MINIMALIZM SERİSİ BAŞLIYOR! #SADEYAŞAM

in #tr6 years ago (edited)

MINIMALIZM NEDİR?

Minimalizm – çok kısa anlatmak gerekirse- sade yaşamaktır. Minimalizm dediğimiz sade yaşam tarzı günümüz koşullarında mutlu olmaya çalışan bizler için hayatımıza adapte etmemiz gereken bir kavram.

minimalizm.png

NEDEN MINIMALIZM ?

Alışveriş yapmayı seviyoruz. Yeni kıyafetler alıp çeşit çeşit giyinmek, Instagram profilimize farklı kıyafetlerle fakat aynı duruşla fotoğraflar yükleyebilmek; sürekli yeni eşyalar almak, aldıkça kısa süreli mutluluklar yaşamak... Biriktirmek.

Biliyorum, günümüzde tüm bunlardan bir anda kurtulmak ve sade bir yaşama adım atmak çok zor geliyor ki zaten ben de bu şekilde yaşamıyorum. Tüm eşyalarımı satıp hayatımı 3 kıyafetle geçirmek gibi şeyler yapmadım ama sade yaşamı içinde bulunduğum döneme uyarladım. İşte minimalizmin bu kadar popülerleşmesinin sebebi de bu!
Kimse bizden her şeyden kurtulmamızı istemiyor. Biz de, sadece mutlu olmak istiyoruz.

tumblr_static_8t194mqfho8wsgg08swws0ok0_640_v2.jpg

Minimalizm hakkında okuduğum ve izlediğim ilk günden bu güne hayatımda bazı şeyler değişti. 4 ay diyebileceğim bu süreç bana ;

Daha düzenli olmayı
Yetinebilmeyi
Kalıcı şeylere para harcamayı
Kaliteli olanı sevmeyi
Organize bir hayat yaşamayı öğretti.

design-1200x633.jpg

İtiraf ediyorum ki yemek, eğlenmek gibi şeylere hala çok para harcıyorum fakat bunun dışında; makyaj malzemelerine, dekorasyon eşyalarına ve fazla fazla kıyafete para harcamayı bıraktım. Hep kullanacağımı düşündüğüm eşyayı alırken evimden bir eşyayı çıkarıyorum. Böylece biri giderken biri geliyor ve vicdanım da rahat ediyor ☺

Bir araştırmaya göre gezmeye ve çevremizdekilere harcadığımız para bize kalıcı mutluluk sağlarken eşyalara harcadığımız para geçici mutluluklardan başka bir şey getirmiyormuş. Siz de eşyalardan bıktıysanız, para harcayarak kalıcı bir mutluluk yaşayamayacağınızı az çok fark ettiyseniz bu seriyi takip etmenizi öneririm.

lessbutbetter-600x353.png

Seride yer alacak yazılarımda size kendi deneyimlerimden bahsedeceğim ve hala devam eden sade yaşam sürecimi aktaracağım.

Gelecek yazımda görüşmek üzere ☺

https://www.tumblr.com/search/life%20of%20juno
https://thenextweb.com/dd/2015/06/09/7-pillars-of-minimalist-web-design/
http://www.tazegelin.com/bir-hayat-felsefesi-olarak-minimalizm/
http://www.emrecetinblog.com/minimalizm-nedir-ve-nasil-minimalist-olunur-hayatin-her-aninda/

Sort:  

Minimalizm candır! güzel içerik :)

Teşekkürler :))

Takip attım devamını bekliyorum beklentim yüksek 😊

Teşekkürler :)

Congratulations @chokri! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes
Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 70434.55
ETH 3761.18
USDT 1.00
SBD 3.84