Hayatımızı Kolaylaştıran Bilimsel Gelişmeler

in #tr6 years ago (edited)

images (3)-01.jpeg

Herkese mehabalar,
Bu paylaşımımı @turkce-bilim 'in hazırladığı bir proje kapsamında yazıyorum. Sizlerin de mutlaka inceleyip katılmasını tavsiye ediyorum.
@gokhan83kurt hocanın daha önce yine #turkcebilim etiketini geliştirmek üzere hazırladığı projeye katılırken yazımın gelir kazanmasını kapatarak paylaşım yapmiş idim.
Fakat discord grubundaki bazı arkadaşlarımız iyi niyetlerinden dolayı paylaşımın gelir kazanmasını açmam için ihtarda bulundu ve bu postumun gelir kazanmasını kapatmama kararı aldım. Tüm #turkcebilim sevdalılarına teşekkürü borç bilirim.


Şimdiki projenin konusu "Hayatımızı en çok değiştiren bilimsel gelişmeler nelerdir?"


'Gelişme' değil de 'gelişmeler' dendiği için ben öncelikle 5 tane kendi seçtiklerimi sıralamak ve daha sonra içlerinden en önemli gördüğüm şey üzerinden devam etmek istiyorum.


images (8).jpeg Görsel Kaynak:

1 - ELEKTRİK : Keşif çok eskiye dayansa da ilk uygulama Michael Faraday’den geldi.


images (9).jpeg Görsel Kaynak:

2 - ORGAN NAKLİ : İnsan üzerinde ilk başarılı organ naklini gerçekleştiren Amerikalı cerrah Joseph Murray.


27028.41946-redes.jpg Görsel Kaynak:

3 - İNTERNET : Vinton Cerf, 1970’lerde genç bir matematik mühendisiydi. Kulakları duymayan karısı dünyayla rahat iletişim kurabilsin diye interneti icat etti. (Ne aşk ama😃)


images (10).jpeg Görsel Kaynak:

4 - MARS'TA SU : Son on yıl içinde Mars'a altı keşif görevi gerçekleştirildi. Bu incelemelerle Kızıl Gezegen'in yüzeyinde ya da içinde bol su olduğu, bu şekilde kayaların başkalaştığını ve muhtemelen bunun yaşamı desteklediğine dari kanıtlar elde edildi.


images (11).jpeg Görsel Kaynak:

5 - BARUT VE İLK ATEŞLİ SİLAH : İlk kullanımı ve kimin bulduğu tam olarak kesin olmasa da Çinliler tarafından bulunduğu söylenmekte.


Neden daha fazla değil de daha fazla değil diye soracak olursaniz, insanlık adına yapılan o kadar çok bilimsel çalışma var ki...
Ben hepsini burda yazmaya çalışırsam sığmayabilir. Onun için kendimce 5 tane seçtim.

Buluşlar ve icatlar gibi, bilimsel olan her türlü şey insanlık için çok önemlidir. Çünkü bilim kötülüğe hizmet etmez. Tam aksine insanları karanlıktan kurtarır ve umutların tükendiği yerlerde insana umut olmak için çabalar. Bilim ve teknolojiye ne kadar çok önem verilirse o kadar gelişecektir insanoğlu.


Peki bu 5 gelişmeden bana göre en önemlisi hangisidir ?

Bu konuda geniş düşünmek lazım sanırım..
Benim en önemli gördüğüm şey ELEKTRİĞİN İCADI.
Neden mi ?
Nedeni tam karşında veya elinde. Yani bilyisayardan veya telefondan bahsediyorum. Sadece bunlar değil. Artık hayatımızın anlamı haline gelmiş tüm teknolojik aletleri diyorum...
Hepsi elektrikle çalışıyor!
Cep telefonu, bilgisayar, sokak lambaları, televizyon, ütü, buzrolabı...
Hatta şuan elektrik bulunmamış olsaydı bilimsel çalışmalar devam ettirilemiyor veya çok zor koşullarla devam ettiriliyordu.
Yarışmanın konusu hakkında sizin için neyin önemli olduğunu veya hayatınızı neyin en çok değiştirdiğini bulmak istiyorsanız kendinize "hayatımda ne olmasa olmaz" sorusunu sorun.
Verdiğiniz cevap zaten sizin en önemlinizdir. Ben bu soruyu kendi kendime sorduğumda ELEKTRİK cevabını aldım. Sizlerin de kendi kendinize sorduğunuz bu sorunun cevaplarını #turkcebilim etiketinden takip ediyor olacağım. Merakla bekliyorum.


Zaman ayırıp okuyan herkese çok çok teşekkürlerimi sunuyorum. Var ise bir yanlışım affola. Selametle 👋

unnamed.png

Sort:  

Mars'ta Su olayı çok önemli ama en azından benim hayatımı henüz etkilediğini söyleyemem :)

Elektrik, İnternet ve Barut'un tarihin yönünü değiştirdiği kuşkusuz.

Bu arada çok ilginçtir; Barut'u Çinliler bulmasına rağmen Tarihte hiç, Çin akınları, Çin seferleri gibi şeyler çok yok.
40 kilo ile birisiyle 120 kilo birisinin maça çıkması gibi.. Karşı tarafta Ok-Kılıç varken sen de Barut olacak.. Ama aç gözlülük yapmadan olduğun topraklarda kalacaksın.. Saygı duyarım.

Silah, insanın gücünün maddi değer kazanmış halidir ve gerçek saf güç için sadece maddiyat önemli değildir. Yani asıl gücü elde edebilmeniz için maneviyatınızın da güçlü olması gerekir. Nitekim tarihteki pek çok savaşta bunun örneklerine rastlamışızdır. Çinliler ise barutu genellikle iç karışıklıklarda kullanıyordu diye biliyorum. Yorumunuzla ne kadar alakalı oldu bilmiyorum ama en azından kendi anladığım şekilde cevap vermeye çalıştım.
Saygılar

Yüreği tertemiz bir insansınız. Sizden küçük bir ricam var. Başlıktaki Bilimsen'i Bilimsel olarak değiştirirmisiniz?

Benim de bir küçük ricam var. Etiket kuralları yarışmada da geçerli. Banner eklerseniz harika olur. Elinize sağlık

İyi günler dilerim, yazınız @try-market ve @kusadasi tarafından yürütülen küratör projesi için seçildi.

Proje ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Cointurk Discord Kanalı

Teşekkür ederim

Congratulations @cashunter! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard!


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir. Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.
Quraturk hakkındaki tüm sorularınızı discord üzerinden sorabilirsiniz


Bu yorumu ya da günlük Quraturk postlarını oylayarak projeye destek olabilirsiniz.

İlginiz, emeğiniz ve uğraşınız için teşekkürler.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62777.17
ETH 2951.08
USDT 1.00
SBD 3.59