Kedi? Köpek? Kurbağa?

in #tr6 years ago (edited)

Kediler-ve-Köpekler-Arasındaki-Farklar.jpg

Kedi insanı mısın? Köpek insanı mı? Bu soruyu hepimiz duymuşuzdur. Ya flört ederken ya arkadaşlarımızla sohbet ederken ya da internette gezinirken. Bu tip insanlar 2 ye ayrılır bunu hepimiz biliyoruz ve kendimizin hangi insan tipinde olduğumuzu da biliyoruz.

Peki hiç evcil hayvan beslediniz mi ya da bırakın beslemeyi hiç evcil hayvan besleyen bir tanıdığınız oldu mu bu iki soruya da hayır deme ihtimaliniz oldukça düşük. Peki hiç bir sokak hayvanını bırakın beslemeyi, su vermeyi sevdiniz mi? Bu soruları soruyorum çünkü yazıya başlamadan önce hayvanlara olan sevginiz ölçüp biçip tartmanızı ve hiç böyle bir düşünceye kapılmadıysanız da onları düşünmenizi sağlamaya çalışıyorum.

Evcil hayvan besleyen ve bu soruları kendine çoktan sormuş ve bu canlılara değer veren insanlara soruyorum şimdi ne haber? :)

Şaka bir yana o insanlardan aslında ikiye, üçe, dörde… ayrılır. Diyeceksiniz ki insanları ayıra ayıra bir hal oldun. Burada benim ayırdığım insanlar evcil hayvan bakan insanlar içinde evcil hayvanını bir nesne edasıyla bakan insanlar ve evcil hayvanına bir dostundan farksız davranan onlarla aile olabilmiş insanlar.
Bu insanlar hayvanlara değerine göre değer verir. Mekandan mekana o zavallıları sürükler. Neyse zaten konumuz bu değildi ne ara buraya geldim bende bilmiyorum herhalde yazmaya başlayınca sinirimi atmaya başladım.

Hiç dostunuzu birkaç günlüğüne bırakmak zorunda kaldınız mı? Ve eğer bunu başarabildiyseniz nasıl yaptınız kime emanet edebildiniz. Şu ana kadar hangi evcil hayvan sahibiyle konuştuysam bana yakındıkları konu buydu ve bu yakınmaları duyduğum zamanlarda yapmam gereken bir proje vardı ve bu iki olayı birleştirerek arkadaşlarımla birlikte Hayvan Takip ve Bakıcılık sistemi adı altında http://www.petsy.xyz isimli siteyi yazdık. Peki bu siteye ne oldu hocalar tarafından beğenilmediği için hevesimiz kırıldı ve bir köşeye kaldırıldı.

Bu projenin bana kattığı en büyük iki dost Han ve Mithra isimli Alman ve Sibirya kurtlarıydı. Bu projeyi rafa kaldırmanın pişmanlığını hala yaşıyorum.

Birkaç gün önce internette gezinirken http://www.petsurfer.com adı altında bir site gördüm ve bizimkiyle benzer bir fikir olduğunu fark ettim ve şu an belki de güvenebilecekleri bir bakıcı bulmalarını sağlayabilecek bir internet sayfasını tüm hayvan sever dostarımla paylaşmak istedim.

petsy-logo.png

Zaten bu projelerin benzerleri yurt dışında yürürlükte ve bakıcılık yapan insanlar (genelde öğrenciler) hem sevgi dolu bir iş yaparken hem de güzel paralar kazanıyor siz de bu tarz sayfalar hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz yorumda sorularınızı bekliyorum ayrıca benim arkadaşlarımla yaptığım site hala aktif durumda linkleri verdim yukarıda .

Takip sistemine gelirsek biz arduino yardımıyla tasmaya takılabilecek ufak bir gps prototipi yaptık. Kişi gps' e sms atarak anlık olarak evcil hayvanının konumunu maps üzerinden alabiliyor onun resmini de hemen aşağıya bırakıyorum.
045981b9-12d5-4f87-92e3-258a4caf285c.jpg ca7ac1e5-3957-4390-96e1-066d9529a5b1.jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64605.91
ETH 3159.61
USDT 1.00
SBD 4.11