Anlama Ayı Ramazan [Cointurk 30. Projesi] | [chardonnay#7025 ]

in #tr6 years ago

Ramazan ayı, Hicri takvime yani aya göre hesaplanan takvime göre 9.aydır. Kuran-ı Kerim’in bu ayda indirilmeye başlaması itibariyle İslam dini için çok önemli bir yerdedir. Bin aydan daha hayırlı olan “Kadir Gecesi” de ramazan ayının içerisindedir. Kadir gecesi, ramazan ayının 27. Gecesi olarak bilinir. Ramazan ayı, Müslümanlar için en kutsal olan aydır ve bu yüzden “On bir ayın Sultanı” diye adlandırılmıştır.

resized_198d7-4c4656f2ramazannezaman.jpg

Ramazan ayından Kur’an-ı Kerim’de şöyle bahsedilir : “Ramazan ayı, insanlara yol gösterici, doğrunun ve doğruyu eğriden ayırmanın açık delili olarak kendisinde Kur'an indirilen aydır…” Kur’an-ı Kerim insanlara yol göstermek, doğruyu ve yanlışı ayırmalarını sağlamak için gönderilmiştir. Bu nedenle Kur’an-ı Kerim okumak ibadet olarak kabul edilir. Ramazan ayında insanlar Kur’an-ı Kerim okumak, bilgilenmek, bilgilendirmek için evlerde ve camilerde bir araya gelir ve her gün 20 sayfa Kur’an-ı Kerim okurlar. Ramazan ayının sonuna gelindiğinde ise Kur’an bitmiş olur. Ve bu olaya “hatim” denir. Müslümanlar yıllardan beri birleşip hep beraber Kur’an-ı Kerim’i hatim etmeyi gelenek haline getirmişlerdir.

256898 (1).jpg

Ramazan ayında tan yerinin ağarmasıyla birlikte güneş batımına kadar yiyecek ve içecek tüketmemek, kötü sözden, kötü davranışlardan, yalandan uzak durularak gerçekleştirilen “oruç tutma” ibadeti yapılır. Oruç; farz olan bir ibadeti yapmak, aynı zamanda Yaratıcıya yakınlaşmak ve şükretmek sebebiyle tutulur. Aynı zamanda bizden kötü durumda olan insanlarından halinden anlamamıza yardımcı olur. Bu nedenle Ramazan ayı bir anlama ayıdır. Ramazan ayı yardımlaşma ayıdır. Bizlerde bu faziletli ayda zor durumda olan her insana yardım etmeliyiz.

hamidejangul-1504384227.jpg

Ben Steem’e yeni katıldım. Böyle bir proje olduğunu duydum ve çok sevindim. Bu projeden bağımsız olarak katılmadan önce marketlerde satılan yardım kolilerinden alıp oturduğum bölgede yardıma ihtiyacı olan insanlara dağıtmıştım. Bu zamanlarda şunu görüyorum ki insanı birine yardım etmek kadar mutlu edecek bir duygu yok. Karşınızdaki insanın size gülüşü gerçekten her şeye değer bir duygu. Aynı zamanda bu ay içerisinde sokakta dolaşırken iftar saatinde iftar yapamayacak durumda olan insanlara da elimden geldiğince yardım etmeye çalışıyorum. Yeri geliyor yemeğimizi birlikte yiyoruz, yeri geliyor yardımcı oluyoruz. Bize insan olduğumuzu hatırlatan, duygularımıza dokunan ve sadece bu ay değil her ay yardımlaşma içerisinde olmamızı bize hatırlatan Ramazan ayına minnettarız.

Gelecek yarışma için konu önerim : Kurumsal şirketlerde çalışmayı mı yoksa butik şirketlerde çalışmayı mı tercih edersiniz? Neden?

görsel kaynak 1
görsel kaynak 2
görsel kaynak 3

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61763.08
ETH 2899.43
USDT 1.00
SBD 3.49