French Press'te Kahve Hazırlama

in #tr6 years ago (edited)

152806218667195899997852054794.jpg
Yazıyı hazırlarken tükettim bu arkadaşı :)

Herkese merhaba!
Ben tam bir kahve hastasıyım. Günde en az 5 kupa kahve tüketiyorum. Şimdi kahve hazırlarken sizlere de french presste nasıl kahve hazırladığımı anlatmak istiyorum.

Malzemeler

  1. French press
  2. Kaynamış su
  3. Kupa ve çorba kaşığı.
  4. French press için çekilmiş kahve çekirdeği.

Suyumuz fokur fokur kaynadıktan sonra altını kapatıyoruz ve 1 dakika kadar bekliyoruz. Direk kaynamış suyu kahveye döktüğümüz zaman kahve yanıyor, acı bir tat oluşuyor ve aromasını yitirebiliyor.

Suyumuz hazır olduktan sonra ise işin en merak edilen tarafı ne kadar kahve koyacağım kısmı geliyor. İşin bilimi kupa başına(300 ml) ortalama 10 gram, minimum 7 gram, maksimum 15 gram diyor ama bu durum kahvenin türüne, kavrulmasına göre değişiyor.

Peki ben nasıl yapıyorum? Kupa başına tepeleme 1 çorba kaşığı çekilmiş kahve koyuyorum. Eğer yoğunluğu az bir kahve ise ya da krize girdiysem tepeleme 2 kaşık koyuyorum :)

Tepeleme 1 çorba kaşığı kahveyi french press içine döktükten sonra çeyreğine kadar suyu doldurup kaşıkla 15 20 sn karıştırıyorum. Karıştırma sırasında altın rengi bir köpük oluşuyor ve suyu tamamlıyorum. French pressin süzgeci yüzeyde suya temas eder vaziyette 45 sn bekliyorum ardından yavaşça yarıya kadar bastırıyorum bu şekilde de 4 dakika bekleyip komple yavaşta süzgeci indiriyorum. Ardından kahve hazır fincana boşaltılıp içilir hale geliyor.

Bu sırada dikkat edilmesi gereken süzgeci aşağı yukarı oynamamak. Bir kere indirdiyseniz tekrar kaldırmayın. Ya da çok sert bastırmayın kazaya sebebiyet verebilir. Yavaş yavaş bastırdığınızda su tüm kahveye temas ediyor ve aromayı hissedebiliyorsunuz.

Ben sütün ve kremanın kahveye küfür olduğuna inanırım. Ama eğer sade kahve içemiyorsanız 3 birim kahve, 1 birim süt ile içimi yumuşatabilirsiniz. Yanında 2 dilim bitter çikolata da bazen iyi gelebilir. :) afiyet olsun.

Sort:  

Hocam yazınızı çok beğendim, başarılarınızın devamını dilerim 'markdown' kodlarını kullanmayı öğrenirseniz daha iyi olur :)

@sorucevap profilinin hazırlamış olduğu postun altındaki yorumlar sana faydalı olacaktır.

https://steemit.com/tr/@sorucevap/icerik-sekillendirme-islemleri-nasil-yapilir

Ayrıca kullandığınız resimler size ait değilse kaynak belirtilmesi zorunludur :)

Nazik yorum için teşekkür ederim. Aslında css/html bilgilerim var ancak telefondan paylaştım bu 2 içeriğimi test amaçlı. O yüzden kodlara boğulmak zor geldi :) fotoğraf bir ticaret sitesinden alıntı. Kaldırıp kendim çekeyim bari :) önerilerinizi hemen inceleyeceğim. Henüz sistemden hiçbir şey anlamış değilim zaten :) twitter hesabı açmış amca gibi hissediyorum şu an.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61035.98
ETH 2886.89
USDT 1.00
SBD 3.67