KİTAPLIĞINIZDA BULUNMASI GEREKEN 5 HARİKA KİTAP

in #tr6 years ago (edited)

2b05ec892dd05af2b63a27adbffceeb2.jpg

source

Okuduğunuz zaman zihninizde yer edecek sözcüklere ve anlatıma sahip bu kitapları dönüp tekrar okumak isteyeceksiniz.
Genelde okuduğu kitapları çok fazla elinde tutmayan benim gibi biri bile sıraladığım 5 kitabı kitaplığında bulunduruyor. Her biri birbirinden farklı konuya ve anlatım diline sahip kitaplar şunlar;

1- BİZİM BÜYÜK ÇARESİZLİĞİMİZ


Barış Bıçakçı’nın filme çevrilmiş kitabı “Bizim Büyük Çaresizliğimiz” duyguların yalın ve samimi ifadelerinden oluşuyor. Bu kitabı diğer birçok kitaptan ayıran özellik, içinde yer alan iki karakterden birinin ağzından diğerine anlatır gibi yazılmış olması.
Yavaş yavaş, keyifle okunması gereken; olayların değil, anların kitabı.

unnamed.jpg

source

"Yıldızlı bir gecede, gökyüzünün altında kendini acemi ve çaresiz hissedersen, bu, yıldızlara bakarak başka şeyler düşündüğün içindir. Yıldızlara bakarak yalnızca yıldızları düşünmek gerekir. Çetin, ben Sevgi'ye bakarken de Nihal'e bakarken de yalnızca onları düşünemiyordum. Bir sürü kurgu vardı aklımda, bir sürü cümle, gürültü, kalabalık, duygu işlerine karışan aklın sakarlıkları... Anla ne olur!"

2- SATRANÇ


Satranç, Stefan Zweig'in Brezilya'daki sürgünde yazdığı en tanınmış eserlerinden biri ve Amerika'dan Arjantin'e yapılan uzun gemi yolculuğu sırasında oynanan bir dizi satranç maçının öyküsü.
Stefan Zweig’in kitaplarındaki karakterlerin psikolojik derinliğini en etkili şekilde yansıtabilme yeteneği okuyucunun, anlatılan öyküye kendini kaptırmasını sağlıyor. Dünya klasikleri arasında yer alan bu özgün eser, okuma listenizde kesinlikle olmalı.
satranc.jpg

source

3- YABANCI


Topluma uzak, özüne yakın bir adamın her şeyi olduğu gibi kabul etmesinin öyküsü olan Albert Camus eseri bize, toplumdan farklı düşünmenin ya da farklı hissetmeni ağır cezaları olduğunu gösteriyor. Baştan sona etkileyici bir anlatıma sahip “Yabancı”, sizi hayal kırıklığına uğratmayacak.
yabancı.jpg

source

"Ona, kabahatin bende olmadığını söyleyecek oldum ama bu sözü daha önce patrona söylediğimi düşünerek vazgeçtim. Zaten hiçbir anlamı yoktu bunun. İnsan ne de olsa daima biraz kabahatlidir.”

4- BİR KADININ YAŞAMINDAN YİRMİ DÖRT SAAT


Stefan Zweig en sevdiğim yazarlardan biri olarak, sıraladığım listede ikinci kez farklı bir kitabıyla kendini gösteriyor... Uzun öyküsünü benim için önemli kılan sebep erkek olarak bir kadının bakış açısından yazabilmesi değil; bir kadının dilinden, etkileyici yazabiliyor olmasıdır. Karakterle empati kurmamızı sağlayan cümleleriyle Zweig; dul bir burjuva kadınının bir başka burjuva gencine duyduğu ilgiyi ve sonrasında gelişen olayları anlatıyor.
bir kadının yaşamı.jpg

source

"Bir kadının,hayatının bazı anlarında istemeden ve farkında olmadan bazı gizli güçlerin esiri olabileceği gerçeğini reddetmesinin altında; insanın kendi iç güdülerinden, doğasındaki şeytanlıklardan korkmasının yattığını, bazı insanların kendilerini ‘kolay baştan çıkarılanlar’dan daha güçlü, daha namuslu, daha temiz hissetmekten zevk aldıklarını söyledim."

5- MARTİN EDEN

Yazmak istediğimi bildiğim fakat hiçbir çaba göstermediğim dönemlerde bir arkadaşımın bana hediye ettiği “Martin Eden”, Jack London’ın dünya klasiklerindeki kitapları arasında yer alıyor. Çok kalın bir kitap olmasının yanı sıra, elinizden bırakamayacağınız da bir gerçek ama yavaş yavaş, anlayarak okunması gerekiyor.

Jack London’ın – bir açıdan- otobiyogrofisi olarak görülen bu roman toplumdaki iki yüzlülüklerin ve çabanın kitabı. “Yazmak” eylemine farklı bir bakış açısı getiren eser, beni zamanında çok heveslendirmiş, açıkçası çokça da korkutmuştur.

0000000596028-1.jpg

source

“O kitaplar yazılmıştı! O zaman beni aç bırakan, evini yasak eden ve düzenli bir işe girmiyorum diye lanetleyen siz, şimdi karnımı doyuruyorsunuz. Halbuki eserlerimin hepsi o zaman yazıldı. Şimdi sizin aklınızda, benimse ağzımda evirip çevirdiğim, ama hiçbirimizin asla dile getirmediği bu düşünceler yerine ne söylesem saygıyla dikkat kesiliyorsunuz.”

Sort:  

BAYILIRIM ALBERT CAMUS OKUMLAMAYA ALBERT CAMUS OKUMLAMADAN GÖZÜME UYKU GİRMEZ.

hadi hadi bırak bu ayakları :)

hocam hayatta su an spor dısında her seye olan isteiğimi kaybettim kitap okumak için bu kadar istekli nasıl olunabilir öneriniz var mı ?

1-4 hariç okudum hatta Satrançı bugün kargodan teslim alıp okudum. Güzel eserler ama Yabancı bir başka kitap.

boş zaman olmuyorki okuyalım gardaş

Congratulations @chokri! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69995.16
ETH 3735.97
USDT 1.00
SBD 3.74