Buruk Bir Karne Günü

in #tr6 years ago (edited)
Her öğrencinin ve öğretmenin sabırsızlıkla beklediği o gün geldi. Dün itibariyle karnelerimizi hazırladık ve öğrencilerimize dağıttık. Her ne kadar sevinmem gereken bir gün olsa da dün mutlu değildim. Aslında mutluydum ama buruk bir mutluluktu bu nedenini bilmediğim.

Dört yıldır aynı yerde görev yapıyorum, ilk görev yerim olması ve kurduğum duygusal bağlar sebebiyle buraya gerçekten bağlandığımı farkettim dün. Geldiğim günden beri Kuzey Ege ve Güney Marmara başta olmak üzere buralardan gitmenin hayalini kurardım. Dün itibariyle tayinimle ilgili işleri hallettim ve tercihlerimi yaptım. Peki onca zamandır hayalini kurmama rağmen bu beni neden mutlu etmedi ? Dün bunun sebebini hiç anlayamamıştım. Ta ki başımı yastığa koyana kadar.

Her zaman başını yastığa koyar koymaz uyuyanlara hayran olmuşumdur. Ben biraz etrafımda dönmeden, içimden o günün değerlendirmesini yapmadan, saçma sapan şeyler düşünmeden uyuyamayanlardanım. Bu da yaklaşım 30 dakika ile 1 saatimi alıyor. Dün bu süreçte neden mutlu olmadığımı düşündüm. Karneleri vermiş çoğu kişinin hayalini kurduğu iki aylık uzun bir tatile çıkıyordum; yüksek lisansta derslerimi bitirmiş hiçbir engelim kalmamıştı; yeterli sayılabilecek bir puan ve yılı tamamlamış istediğim yere tayinimi isteyebilecek seviyeye gelmiştim. Baktığımda mutlu olmak için her şey tamam gibi duruyordu ama değildim.


Dört yıl önceye gittim. 26 Eylül 2014'te gelmiştim bu köye. Fotoğrafta gördüğünüz çocuklar o zaman 5. sınıfa yeni geçmişlerdi. Ben de onlar da bu okula yabancıydık. Alıştık zamanla hem okula hem birbirimize. Ailemizden fazla zamanı birlikte geçirir olduk. 3 yıl sınıf öğretmenliklerini yaptım, en gizli dertlerini bana açar oldular. Yeri geldi bağırdım çağırdım yeri geldi gülmekten gözümüzden yaşlar geldi.

Vakit tamam hocam deyip dün mezun oldular. Bu yüzden buruktu belki içim.


İlk defa yalnız yaşamanın güzelliğini de zorluğunu da bu köyde tattım. Yeri geldi hastalıktan ölürken komşunun getirdiği 1 kap çorbayla kendime geldim yeri geldi yine aynı komşum tarafından rahatsız edildim. Evimi düzenlemeyi, misafir ağırlamayı öğrendim. İşler öğrenci olduğum zamanki gibi değilmiş bunu gördüm. Herşeyin öğrenci hayatındaki gibi toz pembe olmadığını öğrenerek zamanla bununla da mutlu olabileceğime ikna ettim kendimi. Kedi besledim, köpek besledim, tavuk besledim. Tek başınalığın verdiği tüm özgürlüklerden faydalandım.

Özgürlüğüm de bu evle birlikte elimden gidecekmiş gibi hissediyorum.. Bu yüzden buruktu belki içim.

Çok güzel bağlar kurdum köyde. Ayağımda terliğimle, beni az çok tanıyan insanlarla birlikte yaşamaya alıştım. Küçük bir yer olduğundan olsa gerek. Kimse beni tam tanımasa da alışkanlıklarımı az çok biliyor ve bu insanın hoşuna gidiyor. Kahvehaneye gittiğimde içtiğim çayın demini, kahvenin şekerini bilirler. Okulda yediğim yemeği, fırından alacağım ekmek sayısını, sahilde oturduğum bankı... Bilir herkes. Ben de onlarınkini bilirim, küçük yerde yaşamanın özelliğidir sanırım bu. - özellikle İzmit'te 6 yıldır yan kapı komşumuzun adını bile bilmediğim gerçeğini düşünecek olursak.- Bu samimiyeti bazen gereksiz bulsam da alıştım sanırım.

Şehirde bu samimiyeti bulamamaktan korkuyorum. Bu yüzden buruktu belki içim.

Başıma yastığa koyduğumda uzun bir süre sokak lambasının aydınlattığı tavana bakarak bunları düşündüm. Şimdi ne olur ne olmaz bilmiyorum. Buradan gitmek isterken tercihleri yaptığımda böyle hissedeceğim hiç aklıma gelmemişti. Yine de yeni yerler, insanlar keşfetmeyi ve farklı bir yerde görev yapmayı istiyorum. Pazartesi günü atamalar açıklanacak umarım hakkımda hayırlısı olur. Biraz içimi dökmek istedim, okuduğunuz için teşekkürler.

Sort:  

hocam sizin gibi öğretmenlere ihtiyacımız var.. iyiki varsınız..
inşallah hakkında hayırlı bir atama olur :)

İnşallah hocam ben de öyle umuyorum. Çok teşekkür ederim kıymetli yorumun ve desteğin için. :)

Öğretmenlik böyle birsey iste her gittiğiniz yerden heybenize güzel anilar atıp biriktireceksiniz.Aslinda hic alışamam dediğimiz yerlere bile nasılda alışıyor insan değil mi ?

İnanın tercihlerimi onayla butonuna tıklayana kadar ben de bunun farkında değildim. Alışmışım benimsemişim buraları 4 yıldır demek ki.

This post has received a 0.26 % upvote from @drotto thanks to: @batuhoca.

Okurken duygulandığım, sizinle aynı duyguları yaşadığımı hissettğim bir yazı yazmışsınız.
İnşallah hakkınızda hayırlı bir yer nasip olur ve inşallah yine buradaki gibi sizi çok sevecek olan ve sizin de çok seveceğiniz insanlar çıkar karşınıza. Buradaki samimiyeti gittiğiniz yerlerde bulmanız dileğiyle...

Ben de böyle şeyleri kimseye anlatmam aslında. Fazla dolunca taştım demek ki. :)

İnşallah Semra hanım, o konuda da endişelerim var devlet dairesi resmiyeti sevmeyen bir insanım. Hayırlısı olsun her konuda, illa gideyim ilk tercihim olsun demiyorum hayırlısı kalmaksa kalmak olsun.

Duygulandirdiniz hocam zaten sulu gözlüyümdür. Alismak zor alisinca ayrilmak zor . Hakkiniz da hayırlısı olsun. Gönlünüze gore bir yer olur insallh pazartesi yi biz de bekliyoruz o halde, bakalim neresi olacak.

Bu kadar alıştığımı tahmin bile etmiyordum umarım pazartesi günü en hayırlısı olur. Kalmak ya da gitmek ikisi de zor geliyor bana. Ne kadar duygusallaşsam da bir sene daha kal deseler onu da reddederim. Çok aradayım..

teşekkür ederim Zeynep hanım :)

çok samimi ve duygusal bir yazı olmuş..
önemli olan ayrıldığımız yerlerde ve gönüllerde bir iz bırakabilmek galiba..

Çok teşekkür ederim sizin gibi güzel bir kalemin beğenmesine çok sevindim.

Umarım güzel izler bırakabilmişimdir. :)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Batuhoca from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir. Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.
Quraturk hakkındaki tüm sorularınızı discord üzerinden sorabilirsiniz


Bu yorumu ya da günlük Quraturk postlarını oylayarak projeye destek olabilirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64029.44
ETH 3157.04
USDT 1.00
SBD 4.02