Dergi
  • Düşünbil Felsefe dergisi
  • Ayarsız Dergi
  • Libido dergisi (Felsefe, Psikanaliz)
    Bunlar benim bildiklerim ve şu an aklıma gelenler,

TV deseniz, bir çok bilim, yaşam, ve doğa belgeseli yapan kanal var trt dahil.


Markete girince, şokella da satılıyor , peynir de. Ama halk gidip devamlı şokella alırsa ve buna bağlı obez olursa ve market satılmıyor diye peyniri az bulundurursa bunun sorumluluğunu markete yükleyebilir miyiz?

Malesef kültürel ve bilinç olarak çok gerideyiz. Bunu nasıl düzeltirizi bilmiyorum ama ilk önce devletin bu konuda teşvik ve eğitim organizasonu yapabilmesi lazım.

Mesela elimizde Dünya çapında piyanist ve besteci olan bir Fazıl Say örneği var, ama biz konserlerini iptal ettiriyoruz. Halka bu adamı kötülüyoruz, ve ülkeye hiçbir katkısı olmamış insanlara yem ediyoruz. Burdan ilerleyebilme şansımız var mı?

Zaten en büyük sorumluluk devletin hocam başı boş bıraktığı herkes bulunduğu konumun içine ediyor maalesef...

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by avina from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Destekleriniz için sonsuz teşekkürler

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64341.19
ETH 3145.13
USDT 1.00
SBD 4.00