Bir Silgi Bir Kalem

in #tr6 years ago (edited)

 



Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda size tesadüfen karşılaştığım bir siteden bahsetmek istiyorum. Sitemizin ismi ''birsilgibirkalem.org'' . İlk olarak bu sitenin amaçları ve hedeflerinden bahsedeceğim daha sonra benim bu sitede yaşadığım deneyimlerden bahsedeceğim. Site ihtiyaç sahibi ilk ve orta öğretim kurumlarını bu kurumlara yardım etmek isteyen bağışçılarla buluşturuyor. İhtiyacı olan okullar ihtiyaçlarını listeliyorlar. Köy okulları şartlarını az çok biliriz. O çocukların ne kadar çok ihtiyaçları var ise bu siteye ihtiyaçlar giriliyor. Örneğin; A okulu 30 tane kalem ihtiyacımız var diye siteye ekliyor. Daha sonra bu siteye üye olan gönüllü bağışçılar bu ihtiyaçları karşılıyorlar. Çevresindeki bir kırtasiyeden 30 tane kalem alıp okulun adresine kargoluyorlar ve o ihtiyacı giderilmiş olarak işaretliyorlar. Aklınıza gelebilecek her türlü ihtiyaçları oluyor okulların. Kitap, kalem, top ve bolca dosya kağıdı. Sitede tabi ki çok büyük bağışçılar yer almakta. İhtiyaç sahibi ile doğrudan iletişim kurmak gerçekten çok güzel . Gönderim yapacağınız okulun adresi, yetkilisi, numarası hatta okula kargoların kaç günde bir geldiği bile mevcut. Bazı okulların şartları çok kötü olduğu için mesela haftada bir kere kargo günü oluyor. O yüzden o kargo gününü hesaplayıp gönderiyi çıkarmak daha mantıklı oluyor. Benim sevdiğim yönlerinden biri de direk para göndermek yerine isteklerini kendimizin seçip yollaması . Çok büyük bir site ve şu zamana kadar bir çok ihtiyaca cevap verilmiş. Siteye üye olduktan sonra hemen Türkiye'nin her yerinden okulların istekleri çıkıyor. İçlerinden bütçenize göre seçip ihtiyaçlarını karşılayabiliyorsunuz. Güzel olan bir diğer yanı ise belirli bir sınırlama olmadığı için herkese hitap edebiliyor. 5 tane sulu boya da alıp yollayabilirsiniz. Mesela o okul 30 tane boya istemiştir ama siz bunun 5 ini alıp yolluyorsunuz. Seçimleri yapabiliyorsunuz . Birden bütün ihtiyaçları belki karşılamak zor olabilir. Siz kargoyu yolladıktan sonra okula ulaşınca onlarda isteklerin karşılanmış olan kısımlarını kapatıyorlar. Gönderdiğiniz eşyalarla öğrenciler fotoğraf çekinip size teşekkür mektubu yazıyorlar. Bunu her okul yapmıyor. Bazıları sadece fotoğraf çekiniyor bazıları teşekkür mektubu yazıyor. Böyle bir şey yapmaları kesinlikle çok duygusal bir şey. Tabi biz o gönderdiğimiz şeyleri herhangi bir geri dönüt beklemeden yapıyoruz . Bizim o heyecanla seçtiğimiz hediyeler onlar içinde aynı heyecanı uyandırıyor . Gerçekten bu çok iyi. Ben sınıf öğretmenliği de okuduğum için . Köy okullarını görmüş biri olarak onların ihtiyaçlarının ne kadar çok olduğunu biliyorum. Gerçekten çok zor şartlarda eğitim görüyorlar. Bu siteye rastgele rastladım ve böyle güzel duygular deneyimledim. Şuan sitede bir sorum var galiba çünkü hata veriyordu ama en yakın zamanda açılır diye düşünüyorum Çünkü böyle işlevsel bir projeye hepimizin ihtiyacı var gerçekten. Bu siteden size bahsetmek istedim. Umarım yazımı beğenmişsinizdir. :)


Resim Kaynağı 1
http://www.sosyalsorumluluk.org/bir-silgi-bir-kalem/
Resim Kaynağı 2
http://www.burayayaz.com/bir-silgi-bir-kalem-birsilgibirkalem-org.html
Resim Kaynağı 3
http://www.insaatofis.com/bir-silgi-bir-kalem-de-siz-gonderin.html

Sort:  

Siteyi ziyaret etmek lazım.
Farkındalık yaratmak için güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık 😃
Telif hakkı sorunu yaşmamak içşn resim kaynağı belirtmenizi tavsiye ederim 😃

Onu unutmuşum ekleyeyim

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60725.43
ETH 2900.91
USDT 1.00
SBD 3.59