Tanıtımı kendinden tatlı film önerisi - Meyhaneci Can Düşmanı

in #tr5 years ago

Bu yazıda senaryosunu Bülent Oran'ın yazıp, Türker İnanoğlu'nun yönettiği, Yeşilçam'dan 1964 yapımı Meyhaneci/Can düşmanı isimli filmi önerip kaçmaya karar verdim. Ayrıca şahsen benim damağımda lokum tadı bırakan bu filmin harika bir de tanıtımı (o günlerde fragman kelimesinin dilimizde böylesine yer etmediğini düşündüğümden bu öneriye tanıtım kelimesi daha çok yakıştı diye düşünüyorum) vardır. Günümüzdeki gibi kes-yapıştır yöntemiyle yapılmış fragmanlardan ziyade kendine has bir söyleşi-piyes edası taşıyan ve dublajı bile insanı rahatsız etmeyen samimi film tanıtımına şuradan ulaşabilirsiniz;

Lokum tadındaki filmin fragmanı

movie-918655_640.jpg
Resim Free-Photos tarafından Pixabay'a yüklendi

Varsa önerilerinizi, özellikle de oynatıcıların şu yukarıdaki gibi göründüğü eski zamanlardan kalma, kıyıda köşede gözden kaçtığını düşündüğünüz değerli film tavsiyelerinizi almak isterim.

Kısa bir not: Bildiğimiz gibi yabancı kökenli fragman kelimesinin dedesi olan "fragment" bölüm, parça, kısım anlamına geliyor. Bu nedenledir ki, film içerisinden parçaların birleştirilmesi ile oluşturulan kısa tanıtım filmine fragman diyoruz. Az önce izlediğimiz gibi küçük samimi tanıtımların mı maliyeti daha yüksektir, yoksa kurgucuya, ses, özel efektler vs. ekibine fragman hazırlatmak mı daha zordur bilemiyorum. Ama bu minik oyuncuklar özellikle aksiyon/fantastik/bilim kurgu filmi üretemeyen ülkemiz sinemasında pek çok filmde halen kullanılabilir, pek de tatlı olur diye düşünüyorum. Keşke daha çok olsa da görsek sevsek.
"Kısa" bir not olamadı, evet.
Sevgiyle kalın.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69746.86
ETH 3747.17
USDT 1.00
SBD 3.80