Anneler Günü Üzerine

in #tr6 years ago (edited)

banner-1018816_1280.png

Anneler günü geldi çattı, mağazalarda hediye için indirimler başladı. Gelin görün ki, annesi yorulurken koltuktan bile kalkmayan çocuklar bugün farkındalığa büründü. Bazı insanlar anneler gününü kutlamaz, anneleri bir güne sığdıramayız derler. Bazıları ise anneler günü onları hatırlamak için güzel bir gündür der. Aslında anneleri bir güne sığdıramayacağımız fikrine katılıyorum, ama yine de insan bu özel günde hediyeler almak istiyor. Annem hem kardeşimle benim, hem de bu civardaki tüm kedilerin annesi. Hayvan insan ayırt etmeden fedakarlıklarını yapmaya devam ediyor, sanırım anneleri diğer insanlardan ayıran özellik te bu.

Tam hatırlamıyorum fakat, sanırım ben 4-5 yaşlarındaydım, çok küçüktüm yani, Kuşadası'nda oturuyorduk. Annem veremdi ve tedavi görmesi gerekiyordu. O hastanedeyken ben de komşuda kalıyordum. Beni ziyarete gelmişti, sonra vedalaştık ve tekrar gitti. Camdan arkasından onu izledim. Sonra hemen ayakkabılarımı giydim ve ağlayarak arkasından koştum. İşte bu anım aklımdan hiç silinmiyor, unutamamışım. Neyse ki şuan kendisi sağlıklı.

Biraz daha büyüyünce, ilkokuldayken, anneme şiirler yazardım. Defterlerim hala duruyor. Annem de o yazıları okuyup mutlu olurmuş. Deftere baktım tekrar, şiirler dolu. Tabii ki bu yazıların maneviyatı çok büyük, neticede masum bir elden çıkmış. Resmini aşağı koyuyorum.

dasd.png


Anneler gününün en kötü yanı, annesi olmayan çocuklar üzülüyor. Yakın bir arkadaşım var, annesini kaybetmişti, tekrar hüzünlenecek biliyorum. Bu yüzden medyada anneler gününü sürekli anmak, annesi hayatta olmayan çocuklar için yıkıcı olabilir. Gelecekte annesi hayatta olmayan çocuklara da annelik yapmak isterim. Zaten pastahane açma hayalim vardı, pazar günleri tüm çocuklara pasta bedava olacak.

Ortalık kendisiyle çelişen insan kaynıyor. Anneler kutsaldır diyen birtakım insanların, küfürlerinde anne kelimesini kullanması da ayrı komik. Birisi kötüyse, küfürü annesi hak etmez.

Sonuç olarak, anneler günü güzel bir gün, ama diğer günlerde de anneleri önemsemek lazım. Neticede belki ben de geleceğin anne adayı olacağım, çocuklarımın beni üzmesini istemem. Anneler "ev işi yapıcı" ya da "para makinesi" değildir, daha iyisini hak ederler. Ortada çekilmiş bir acı ve bir sürü emek var. Sağlıcakla kalın.


İlk resmin kaynağı Pixabay, ortadaki resim ise bana aittir.

Sort:  

Biliyorsunuz, artık günlük hayattan vakit bulduğumuzda tüm steemit ailesi gibi, ben de soluğu bu platform da alıyorum. Bunun sonucunda tüm özel ve güzel günler akıldan çıkmış oluyor.

Böyle müstesna bir günü hatırlattığınız için teşekkür ederim.

Not: Eski defterlerin atılmadan, saklanması çok güzelmiş :)

Haklısınız, yoğun hayat yüzünden insanların aklından çıkabiliyor. Defteri asla atmam, okudukça tebessüm ediyorum. :) Yorumunuz için teşekkürler. :)

Böyle günleri oldum olası sevmemişimdir.
Paylaşımınız için teşekkürler. Düşünmek,düşündürmek lazım.

Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

cennetin anahtarını elinde tutan annelerimizin mübarek ellerinden öperim.

Merhaba @catwolff,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)

Otomatik mii. :)))🙄 Gene de teşekkürler. ❤️

Congratulations @catwolff! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Bu güzel ve içten yazdığın yazına sonuna kadar katılıyorum.
Senin de çok güzel bir anne olacağına inanıyorum 😃
Annelerimizin hakkını ne yapsak ödeyemeyiz. 😃

Congratulations @catwolff! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 800 upvotes. Your next target is to reach 900 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemFest³ - SteemitBoard Contest Teaser
The new Steemfest³ Award is ready!

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @catwolff! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 900 upvotes. Your next target is to reach 1000 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @catwolff! You received a personal award!

1 Year on Steemit

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemWhales has officially moved to SteemitBoard Ranking
SteemitBoard - Witness Update

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @catwolff! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 62432.37
ETH 3003.22
USDT 1.00
SBD 3.78