steemit hakkında düşüncelerim..

in #tr6 years ago (edited)


(link : https://pbs.twimg.com/profile_images/1090328285/caobrit_400x400.jp.g)

Açık konuşmak gerekirse burada yazmaya çizmeye devam edeceğim bu platformu denemeye ve bi kazanç elde etmeye hevesliyim evet , fakat bir süre önce yapmış olduğum denemelerden başta pek bir şey olmadığını haliyle görmüş durumdayım . ancak dikkatimi çeken özel bir şey var !

Bu platformu ilk duyduğumda burada özgün içerik paylaşımı yapan elit bir topluluk oluşturma çabasının ön planda olduğunu ve ne kadar özgün ve kararında olursa o kadar tutulduğunu görmüş/duymuştum.. Fakat bir hafta içinde gözlemlediğim sadece basitçe kopya içeriklerle dolu yada hazırda olan şarkı ve resimleri alıp altına çok beğendik ya da ne bileyim vikipedi alıntılarıyla yapılan tanıtımlar olsun , bu tarz şeylerle karşılaştım . Yaratıcılıktan uzak özgün olmaktan uzak ancak her nasıl oluyorsa bunlar kazanç sağlayabiliyor ( evet belki bu konu hakkında çok değiniyorum ancak bu platform özgünlük temeli üzerine kazanç sağlayan bir platform değil mi ? ) .

Ben burada kullanıcılar arasında yeterince özgünlük ve katkı sağlayıcı bir şeyler göremiyorum . Farkı varsa tabi ki dinleyip öğrenmek isterim doğrusunu yanılıyor olmam normal olabilir. Nacizane görüşümü belirtmek istedim , en azından daha yapıcı bir ortam kurulabilmesi adına ...

Sort:  

Congratulations! - As you follow @fisheggs your post has randomly been selected for an upvote.
Please upvote this comment so @fisheggs can help minnows 🐟 grow into big strong fish 🐬

Bu postu yazmamın nedeni ise gerçekten burada yaratıcı/özgün/yapıcı/devamlılığı olabilecek içerik olarak nasıl bir şey koyabilirim diye düşünürken gördüklerimin bu tr düşünce ve girişimlerden uzak olması :..

aynı fikirdeyim özgün yazı devede kulak

aynen abicim . malesef ki burda insanlar bir gelir elde etmek isterken , özgün olmasına ve kurallara dikkat etmeye özen göstermeye çalışıyor. fakat bir çok kişi bu emeği görmezden gelip tamamen emek hırsızlığına gidiyor , o özgün kullanıcalrın harcadığı zaman ve gösterdiği özen arka plana gidiyor ve haliyle elit bir topluluk yerine tamamen çöplüğe dönüşen bir ortam hazırlanıyor .

Zamanla oturacak üstad, daha şimdiden yaratıcı ve özgün yazanlar 1-2 yıl içerisinden sitenin en çok kazananları arasında olacaktır.

inşallah abicim ancak o bir iki sene içinde burası spam postlarla baya boğulabilir , buna ek olarak spam ya da özgün olmayan içeriklerin daha çok kazanç sağlıyor olması özgün paylaşımcıyı ya uzaklaştıracaktır ya da onunda aynı yola girmesine neden olacaktır ..

bende size katılıyorum sayfamda kendim özgün paylaşım yaptım 0 sbd spam yaptı 2 dolar şimdi biz ne yapalım denedim

açık söyleyeyim ustam , senin paylaşımları görünce daha bi doldum yazmak istedim artık :)

yani özgün paylaşımın güzel oldugunu biliyorumda kazanc yok

Her ne kadar yeni bir üye olsam da bir süredir platformu gözlemliyorum, daha önce bir postunuzu görmedim, bu benim ayıbımdır. Henüz betada olan bir sitenin zamana ihtiyacı olduğu düşünüyor. Steemit özgür bir platform ve kimseye niçin şunu beğeniyorsun diyemeyiz. Adam Smith'in de dediği gibi bırakınız geçsinler bırakınız yapsınlar. Bir gün yukarıda rahatsız olduğunuz içerikler belki diğer insanları da rahatsız edecek ve işte o zaman olmasını umduğunuz elit içeriklere gereken değeri vereceğiz. Size tavsiyem biraz zaman verin :)

zaman her şeyin ilacıdır , fakat akıl oyunlarında adam smith'ten yapılan alıntıya bakarsak , adam smith yanılıyor abi :) ve tarihte kaldı , john nash in özetlediği gibi , herkes karın peşine koşarsa birbirimizin karını engeller ve hiç birimiz kazanamayız , diğer postlara odaklanmaksa bize zaman kaybı yaratıcaktır , ancak karı önemsemeden , özgün olur ve kendi yolumuzu çizersek ve bunu paylaşarak yaratacağımız ortak güzel yolla devam edersek daha büyük daha elit ve daha karlı bir topluluk oluşturabileceğimizi düşünüyorum :) ordaki cümleyi aynen alıcam , iyi sonuç almak için gruptaki herkes kendi için en iyi olanı yapmalıdır , ancak nash bunu söyle düzeltir, gruptaki herkes hem kendi hemde grup için en iyi olanı yapmalıdır :) bunu referans alırsak hızlı kazanç için yapacağımız spam ve kopya içerikler bize belki kısa süreli karlar getirecektir ancak bizi süreç içerisinde itici kılarak geri düşürecektir , bunun için grup ve ortam düzenine uyarak yapılan her paylaşım bunu daha üst düzeye taşımak için bir basamak olacaktır :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61293.86
ETH 2930.90
USDT 1.00
SBD 3.65