PLANLI BİR YAŞAM: GÜNLÜK TUTMANIN HAYATINIZA KATACAĞI FAYDALAR

in #tr6 years ago

Sürekli günlük tutmaya özenen ama her seferinde yarıda bırakan bir insanken son 4 senedir her yıl günlük değiştiriyorum. Bunu düzenli hale getirmemin sebebiyse “Günü gününe” kavramını bir kenara bırakmış olmam.
Güzel bir gün geçirdiğimde, mutsuz olduğumda ya da kendi düşüncelerimi tam anlamıyla görebilmek için yazıyor, böylece günlük tutmayı yarıda bırakmak gibi bir sorun yaşamıyorum.

günlük ilk foto.jpg

source

Günlük tutmayı düzenli hale getirdiğimde yararları hakkında düşünmeye başladığımda bu düşüncelerimi sizinle de paylaşmak istedim.
“Planlı Bir Yaşam” serimin de ilk konusu olarak “ Günlük Tutmanın Hayatınıza Katacağı Faydalar” ı sıralamıyı seçtim.

1- Geçmişe Ufak Tefek Yolculuklar

Günlük tutmanın en güzel yanı kendi geçmişinize yolculuk yapabiliyor olabilmeniz. Şimdi olduğunuz insana dönüşümünüz, hayatınızdaki kırılma noktaları, geçmiş üzüntülerinizden çıkardığınız dersler... Her birini yazdığınız sayfalar sayesinde net olarak görebilirsiniz.

geleceğe dönüş.jpg

source

2- Bir Şeylere Bağlı Kalabilmek


Her gün yazmasanız bile hayatınızdaki değişiklikler arasında rutine bağladığınız bir şey olduğunu bilmek size güven verecektir. Zaten her gün yazmak gibi bir sınır koymadığınız için de günlük tutmayı hiç yarım bırakmamış olursunuz. Anlatacak hikayeniz yoksa 3 ay da bekleyebilirsiniz, yazdıktan yarım saat sonra tekrar yazmaya da karar verebilirsiniz. Bu tamamen size bağlı bir rutin olacak ☺
tumblr_otd9mnToKq1uc4iepo1_500.jpg

source

3- Yazmayı Bırakmamak


Yazı yazmayı çok seven ama uzun zamandır yazmayan, bir yazıya başlamaya üşenen biriyseniz günlük tutarak yazma yeteneğinizi de geliştirebilirsiniz. Siz farkında olmasanız da geçmiş yazılarınıza baktığınızda o cümlelerle şimdiki cümleleriniz arasındaki farkı net şekilde görebileceğinize eminim.

yazmayı bırakmamak.jpg

source

4- Duygularınızı Kağıda Dökmek Onları Görebilmenin En İyi Yolu


Hislerinizden emin olamayan, mutluluğu ve mutsuzluğu tam anlamıyla yaşayamayan insanlardansanız kafa karışıklığınızı gidermek için gelişigüzel yazmak etkili bir yol olabilir. Sonuçta bu günlük size özel ve ona istediğiniz şekilde yazabilirsiniz. Bu yüzden de düşüncelerinizi ve hislerinizi geldiği gibi kağıda dökmek hiç farkında olmadığınız, belki bilinçaltınıza gizlenmiş düşüncelerinizi açığa çıkarır. Tabii bunun için ne yazacağınızı düşünmemeniz gerekli. Dediğim gibi, gelişigüzel.

b0f6c0505e137d00a3de6a83000b4158.jpg

source

5- Tek Dostunuzun Yine Kendiniz Olduğunu Anlamanın Bir Yolu


En yakın arkadaşınıza, ailenize anlatamayacağınız her şeyi günlüğünüz yoluyla – yine kendinizle- paylaşabilirsiniz. Çok sinirli bir anınızda yazmaya başlamanın sizi rahatlatacağı gibi sırlarınızı yine yazı aracılığla kendinize anlatmak da yükünüzü hafifletecektir.
en iyi dost günlük.jpg
source

Belki biri okur korkusuyla her şeyi yazmaktan geri duruyor olabilirsiniz... Bu konuda benim de çekincelerim vardı fakat şimdi açık açık yazıyorum; tabii kendim anlayabileceğim şekilde ☺

Günlüğünüzde isim vermemek, duygularınızı yalnızca kendiniz anlayabileceğiniz şekilde aktarmak faydalı olabilir.
Bugün biri günlüğümü bulsa ve okumaya başlasa eminim anlattıklarımı tam anlamıyla anlamaz ya da yanlış anlar. Bu yüzden günlüklerimi saklama gereği dahi duymuyorum çünkü bu konuda çook rahatım ☺ Siz de tavsiye ederim!

Yazımı okuduğunuz için teşekkürler.
“Planlı Bir Yaşam” serimde; ajanda tutmak, yaptığınız işe odaklanmanın yolları, başladığınız işin devamını getirmek için motivasyon önerileri gibi konulara değinecek, kendi deneyimlerimi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim ☺

Sort:  

Ayşe Kulin, en büyük pişmanlıklarından birinin günlük tutmamak olduğunu söylemiş, gençlere düzenli olarak günlük tutmalarını söylemişti...varmış bir bildiği :)

Çok doğru, ben de düzenli tutmaya başladıktan sonra burada da yazdığım gibi ciddi faydalarını gördüm :)

Son madde hariç hepsine katılıyorum. Her insanın sırları vardır dile getiremediği. Farklı şekillelede kayıt edilse yine yazan siz olduğunuz için, okuyan size yorumluyacaktır. Güzel akışkanlık yinede.
Tarzınızı beğeniyor ve takip ediyorum...

Çok teşekkürler :)

Yazmak üzerine... Oldukça başarılı buldum devamını bekliyorum 😊

Teşekkürler 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 70013.82
ETH 3766.83
USDT 1.00
SBD 3.80