SOSYAL MEDYA: YOUTUBE’DA FAYDALI INFLUENCERLAR

in #tr6 years ago (edited)

Sosyal medya geliştikçe bu durumdan yararlanmak isteyen, kolay para kazanmak için videolar çekmeye başlayan kesimde de bir artış meydana geldi. Haklılardı, kim kolay para kazanmayı istemezdi ki?
Yine de gözden kaçırdıkları bir şey vardı; sosyal medyadaki paralar bile sanıldığı kadar kolay kazanılmıyordu. Şu anda Youtube’da binlerce, on binlerce takipçiye sahip kullanıcılar emeklerini ve zamanlarını bir yıl, iki yıl boyunca bu işte ilerlemek için ayırmışlardı.

youtube.jpg

source

Ben de aktif bir sosyal medya kullanıcısı, zaman zaman Youtube girişimcisi ve InstaBlogger meraklısı olarak birçok influencerı olduğu gibi Youtuberları da takipteyim. Bunlar arasında en takdir ettiklerim; çekecekleri videoların hazırlıklarını ve araştırmasını yaparak kamera karşısına geçenler, anlaşılması zor konuları en kolay şekilde anlatabilenler... Sizin için de kendimce bir liste yaptım. Bu listeyi buraya bırakıyorum ☺

BARIŞ ÖZCAN

Youtube’un en sevilen Youtuberlarından biri olan Barış Özcan dinlemesi güzel, kültürlü biri. Birçok bilgiyi ilk ondan duyuyor, hayatını yönetme tarzını da hayranlıkla izliyorum.

CANSU DENGEY

Life style önerilerde bulunan Cansu Dengey her konuya değiniyor. Ben en çok kendi uyguladığı yeni fikirleri ve uyguladıkça video çekerek deneyimlerini aktarmasını seviyorum. Çünkü anlatan kişi tarafından deneyimlenmeyen bir konu benim ilgimi ne yazık ki pek çekmiyor. Ajanda, planlı yaşam, sağlıklı yaşam, sosyal medya gibi konularıı kendisinden dinlediğim Cansu Dengey’i yakın bulma nedenlerimden biri de freelance olarak sosyal medya yönetmesi. Bu da şu demek; aynı işi yaptığımız için ikimizinde belirli bir zaman çizelgesi var ve uyuşuyor. Bu yüzden de onun gününü nasıl planladığı, işlerini nasıl düzene soktuğunu izlemek benim için oldukça faydalı.

MELİSA GELİŞ

Diğerlerinden daha az takipçiye sahip olan Melisa Geliş bence izlenmesi gereken Youtuberlardan biri. Veganlık, minimalizm, no poo gibi konuları kendisinden dinlediğimde birçok yerde gördüğümden daha fazla bilgi kazanmıştım. Güzel anlatıyor, sıkılmadan konuyu tek tek irdeliyor ve açıklamasını yapıyor. Dinlemesi keyifli biri.

ILGIN ÖZGAN

Bu ara seyahatleri üzerinde durması ve vlog çekmesinden dolayı çok fazla izlemiyorum fakat denk geldikçe videolarına bakıyorum. Benim ilgimi çeken videolarıysa yurt dışında yaşadığı ülkedeki hayat tarzı, o ülkenin şartlarından bahsetmesi; çalışkan olduğundan nasıl ders çalışılacağı, bir işe odaklanılacağı gibi sorulara etkili cevap verebilmesi benim ilgimi çeken konularındandı.

BAŞAK KABLAN


Son bir yıldır Youtube’da olan Başak Kablan hızlı yükseldi. Birçok iş alanında kendini gösteren ve deneyim kazanmış olan Kablan’ın yaşadığı olaylar, bu olaylardan yaptığı çıkarımlar beni etkilemişti. Kendisi izlediği belgeselleri, okuduğu kitapları da anlatan ve bu konulardan yola çıkarak tavsiyeler veren bir Youtuber. Bir eleştiri olarak; yeni okuduğu ne varsa bunu yıllardır savunucusuymuşçasına anlatmasını birazcık itici buluyorum o kadar. Onun dışında kendisinden duyup da izlediğim bir iki belgesel olmuştu ve anlattıkları da gerçekten ilgi çekici. Takip etmeye değer ☺ ( Konuları; materyalizm, minimalizm, sömüren markalar gibi gibi.)

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim, bir sonraki sosyal medya yazılarımda da takipte olduğum instabloggerlardan, sosyal medya sayfanızı yönetmenizde size yardımcı olacak uygulamalardan, takibe takip faktöründen, aylık sosyal medya planlamalarından, instagram fotoğraflarını düzenlerken işinize yarayacak uygulamalardan vs. bahsedeceğim. Bu seri oldukça uzun olacak. Diğer yazılarda görüşürüz! ☺

Sort:  

ENES BATUR , RAİNMAN , DANLA BİLİÇ NEDEN YOK YAA

Onlar popüler kategorisinde daha çok 😄

Güzel bi paylaşım olmuş teşekkür ederiz :)

Rica ederim :)

Direkt ya da dolaylı da olsa amaç para kazanmak olduğundan yapılan işler giderek profesyonelleşiyor ki farkında olmadan youtube, tvnin çok önünde kaliteli bir yayın organı olmuş bile. Bunun farkına bizlerden önce varmış olacaklar ki yakın tarihte youtube'un dahi engellendiği canım ülkede aptal, birbirinin aynı dizi ve tv programlarınında izlenmeğini günleri de görme dileğiyle...

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69450.75
ETH 3678.92
USDT 1.00
SBD 3.81